هم قسم شده بودیم تا نام ایران در دنیا ماندگار شود/ کاراته امسال از مسیر سخت با قدرت عبور کرد

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی اسپانیا گفت: ما هم‌ قسم شده بودیم که در مسابقات جهانی این کار بزرگ را انجام دهیم تا نام کاراته ایران سال‌ها در کاراته دنیا بماند.

به گزارش کاراته نیوز مهدی خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که سطح فنی مسابقات کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا از لحاظ فنی چطور بود، گفت: اینکه ما بخواهیم به خاطر موفقیتی که کسب کردیم بگوییم سطح فنی مسابقات خیلی بالا بوده، شاید خیلی خوب نباشد، اما اگر به تعداد کشورهای حاضر در این رقابت‌ها نگاه بیندازیم، کاملا مشخص است که این دوره از مسابقات به دلیل اینکه کاراته المپیکی شده، سطح بسیار بالایی داشت. همه حاضرین در این مسابقات به دنبال کسب امتیاز المپیک بودند، به هر حال ارزش امتیازی مسابقات قهرمانی جهان خیلی بالا است، همه کشورها با همه توان در این رویداد حضور داشتند تا با کسب بهترین امتیاز، بهترین مدال را بگیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در کومیته تیمی از عملکرد خود راضی بودی یا خیر،‌ گفت: خوشبختانه در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشتم، در بخش کومیته تیمی چهار مسابقه دادم، در چهار مبارزه پیروز از تاتامی خارج شدم. ارمنستان، سنگال، اردن کاراته‌کاهایی بودند که برای شکست آنها کار سختی را داشتم، خدا را شکر موفق شدم آنها را شکست دهم و در بازی مقابل ایتالیا چون من نفر چهارم ارنج بودم، با نتیجه‌ای که بچه‌ها کسب کردند، بازی به من نرسید و ما برنده شدیم، اما در فینال یک مقدار شرایط سخت بود. مبارزه بسیار حساسی را مقابل ترکیه داشتیم، در دو بازی اول نتیجه واگذار کردیم، البته ناگفته نماند یک مقدار جو سالن و فضا روی ما تأثیر گذاشته بود، اما ما ۲ دوره عنوان قهرمانی را کسب کرده بودیم و همه بازیکنان باتجربه بودند. من در مقابل حریف ترکیه‌ای که قهرمان اروپا و قهرمانی لیگ جهانی بود، خدا را شکر توانستم با نتیجه ۴ بر صفر برنده شوم، با نتیجه‌ای که گرفتم،‌از لحاظ امتیاز شماری از تیم ترکیه جلو افتادیم و این به تیم ما کمک کرد، خدا را شکر گنج‌زاده به عنوان آخرین بازیکن در فینال حریف خود را شکست داد و خیلی راحت موفق به کسب سومین قهرمانی در دنیا شدیم.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: ما از اول می‌دانستیم رسیدن به سومین قهرمانی کار سختی است، پس از کسب این موفقیت، کاراته ایران را در دنیا با انگشت نشان می‌دهند، در سالن مسابقات جهانی همه ما را نگاه می‌کردند، به هر حال ما کار بزرگ و سختی را با مدیریت شهرام هروی و مربیان تیم ملی انجام دادیم، همه با هم؛ هم‌ قسم شده بودیم که این کار بزرگ را در مسابقات جهانی انجام دهیم تا نام ایران سال‌ها در کاراته دنیا بماند. ما به غیر از قهرمانی به چیز دیگری فکر نمی‌کردیم و خوشحالم از اینکه برای سومین بار در مسابقات جهانی قهرمان دنیا شدیم. خوشحالم برای دومین بار توانستم در ترکیب تیم ملی حضور داشته باشم و در هر دو رویداد عنوان قهرمانی را کسب کردیم.

خدابخشی در پاسخ به این سوال که کاراته امسال سال پرترافیکی را داشت و همچنان ادامه دارد آیا به نظر شما عملکرد تیم ملی در این رویداد‌های اخیر راضی کننده بود یا خیر، گفت: ما امسال سال بسیار فشرده‌ای را داشتیم، حضور در مسابقات مختلف کار را سخت‌تر از قبل می‌کرد، چون ما برای حضور در هر مسابقه‌ای باید وزن کم می‌کردیم، بعد از آن هم احتمال آسیب‌دیدگی داشت که باید بعد از هر مسابقه برای رفع آسیب‌ دیدگی تلاش می‌کردیم، در کل سال بسیار پرفشاری بود، اما به لطف خدا از این مسیر پرقدرت عبور کردیم و نتایج‌مان قابل دفاع است، این اتفاقات باعث شد ما رو به جلو حرکت کنیم و خدا را شکر امسال در اکثر رویدادها با صددرصد نتیجه به کارمان پایان دادیم. تا پایان سال جاری چند رویداد لیگ جهانی پیش رو داریم که باید در آن رقابت‌ها نیز برای کسب سهمیه المپیک شرکت کنیم. ما مسیر بسیار سختی را تا المپیک توکیو پیش رو داریم، اما با تمام توان تلاش می‌کنیم تا بهترین نتایج را برای کسب سهمیه المپیک به دست بیاوریم، بعد از آن هم قطعا کاراته می‌تواند در المپیک مدال‌ کسب کند. جا دارد برای تمام زحماتی که مسئولان فدراسیون و کادر فنی کسب کرده‌اند تشکر کنیم، به هر حال این یک کار گروهی بود که با حمایت مسئولان فدراسیون و کادرفنی این نتیجه رقم خورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا