میرزایی: امید زیادی برای رسیدن به المپیک دارم/مدال قهرمانی آسیا سکوی پرتاب است

نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم تیم ملی کاراته گفت: حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب مدال طلا در آن رقابت‌ها دقیقا سکوی پرتاب برای ما است، کسب مدال طلای آسیا امتیاز بسیار خوبی دارد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، چهارمین مرحله لیگ برتر کاراته وان ۱۷ تا ۱۹ خرداد ماه با حضور ۵۴۳ کاراته کا از ۷۶ کشور در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود و تیم ملی کاراته کشورمان ساعت ۲۱:۲۰ امروز(سه شنبه ۱۴ خردادماه) با پرواز مستقیم عازم این پیکارها خواهد شد.

امیررضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که در آستانه اعزام به چهارمین مرحله مسابقات لیگ کاراته‌وان هستید و شرایط شما پیش از اعزام به این مسابقات چطور است، گفت:‌ خدا را شکر در این مدت در اردوها حضور داشتیم تمرینات خوبی را انجام دادیم، فکر می‌کنم از مسابقات قبلی از نظر آمادگی خیلی بهتر هستم، البته همه تیم شرایط خوبی رادارند که مطمئن هستم نتیجه خوبی در شانگهای برای کارته ایران رقم خواهد خورد.

نماینده وزن۶۷- کیلوگرم تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در مسابقاتی که به میزبانی ترکیه برگزار شد فکر می‌کردم آماده هستم اما ذهنم آماده نبود. پس از بازگشت تمرینات خوبی را انجام دادم و در حال حاضر از لحاظ روحی روانی و آمادگی جسمانی در شرایط خوبی قرار دارم. در ترکیه شرایط برای من خوب نبود و نتوانستم مدال بگیرم، اما ان‌شاءالله در چهارمین مرحله کاراته‌وان چین بتوانم خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را کسب کنم.

امیررضا میرزایی در پاسخ به این سوال که حضور پیاپی در مسابقات لیگ های کاراته وان باعث می‌شود که حریفان از لحاظ تکنیکی از شما شناخت پیدا کنند، برای اینکه در طول مسابقات شما با این مشکل روبرو نشوید، چه برنامه‌ ای را در طول تمرینات برای خود در نظر میگیرید گفت: به هر حال با توجه به حضور ما در مسابقات پیاپی، قطعا حریفان نوع و سبک مبارزات ما را به خوبی آنالیز می‌کنند، ما هم دقیقا به همین شکل روی تمام مبارزات حریفانمان آنالیز می‌کنیم. به همین دلیل باید روی تغییر تاکتیک برنامه‌ریزی خاصی داشته باشیم، یعنی مواقعی که روی تاتامی احساس کنیم حریف‌مان روی تکنیک و تاکتیک ما مسلط است، به راحتی با برنامه‌ریزی قبلی که انجام داده‌ایم می‌توانیم با تغییر تکنیک و تاکتیک حریفان‌مان را شکست دهیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: ما در مسیر سخت المپیک قرار داریم، در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم کاراته‌کاهای خوبی حضور دارند و هر کسی شانس بیشتر داشته باشد می‌تواند در المپیک حضور پیدا کند. اگر در چند مرحله مسابقات پیش‌رو هر کاراته‌کایی بتواند مدال طلا کسب کند، در واقع موفق به کسب سهمیه المپیک می‌شود. من امید زیادی برای رسیدن به المپیک دارم. خوشبختانه فدراسیون هم طوری برنامه‌ریزی کرده که هر کسی بیشتر تلاش کند و در طول مسابقات مدال های خوش رنگ تری کسب کند به راحتی سهمیه المپیک را می‌تواند به دست بیاورد.

نماینده وزن منهای ۶۷ کیلوگرم در پاسخ به این سؤال که پس از بازگشت از چین، مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو دارید، به نظر شما هر کاراته‌کایی که به این رقابت‌ها اعزام شود چقدر شانس رسیدن به المپیک توکیو را دارد، گفت: حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب مدال طلا در آن رقابت‌ها دقیقا سکوی پرتاب برای ما است، کسب مدال طلای آسیا امتیاز بسیار خوبی را دارد، در واقع با کسب مدال طلای قاره ای، مسیر رسیدن به المپیک توکیو بیش از آنچه که تصور می‌کنیم برای ما هموار می‌شود، امیدوارم در چین مدال خوشرنگی را کسب کنم تا در رنکینگ صعود کنم، ضمن اینکه با صلاحدید کادر فنی هر کسی به قهرمانی آسیا اعزام شد انشاالله بتواند خوشرنگترین مدال را به دست بیاورد. طلای آسیا خیلی مهم است و با توجه به اینکه اروپایی‌ها در مسابقات آسیایی حضور ندارند ما می‌توانیم با حضور در این مسابقات و کسب مدال طلا ۸۰۰ امتیاز کسب کنیم. امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا