طباطبایی: از چالاکی در مربیگری استفاده می‌کنیم/ توقع حمایت داریم

رییس فدراسیون کاراته تاکید کرد: قطعا از ظرفیت‌های بالای فاطمه چالاکی ملی پوش کاراته ایران که به دلیل سانحه تصادف مجبور به کناره گیری از دنیای قهرمانی شد، در عرصه مربیگری استفاده خواهیم کرد.

به گزارش کاراته نیوز سیدحسن طباطبایی در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تیم ملی کاراته مردان ایران که تمرینات خود را در راه حضور در رقابت‌های لیگ جهانی شیلی پیگیری می‌کند، اظهار کرد: تیم ملی پس از حضور در رقابت‌های لیگ جهانی اسپانیا، دی ماه عازم شیلی می شود تا در یک رویداد دیگر در راه کسب سهمیه‌های المپیک حضور پیدا کند. هر چه به پایان مسابقات لیگ جهانی نزدیک می‌شویم، رقابت‌ها سخت‌تر می‌شود و هر مسابقه حکم یک فینال را برای بچه‌های ما دارد. مسابقات شیلی برای بانوان ما نیز اهمیت زیادی دارد و امیدوارم با افزایش امتیازات بتوانیم در رقابت‌های سال آینده در فرانسه سهمیه المپیک بگیریم.

رییس فدراسیون کاراته افزود: تیم ملی پس از حضور در رقابت‌های شیلی، با توجه به فاصله کمتر از دو هفته تا رقابت‌های پاریس به ایران باز نمی‌گردد و از همانجا مستقیما راهی پاریس می‌شوند. پیش بینی انجام شده این است که یک اردوی ۸ روزه را در یکی از کمپ‌های خوب پاریس برگزار کنند و پس از آن عازم محل مسابقات شوند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تیم ملی در شرایط خوبی بسر می‌برد، گفت: راه سختی در پیش روی تیم ملی است و امیدوارم بتوانیم در نهایت با کسب نتایج خوب سهمیه‌های لازم را کسب کنیم و در المپیک نیز به موفقیت برسیم. ما در ۶۷- کیلوگرم شانسی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ نداریم و باید در رقابت های پاریس که اردیبهش ماه سال آینده برگزار می‌شود به دنبال سهمیه المپیک در این وزن باشیم.

طباطبایی در ادامه گفت و گو با ایسنا، درباره خداحافظی فاطمه چالاکی کاراته‌کای تیم ملی بانوان پس از سانحه تصادف که منجر به از دست رفتن بینایی چشنم راست وی شد، گفت: چالاکی یکی زا ورزشکاران ماست که زحمات زیادی را طی سال‌های گذشته برای کاراته ایران متحمل شده و شایستگی‌های خود را به نمایش گذاشته است. او بارها برای کشورمان در میادین بین‌المللی افتخارآفرینی کرده و برای اهتزاز پرچم مقدس ایران تلاش‌های زیادی داشته است. متاسفانه این ورزشکار شایسته پس از آسیب در سانحه رانندگی مجبور به کناره‌گیری از دنیای قهرمانی شد.

رییس فدراسیون کاراته افزود: او ورزشکار با تجربه‌ای است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای کمک به کاراته بانوان در عرصه مربیگری دارد. چالاکی کار خود را در عرصه مربیگری آغاز کرده و ما هم قطعا از وی حمایت خواهیم کرد. در نظر داریم در آینده از ظرفیت‌های این ورزشکار در عرصه مربیگری استفاده کنیم و قطعا در این راه حامی وی خواهیم بود. اینکه در کدام رده از حضور وی استفاده کنیم مشخص نیست اما قطعا از وی حمایت خواهیم کرد.

وی درباره مشکلات مالی فدراسیون نیز گفت: واقعا هزینه های زیادی داریم و امیدوارم حمایت‌ها تا المپیک بیش از پیش شود و وزارت ورزش و کمیته المپیک مثل همیشه حامی کاراته باشند. کاراته یکی از رشته‌های مهم ایران در المپیک است که برای کسب موفقیت نیاز به حمایت دارد.

طباطبایی درباره انتخاب علی‌نژاد به عنوان معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، خاطرنشان کرد: علی‌نژاد یکی از مدیران خیلی خوب، جوان و باانگیزه و آشنا به امورات ورزش ایران است که خیلی سلامت کار کرده و یکی از سرمایه‌های ورزش ایران محسوب می‌شود. به او تبریک می‌گویم و امیدوارم در این سمت نیز بتواند خدمات ارزنده‌ای به یادگار بگذارد.

رییس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه علی نژاد در ریاست فدراسیون ووشو، آیا انتظار فدراسیون‌های رزمی برای حمایت از او زیاد است یا خیر، گفت: ما همیشه از وزیر ورزش و معاونان وی توقع داریم به کاراته به عنوان یک رشته المپیکی توجه ویژه داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا