باقری: نتیجه تاریخی بانوان حاصل حمایت و آرامش بود/به کسب سهمیه امیدواریم

نایب رئیس فدراسیون کاراته گفت: اعضای تیم ملی بانوان ایران با خلق یک کار بزرگ، نتیجه تاریخی را رقم زدند تا ما به کسب حداکثر سهمیه امیدوار باشیم.

به گزارش کاراته نیوز افسانه باقری با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر درباره موفقیت تیم ملی کاراته در مسابقات آسیایی گفت: همانطور که شکست‌ها و نتایج ضعیف می‌تواند دلایل مختلف و متعددی داشته باشد، این پیروزی و موفقیت شاخص در ورزش ایران نیز دلایل زیادی دارد که مهمترین آن حمایت رئیس فدراسیون از برنامه‌های بخش بانوان و استقلال کادر فنی بود.

وی افزود: رئیس فدراسیون با اعتماد به کادر فنی و اعتقاد به تفویض اختیار باعث شد برنامه‌های ما در بخش بانوان یکی بعد از دیگری اجرایی شود. کادر فنی در آرامش کامل تنها به اجرای برنامه‌های خود پرداخت. مسابقات انتخابی و اردوهای آماده سازی به دور از هر حاشیه‌ای برگزار شد و در نهایت نتیجه هم آن چیزی بود که در تاشکند شاهد بودیم.

نایب رئیس فدراسیون کاراته با بیان اینکه مهمترین هدف ما کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو است اظهار داشت: کاری که اعضای کادر فنی و ملی پوشان کاراته ایران در شانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا انجام دادند، برای همیشه در دفتر افتخارات ورزش ایران باقی خواهد ماند. ولی این موضوع باعث نمی‌شود که ما هدف خود که همان کسب سهمیه است را فراموش کنیم. دختران ما جایگاه خوبی در رده بندی جهانی دارند و با این مدال‌ها نیز خیلی بیش از گذشته امیدوار به کسب هر سه سهمیه شدیم.

باقری ادامه داد: کادر فنی تیم ملی در این رقابتها قابلیت‌های فنی خود را یکبار دیگر به نمایش گذاشت. این نتیجه نشان داد که تیم ملی به دور از هر حاشیه و گمانه زنی تنها به موفقیت فکر می‌کند. مسیر رقابتهای انتخابی که شاید برای برخی‌ها شائبه ایجاد کرده بود، به بهترین شکل انجام و ترکیبی از بهترین‌های ایران در دو بخش تیمی و انفرادی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد.

وی به رقابتهای تیمی هم اشاره کرد و گفت: مبارزه پایانی کومیته تیمی برابر ژاپن یکی از سخت‌ترین و در عین حال بهترین مسابقات سالهای اخیر بود که بانوان شایسته کشورمان موفق شدند با ارائه مبارزاتی درخور تحسین رقیب قدرتمند خود را شکست داده و به مدال طلای با ارزش این بخش دست پیدا کنند.

نایب رئیس فدراسیون کاراته در پایان گفت: این موفقیت متعلق به همه خانواده ورزشهای رزمی، بخصوص کاراته و از همه مهمتر نمایشی از توانمندی بانوان ایرانی در صحنه‌ای بین المللی بود که با حمایت‌های خوب وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بدست آمد. ان شالله بتوانیم با تداوم این حمایت‌ها به هدف خود که رسیدن به المپیک با حداکثر سهمیه است برسیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا