سلیمی: زحمات چند ساله‌ام به ثمر نشست/ آرزوی هر داوری قضاوت در المپیک است

رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت: چند سال برای قضاوت در المپیک زحمت کشیدم و اکنون خوشحالم که در بین ۱۴ داور قضاوت کننده در توکیو هستم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، جواد سلیمی، رئیس کمیته داوران ایران و عضو شورای داوری جهان و آسیا برای قضاوت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتخاب شده است. سلیمی به همراه ۱۳ داور دیگر اولین دوره حضور کاراته در المپیک را که مردادماه سال آینده در ژاپن برگزار می شود، قضاوت خواهند کرد.

جواد سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد گفت: فدراسیون جهانی کاراته در دو سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ داور بین المللی را در مسابقات مختلف جهانی، قاره ای ، کاراته وان ها و … محک زد و در نهایت ۱۴ داور را بر اساس عملکرد آنها برای قضاوت در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو دعوت کرد که خوشبختانه یک داور هم از ایران دعوت شده است.

وی ادامه داد: همانطور که هر ورزشکار و مربی آرزو دارد در بازیهای المپیک حضور داشته باشد، داوران نیز آرزو دارند در بالاترین رویداد ورزشی دنیا حضور یافته و قضاوت کنند. من نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در دو سال گذشته از زندگی و خیلی مسائل گذشتم تا با حضور مداوم و موثر در رویدادهای فدراسیون جهانی این سهمیه را برای کاراته ایران کسب کنم و به عنوان نماینده جامعه داوری کاراته ایران راهی توکیو خواهم شد.

رئیس کمیته داوران با بیان اینکه این اولین حضور کاراته در المپیک است، اظهار داشت: شاید این اولین، آخرین هم باشد. به هر حال قضاوت در اولین رویداد المپیکی کاراته اهمیت بالایی دارد. بعد از قضاوت در المپیک جوانان آرژانتین و بازیهای ساحلی جهان، به عنوان اولین داور کاراته ایران طی روزهای ۱۱ تا ۱۹ مردادماه سال آینده در توکیو قضاوت خواهم کرد.

سلیمی افزود: فدراسیون جهانی برای آنکه سطح قضاوت ها در توکیو را بالا برده و اشتباهات داوری را به حداقل برساند، شش کارگاه آموزشی را برای ۱۴ داور دعوت شده در نظر گرفته که اولین آن ژانویه سال ۲۰۲۰ برگزار می شود. همه این داوران الزاما باید علاوه بر حضور در این کلینیک و سمینارهای آموزشی، می بایست در رویدادهایی که از سوی WKF برگزار می شود، نیز حضور داشته باشند.

وی در پایان گفت: چهارده داور از جمله بنده با نامه رسمی «آنتونیو اسپینوزا» رئیس فدراسیون جهانی برای قضاوت در بازیهای المپیک دعوت شده اند. امیدوارم نماینده شایسته ای برای داوران ایرانی در توکیو بوده و قضاوت های سطح بالا و کم اشتباهی داشته باشم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا