سرمربی تیم آرامش: کسب تجربه بزرگترین دستاورد ما در لیگ است

سرمربی تیم کاراته آرامش کرمانشاه حاضر در مسابقات سوپرلیگ کاراته بانوان کشور گفت: کسب تجربه توسط ورزشکاران تیم بزرگترین دستاورد ما از مسابقات سطح اول کاراته کشور است.

به گزارش کاراته نیوز، سمیه عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه علی‌رغم دارا بودن استعدادهای بسیار زیاد در رشته کاراته سال‌ها از سطح اول کاراته کشور دور بود و تیم آرامش پس از مدت‌ها با حمایت مالی ورزشکاران و مربیان این باشگاه در سوپر لیگ حاضر شد.

سرمربی تیم کاراته آرامش کرمانشاه حاضر در مسابقات سوپرلیگ کاراته بانوان کشور، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما در سال اول مسابقات کسب تجربه توسط کاراته‌کا‌های باشگاه است و با توجه به حضور تیم‌های مقتدر و پر هزینه‌ای همچون دانشگاه آزاد و یا هیأت کاراته اصفهان، که بهترین ورزشکاران و مربیان کشور را در خود جای داده‌اند، کسب سکو دور از انتظار خواهد بود.

وی یادآور شد: تیم‌های بزرگ کشور با قراردادهای مالی بسیار از مربیان و ورزشکاران باتجربه و مستعد استان کرمانشاه همچون مریم مشیری و یا محدثه آقایی را به خدمت گرفته‌اند و رقابت با برترین‌های ایران در رشته کاراته از طرفی زمینه کسب تجربه و ارتقای فنی ورزشکاران را فراهم کرده و از طرفی ورزشکاران استان را در سطح اول کاراته کشور معرفی می‌کند.

عزیزی ادامه داد: اگر یک ورزشکار ماه‌ها در باشگاه خود تمرین کند و تنها در مبارزات سطح استان حاضر شود هیچ‌گاه تجربه کافی برای حضور در میادین ملی و جهانی را به دست نخواهد آورد، چرا که حضور در سطح اول کاراته کشور نیازمند رقابت و مبارزه با نفرات برتر کشور است.

وی با بیان این مطلب که هزینه اصلی این تیم توسط ورزشکاران تیم تامین می‌شود، گفت: تفاوت بسیار معناداری ما بین هزینه تیم آرامش کرمانشاه با تیم‌های همچون دانشگاه آزاد وجود دارد، چرا که در تیم آرامش نه تنها هیچ بازیکنی مبلغی بابت قرارداد دریافت نمی‌کند بلکه هزینه رفت و آمد به مسابقات، غذا و سایر هزینه‌های جانبی توسط خود ورزشکاران تامین می‌شود.

سرمربی باشگاه آرامش کرمانشاه در خصوص ترکیب تیم در این مسابقات نیز، خاطرنشان کرد: از بسیاری از مربیان و ورزشکاران استان در راستای همکاری و مساعدت به تیم دعوت کردیم، اما با توجه به تامین هزینه توسط ورزشکاران و عدم پرداخت مبلغی به عنوان قرارداد، کسی حاضر نشد که در کنار ما در این مسابقات شرکت کند و البته با توجه به مسائل مالی این انتظار را نیز از کسی نداشتیم

وی ادامه داد: محدود بودن نفرات تیم سبب شده است که در برخی از مسابقات، ورزشکار ما مجبور باشد هم در قسمت کمیته و هم در قسمت کاتای تیمی و هم کاتای انفرادی شرکت کند و مصدومیت‌های را به خاطر حجم بالای مسابقات متحمل شود.

عزیزی با تاکید بر بحث ارتقای توان و استعداد ورزشکاران این باشگاه، یادآور شد: هم‌اکنون پس از هفته حضور در لیگ، ورزشکاران ما به سطحی از تجربه و آمادگی دست پیدا کرده‌اند از طرفی بسیاری از آن‌ها نزد کادر فنی، مربیان و داوران تیم ملی نیز شناخته شده‌اند و به جرات می‌توان آینده بسیار خوبی را برای آن‌ها متصور شد.

وی با استقبال از مساعدت و یاری جامعه ورزش، خاطرنشان کرد: تامین مخارج مالی، آسیب‌دیدگی ورزشکاران تیم و حجم برنامه‌ریزی و فعالیت لازم برای حضور در لیگ سبب شده است که از هرگونه حمایت و مساعدت هیأت کاراته و اداره‌کل ورزش و جوانان استان استقبال می‌کنیم و امیدواریم با این مساعدت‌ها بتوانیم جایگاه واقعی کاراته استان کرمانشاه را در مسابقات لیگ به اثبات برسانیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا