بخشی: به سلامت سوپر لیگ فصل جاری کاراته شک دارم/ خروجی مدیریت پایدار را در سال آینده خواهیم دید

سرمربی تیم کاراته وین‌تک گفت: در حال حاضر به سلامت سوپر لیگ کاراته شک دارم و از الان عنوان می‌کنم دانشگاه آزاد و پاس تیم‌های اول و دوم خواهند بود.

به گزارش کاراته نیوز جلیل بخشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اظهارات پایدار مبنی بر عدم ثبت قرارداد بازیکنان وین تک در سه مرحله قانونی ثبت‌نام تیم‌ها گفت: در خصوص دو مرحله ابتدایی حق با پایدار است. دلیل این اتفاق نیز نبود تیم کاتا برای عقد قرارداد بود. با برخی تیم‌ها صحبت کردیم، اما آنها خواستار دریافت رقم‌های نجومی شدند. برخی دوستان برای اینکه تیم‌های دیگر را خالی از بازیکن کاتا کنند، رقم‌های نجومی را به بازیکنان پیشنهاد می‌دهند که پرداخت آنها در کاراته ایران از محالات است.

وی تصریح کرد: یک روز قبل از پایان مهلت ثبت‌نام تیم‌ها با تیمی از کرمان و محمدی صحبت و پیشنهاد خود را ارائه دادیم، که آنها اعلام کردند دو برابر مبلغ ما را پیشنهاد دارند. وقتی از محمدی پرسیدم چرا پیشنهاد را قبول نمی‌کنید، گفت دوستان این مبلغ را پیشنهاد می‌دهند اما در پایان یک چهارم آن را پرداخت می‌کنند. به محمدی گفتم اما ما مبلغی را پیشنهادی می‌دهیم که بتوانیم آن را تمام و کمال پرداخت کنیم. این را پیش از این در تیم آذرپینار نشان دادیم و تمام قرارداد بازیکنان خود را بدون کسر مالیات پرداخت کردیم.

سرمربی تیم کاراته وین‌تک افزود: در نهایت صبح آخرین روزی که قرار بود سامانه بسته شود و بعد از مذاکرات متعدد با محمدی، در ساعت ۱۰ شب با این تیم به توافق رسیدیم، اما از ساعت ۱۰ شب هر چه تلاش کردیم در سامانه ثبت‌نام کنم با پیغام خطا مواجه می‌شدیم و نتوانستیم ثبت‌نام کنیم. این موضوع را همان شب به گنجی، دبیر سازمان لیگ اعلام و در روز نخست مسابقات نیز با وحید مومنی، رئیس سابق سازمان لیگ مطرح کردیم. دوستان می‌توانستند با توجه به مشکلات سامانه و به خاطر حمایت از بخش خصوصی یک روز دیگر سایت را باز تا ما و تیم انقلاب قم ثبت‌نام کنیم، اما مومنی در اظهارنظری عجیب این موضوع را به اجازه رقبای ما مرتبط دانست.

بخشی در پاسخ به این سوال که اگر او به جای رقبای وین‌تک بود با این کار موافقت می‌کرد، تاکید کرد: ما برای حمایت از کاراته با موضوعات بزرگتری نسبت به این موضوع موافقت کردیم. سال گذشته در مسابقات لیگ شاهد نقض قانون از طرف تیم دانشگاه آزاد بودیم. صافی، سرمربی این در وسط مسابقه تیم خود را از زمین بیرون برد، اما نه تنها با محرومیت مواجه نشد بلکه روی سکوی قهرمانی نایب قهرمانی قرار گرفتند. او نیز با دو شکست برترین مربی سوپرلیگ شد. این در حالی بود که آذرپینار با وجود عدم شکست در مسابقات کومیته در جمع برترین مربیان حضور نداشت.

وی در خصوص عدم نامه‌نگاری اسپانسر تیم وین‌تک با مسئولان سازمان لیگ کاراته گفت: اگر سازمان لیگ با این موضوع مشکل داشت چرا از ابتدا اعلام نکرد و حتی در هفته اول با مرخصی ما موافقت کرد. اگر اسپانسر ما از تیم‌داری پشیمان شده بود، در هفته اول مسابقات در سالن حاضر نمی‌شدیم. اسپانسر ما یک شرکت ایرانی و ترکیه‌ای است و به دلیل عدم حضور مدیرعامل شرکت در ایران، نامه خود را ارسال نکردیم. قرار بود با حضور مدیرعامل شرکت در ایران این نامه تنظیم و به سازمان لیگ ارسال شود.

سرمربی تیم وین‌تک با انتقاد به اظهارات پایدار، رئیس سازمان لیگ مبنی بر عدم بی‌اطلاعی مسئولان هیئت کاراته آذربایجان شرقی با تیم‌داری وین‌تک افزود: معصومی، رئیس هیئت کاراته آذربایجان شرقی متاسفانه دو ماه پیش فوت کرد و به تازگی برای این هیئت سرپرست انتخاب شد. ما به دنبال مقصر جلوه دادن کسی نیستیم اما برخی صحبت‌های دوستان منصفانه نیست. دوستان می توانند با مدیرعامل شرکت در ترکیه و مدیرمالی ما در ایران تماس بگیرند.

بخشی عنوان کرد: از پایدار درخواست می‌کنم اساسنامه سازمان لیگ کاراته را روی سایت فدراسیون قرار بدهد تا ببینیم با توجه به کدام اساسنامه و تبصره، کتیرایی در هفته دوم جایگزین او در تیم پاس ناجا شد. برای ما سوال است وقتی سامانه بسته بود چگونه نام کتیرایی در سامانه جایگزین پایدار می‌شود. اینکه پایدار مدعی است من به دنبال خراب کردن او نزد بازیکن هستیم نیز اتهام بی‌اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: سابقه من در مربیگری کاراته مشخص است و سال‌ها در تیم ملی حضور داشتم و سال‌های بیشتری نسبت به پایدار در کاراته مشغول به فعالیت هستم. اگر قصد داشته باشم سازمان لیگ را خراب کنم قطعا در ابتدا خود را تخریب کرده‌ام. این اظهارات پایدار فرافکنی است. ایشان یک مورد را اعلام کند که بعد از انصراف از تیم‌داری، از بازیکنان خواستم علیه پایدار و سازمان لیگ صحبت کنند. هر کسی در این مدت زنگ زده است عنوان کردم در این مشکلات ما مقصر هستیم، اما سازمان لیگ برای حمایت از بخش خصوصی می‌توانست با ما همکاری کند.

بخشی در خصوص اینکه پایدار او را متهم به عدم جسارت برای حضور در مسابقات با تیم کومیته کرده است، گفت: اینکه پایدار مدعی عدم جسارت ما شده است اظهار نظر خوب و درستی نیست. ما کاراته‌کا هستیم و اگر جسارت نداشتیم کاراته کار نمی‌کردیم. اگر ایشان در طی ۱۷، ۱۸ سال فعالیت در این رشته جسارت مطرح کردن این اظهارات را پیدا کرده است، من در ۳۰ سال فعالیت در کاراته جسارت بیشتری نسبت به او دارم.

وی تصریح کرد: در خصوص دلیل عدم حضور در مبارزات نیز باید بگویم که پس از جلسه با مدیران شرکت، آنها به این نتیجه رسیدند. استدلال آنها این بود که می‌خواهند در کاراته ۴۰۰ میلیون هزینه کنند، اما مسئولان این رشته قصد کمک به کاراته را ندارند. آنها از سرمایه‌گذاری در کاراته دلگیر شدند و اعلام کردند این پول را در رشته‌های دیگر هزینه می‌کنند. سال گذشته آذرپینار تنها تیم خصوصی لیگ بود و انتظار می‌رفت در هفته دوم به جای تقدیر از مدیران پاس ناجا و رعد پدافند که از بین‌المال هزینه می‌‌کنند، از مدیرعامل این باشگاه خصوصی تقدیر می‌شد.

سرمربی تیم وین‌تک در خصوص اینکه اعتقاد دارد پایدار از تیم پاس حمایت می‌کند، تصریح کرد: پایدار مامور نیروی انتظامی و دبیر باشگاه پاس است و فکر می‌کند ایشان در شرایطی که از پاس به جایگاه فعلی رسیده نمی‌توانند بی‌طرفانه تصمیم بگیرد. اعتقاد دارم انتخاب پایدار برای ریاست سازمان لیگ تصمیم اشتباهی بود. حسن‌بیگی و زمانی از استخوان خرد کرده‌های کاراته هستند و چون وابسته به تیمی نبودند تصمیمات بی‌طرفانه‌ای اتخاذ می‌کردند. آنها همیشه تلاش می‌کردند بدون زیر سوال بردن اصالت برگزاری لیگ با تصمیمات کدخدا منشانه بهترین تصمیمات را بگیرند. این تصمیمات است که باعث شد کتیرایی عد از چند سال حضور در لیگ شرایط این مسابقات را افتضاح عنوان کند. اگر عمر مدیریت پایدار قد بدهد خروجی لیگ فعلی را نیز بعد از یک یا دو سال مشاهده خواهیم کرد.

بخشی در خصوص ادامه فعالیت وین‌تک در کاراته گفت: قطعا در لیگ امسال حضور نخواهیم نداشت و برای سالیان آینده نیز باید شرایط را در نظر بگیریم. در حال حاضر به سلامت سوپر لیگ کاراته شک دارم و از الان عنوان می‌کنم دانشگاه آزاد و پاس تیم‌های اول و دوم خواهند بود و دیگر نیاز به برگزاری لیگ نیست. تیم سوم نیز احتمال رعد پدافند خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا