آقای طباطبایی؛ عهد نابستن از آن به، که ببندی و نپایی

دومین دوره رقابت های لیگ کاراته وان، این هفته در سالن شهید افراسیابی تهران آغاز خواهد شد و قرار است که این رقابتها طی پنج مرحله برگزار گردد تا در نهایت چهار نفر برتر آن به اردوی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات آسیایی سال آینده راه یابند.

خب سوال اینجاست، آیا نفرات منتخب کاراته وان سال گذشته به مالزی اعزام شدند و یا برنامه ای برای اعزام ملی پوشان به شیلی وجود دارد، که ما بی خبریم ؟؟؟؟

به گزارش کاراته نیوز، دومین دوره مسابقات لیگ کاراته وان در حالی آغاز می شود که این مسئولین فدراسیون زمانی فدراسیون کاراته که  شرایط مطلوبی را داشت، نتوانست رده های پایه را به مسابقات آسیایی مالزی اعزام نماید که این موضوع انگیزه های نسل جوان کاراته را برای حضور در عرصه ی قهرمانی از بین برد.

فدراسیون تحت مدیریت طباطبایی در شروع فعالیت خود و درحالیکه  تیم های ملی رده های پایه ماه ها در اردو های آماده سازی بودند نتوانست تیم ملی را به مسابقات آسیایی مالزی اعزام نماید و با شواهد موجود  و اخبار به گوش رسیده از منابع موثق  بی شک توان اعزام این رده ی سنی به مسابقات جهانی شیلی را نیز ندارد.

البته مسئولین فدراسیون در خلف وعده پیشینه زیادی  دارند، چرا که این فدراسیون در بخشنامه مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور هم ذکر کرده بود،  مدال آوران بزرگسالان نیز جهت حضور در مسابقات انتخابی به اردوی تیم ملی دعوت می شوند اما این اتفاق هرگز رخ نداد (هرچند این موضوع خود در بحثی جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت)

باید خاطر نشان کرد، در شرایطی که فدراسیون کاراته برای اعزام رده های پایه به مسابقات آسیایی و جهانی خلف وعده کرده است، چگونه انتظار دارد تا کاراته کاها با وعده حضور در مسابقات آسیایی سال آینده در دومین دوره مسابقات کاراته وان حضور یابند. چه تضمینی وجود دارد تا نفرات برتر به مسابقات آسیایی سال آینده اعزام شوند؟

نکته جالب توجه آنجاست که رده ی سنی نونهالان نیز برای اولین بار در این مسابقات شرکت خواهند کرد و قول هایی مبنی بر برگزاری اردوها در این رده سنی داده شده است. هر چند فدراسیون در حرکتی جالب توجه پیش از انتخاب سرمربی برای این رده سنی، اقدام به انتخاب سرپرست کرده است اما لازم است، این نکته را متذکر شویم که رده سنی نونهالان هیچگونه مسابقات آسیایی و یا جهانی ندارد و صرف حضور در مسابقات بین المللی کشورهای همسایه نمی تواند دلیل مناسبی برای برگزاری مسابقات در این رده سنی باشد جز اینکه فدراسیون کاراته دلیل برگزاری این رقابت ها را پر کردن خزانه خود در نظر گرفته باشد.

البته در پایان امیدواریم تلنگری به تصمیم گیرندگان حال حاضر فدراسیون کاراته خورده شود که وقتی به گفته خودتان در جنگ اقتصادی به سر می بریم،  اندکی در تصمیمات خود به فکر کاراته و کاراته کاها نیز باشید و همه چی را فدای یک هدف نکنید. شما باید بدانید که امانتدار استخوان شکسته های این رشته ورزشی هستید و نباید با اتخاذ قوانینی که تنها به سود فدراسیون می باشد شاهد کاهش حضور ورزشکاران در کلاس های کاراته شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا