فرجی: نامه بازگشت به کار نگیرم، می‌روم/ کاراته می‌تواند پرمدال‌ترین رشته در المپیک باشد

رئیس فدراسیون کاراته گفت: اگر نامه بازگشت به کار گرفتم در خدمت جامعه بزرگ کاراته هستم، در غیر این صورت می‌روم و از دور برنامه‌های کاراته را رصد می‌کنم، به هر حال کاراته در قلب من است.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته از صبح روز سه‌ شنبه هفته گذشته به میزبانی شهر مادرید و با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن «ویزینک» آغاز شد و روز یکشنبه با برگزاری مسابقات کومیته تیمی به پایان رسید. در چارچوب این دوره از رقابت‌ها تیم ملی کومیته مردان ایران موفق شد با شکست حریفان خود به فینال مسابقات جهانی راه یابد. مردان کاراته ایران موفق شدند در فینال بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی اسپانیا با شکست تیم ملی ترکیه برای سومین بار در سکوی قهرمانی جهان بایستند.

 

صادق فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که نتایج کسب شده توسط تیم ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا آیا راضی‌کننده بود یا خیر، گفت: این دوره از رقابت‌ها با حضور ۱۱۱۷ کاراته‌کا از ۱۴۰ کشور در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد. این دوره از رقابت‌ها به خاطر نزدیک بودن المپیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود چون خروجی این مسابقات در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نقش موثری داشت به همین دلیل کشورها با تمام قدرت و با تمام قوا در این رقابت‌ها حضور داشتند که این نشان می‌دهد سطح مسابقات بالا بود. خدا را شکر ما با تمام قدرت در این رقابت‌ها ظاهر شدیم و بعد از ۴۸ سال عنوان نایب قهرمانی جهان را کسب کردیم در بخش مردان قهرمان شدیم. اگر ژاپنی‌ها در بخش کاتا مدال‌هایی که دارند را کنار بگذاریم ما قهرمان شدیم.

 

وی در ادامه گفت:‌ مربیان از مردان در بخش انفرادی و تیمی راضی هستند. باخت مهدی‌زاده هیچ تأثیری در برنامه‌ها و آینده او نخواهد داشت او قهرمان و پهلوان است قطعاً در مسابقات بعدی حضور خواهد داشت و در مسابقات لیگ جهانی پاریس خوشرنگ‌ترین مدال را کسب خواهد کرد.

 

رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سؤال که در کنگره جهانی چه اتفاقاتی رخ داد،گفت: در حاشیه برگزاری مسابقات جهانی جلساتی برگزار شد. در مورد مسائل فنی و داوری مسابقات صحبت‌های زیادی شد همچنین انتخابات برگزار شد و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون جهانی مشخص شدند. ضمن اینکه مجارستان و امارات میزبانی مسابقات جهانی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را برعهده گرفتند. بحث ارتقای داوران نیز مطرح بود هفت نفر از ایران شرکت کرده بودند که پنج نفر ارتقا پیدا کردند و به تعداد داوران ما اضافه شد. هرچقدر داوران ما در صحنه‌های مسابقات بیشتر شوند می‌توانند به اعتمادبه‌نفس بچه‌ها در مسابقات اضافه کنند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا عملکرد کاتاروها در بخش مردان راضی‌کننده بود یا خیر، گفت: مردان ما در بخش کاتای تیمی موفقیتی بزرگی را رقم زدند آنها مدال برنز کسب کردند و جا دارد از مربیان آنها که برای این تیم وقت گذاشتند تشکر کنم.

 

فرجی در پاسخ به این سؤال آیا از عملکرد بانوان در این دوره از مسابقات با توجه به نتایجی که رقم خورد راضی هستید یا خیر، گفت: در بخش کومیته تیمی خواسته‌های که مدنظر ما بود برآورده شد اما انتظار ما از بانوان خیلی بیشتر است ترکیب ما ترکیب با تجربه‌ای بود قطعاً باید نتیجه بهتر از این می‌شد. هفته آینده باید جلسه‌ای برگزار کنیم و سرمربی تیم ملی باید در جلسه پاسخگو باشد. ضمن اینکه باید یک ترکیب جدید با یک رویکرد جدید در بانوان داشته باشیم.

 

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه عنوان کرد: در کاتا شهرجردی و صادقی کاتای خوبی را در انفرادی به نمایش گذاشتند هر دو نفر اولین تجربه حضور در مسابقات را داشتند و خیلی خوب بودند. قطعاً فرصت‌های خوبی در آینده خواهند داشت.

 

فرجی در پاسخ به این سؤال که عملکرد درخشان کومتیه تیمی مردان باعث شد تا کاراته ایران برای سومین بار به مدال طلا دست یابد نظرتان در مورد این افتخارآفرینی شاگردان هروی چیست، گفت: در کومیته تیمی مردان انتظاراتی که سرمربی تیم ملی داشت را شاگردانش برآورده کردند. از لحاظ آمادگی جسمانی خواجوی روی آنها خیلی خوب کار کرده بود. عسگری هفت مرحله مبارزه کرد اگر مشکل جسمانی می‌داشت قطعاً نمی‌توانست نتیجه بگیرد جا دارد از همه کادر فنی و مربیان که به دور از خانواده بودند تشکر کنم از محسن آشوری دبیر فدراسیون که در این مدت تلاش زیادی کرد تا تیم برای اعزام با مشکل هم روبه‌رو نباشد تشکر می‌کنم.

 

وی در پاسخ به این سؤال موضوع تشکیل فدراسیون کاراته کشورهای دریای خزر و دریای سیاه در حاشیه برگزاری مسابقات جهانی اسپانیا چه بود، گفت: ما در حاشیه برگزاری مسابقات جهانی اسپانیا با رؤسای ۱۵ کشور حوزه دریای خزر و دریای سیاه با هماهنگی مسئولان فدراسیون جهانی به منظور گسترش و توسعه هرچه بیشتر کاراته همکاری در برگزاری کلاس‌های آموزشی و اردوهای آماده‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای مختلف جلسه‌ای تشکیل دادیم و فدراسیون کاراته این منطقه را پی‌گیری کردیم. بنده به عنوان نایب رئیس این تشکیلات تازه تأسیس انتخاب شدم و در پست ریاست این فدراسیون ثبت‌نام نکردم. ریاست فدراسیون دریای خزر و دریای سیاه برعهده یاشار بشیراف آذربایجانی هست و بنده نیز به عنوان نایب رئیس انتخاب شدم. در حال حاضر ۱۵ کشور عضو این فدراسیون هستند و قرار شد آذربایجان، گرجستان و ترکیه میزبان مسابقاتی باشند که مثل لیگ‌های جهانی برگزار می‌شود. البته قرار است آنها سال آینده در مسابقات جام وحدت و دوستی ارومیه حضور داشته باشند.

 

فرجی در پاسخ به این سؤال که گویا شنیده شده قرار است یک اردوی مشترک پیش از لیگ جهانی فرانسه با ایتالیایی‌ها داشته باشیم، گفت: ما در حاشیه مسابقات با رئیس فدراسیون ایتالیا نشستی را داشتیم و آنها قرار شد یک هفته قبل از آغاز لیگ جهانی پاریس میزبان ما در این مسابقات باشند تا یک اردوی مشترک با هم داشته باشیم. تمام هزینه سفر را آنها برعهده گرفتند و فقط ما هزینه بلیت را برعهده داریم.

 

رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سؤال که موضوع استعفا رؤسای بازنشسته آغاز شده و شما هم جزو رؤسای بازنشسته هستید، اما گویا شما زود تر از زمان موعد بازنشسته شده‌اید و در تلاش هستید نامه بازگشت به کار بگیرید، آیا موفق به این کار شده‌اید یا خیر، گفت: با توجه به اینکه در این چند وقت اخیر برای حضور در مسابقات جهانی راهی اسپانیا شده بودم متأسفانه فرصتی برای پیگیری نامه‌ام نداشتم فردا راهی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی می‌شوم تا این موضوع را پیگیری کنم انشاءالله که نامه را بگیرم اگر نامه را گرفتم در خدمت جامعه بزرگ کاراته خواهم بود. در غیر این صورت می‌روم و از دور برنامه‌های کاراته را رصد می‌کنم به هر حال هرچه باشد کاراته در قلب من است.

 

رئیس فدراسیون کاراته در پایان صحبت‌های خود گفت: همه این موفقیت‌هایی که در اسپانیا کسب کرده‌ایم کارهای بزرگی بود که با برنامه‌ریزی انجام شد حالا هم نباید به هیچ عنوان در باد این موفقیت بخوابیم. کاراته با تمام قدرت در المپیک می‌تواند حضور داشته باشد و پرمدال‌ترین رشته در المپیک باشد. تمام تلاشم را می‌کنم تا کاراته پرمدال‌ترین رشته در بین کل کاروان ورزش ایران باشد. این رشته این ظرفیت را دارد. جا دارد از جامعه بزرگ کاراته به خاطر پیام‌های تبریک و فضای آرام و خوبی را که مهیا کرده‌اند تشکر کنم از اصحاب رسانه هم برای کمک به ما تشکر می‌کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا