فرخی: نفت عطای حضور در لیگ را به لقایش بخشید/برنامه فدراسیون جهانی پرفشار است

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی کاراته گفت: تیم مناطق نفت خیر با تصمیم وزارت نفت عطای حضور در مسابقات سوپر لیگ را به لقایش بخشید.

به گزارش کاراته نیوز سعید فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که دلیل عدم حضور شما در مسابقات سوپرلیگ کاراته چیست، اظهار داشت: متأسفانه امسال وزارت نفت اعلام کرد که دیگر هیچ تمایلی برای فعالیت در ورزش قهرمانی را ندارد. بنابراین تیم مناطق نفت‌خیز که یکی از تیم‌های باسابقه در سوپرلیگ کاراته بود، عطای حضور در مسابقات سوپرلیگ را به لقایش بخشید. این تیم با قدمتی طولانی نتوانست پابرجا بماند، امیدوارم سال آینده شرایط این تیم برای حضور در مسابقات سوپر لیگ مهیا شود.

وی افزود: من از تیم‌های دیگر برای حضور در مسابقات سوپر لیگ پیشنهاد داشتم، اما خودم دیگر تمایل نداشتم امسال در مسابقات سوپر لیگ به روی تاتامی بروم. تمریناتم را پرقدرت مثل همیشه ادامه می دهم، اما در سوپرلیگ حضور نخواهم داشت. منتظر می‌مانم تا ببینم شرایط حضور تیم مناطق نفت‌خیز در مسابقات سوپر لیگ سال آینده چطور می‌شود.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۰۶ در پاسخ به این سؤال که عملکرد تیم ملی کاراته در سال ۲۰۱۹ در مجموع چطور بود، گفت:‌ عمدتاً کاراته در چند سال اخیر نتایج خوبی را در تمام مسابقات کسب کرده است. حتی بانوان نیز در میادین بزرگ خیلی خوب ظاهر شدند. به نظرم عملکرد کاراته در مجموع سال ۲۰۱۹ یک نتایج خوب و قابل قبولی است. کاراته سال ۲۰۲۰ در المپیک توکیو حضور خواهد داشت و این موضوع شرایط را برای این رشته بسیار حساس کرده است.

دارنده نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۷، عنوان کرد: سال ۲۰۲۰ حساسیت‌های خود را دارد. متأسفانه فدراسیون جهانی با برنامه‌ریزی‌های اشتباهی که انجام داده، باعث شد که فشار زیادی روی تمام کاراته‌کاهای دنیا باشد، به همین دلیل نتایج تمام کشورها در مسابقات مختلف متفاوت بوده، این به خاطر فشار حضور در مسابقات مختلف است. ملی‌پوشان به خاطر حضور در لیگ‌های جهانی مدام باید در سفر باشند و فاصله کشور ما با کشورهای برگزار کننده مسابقات زیاد است. به همین دلیل ملی‌پوشان در مسابقات مختلف حضور پیدا می‌کنند.

دارنده نشان طلای بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: فکر می‌کنم ما می‌توانیم در بخش مردان ۳ سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کنیم. در حال حاضر در دو وزن ما شرایط بسیار خوبی داریم و بچه‌ها در جایگاهی که در رنکینگ المپیکی دارند، سهمیه خود را قطعی کردند، اما در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم ما از طریق رنکینگ المپیک شانس کسب سهمیه المپیک را نداریم. البته از طریق مسابقات گزینشی پاریس، امیر مهدی‌زاده با مدال طلایی که در مادرید کسشب کرد، نشان داد که می‌تواند دست به کار بزرگی بزند. تغییر وزن واقعاً شرایط خاص خودش را دارد. باید به یک قهرمان فرصت داده شود تا در وزنی که تغییر کرده بتواند موفق شود. وقتی یک ورزشکار تغییر وزن می‌دهد، هم حریفان او تغییر می‌کنند و هم اینکه وزن او تغییر می‌کند و برای رسیدن به شرایط ایده‌آل زمان نیاز دارد. در هر صورت امیدوارم در پایان این مسابقات ما در بخش مردان ۳ سهمیه المپیک را کسب کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا