کسب طلا مسیر المپیک را هموار می کند/در شلوغترین وزن مبارزه می‌کنم

عضو تیم ملی کاراته گفت: مسابقات قهرمانی جهان بالاترین رویداد این رشته تازه المپیکی شده است و کسب مدال طلا به منزله طی کردن نیمی از راه کسب سهمیه توکیو است.

به گزارش کاراته نیوز هامون درفشی پور عضو تیم ملی کاراته ایران در رقابتهای جهانی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: اولین بار است که در ترکیب تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می شوم و همین موضوع انگیزه دوچندانی به من داده است تا برای رسیدن به مدال طلا سخت تلاش کنم.

وی ادامه داد: این مسابقات آخرین دوره رقابتهای جهانی قبل از المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و امتیاز فوق العاده بالایی در رنکینگ جهانی برای کسب سهمیه دارد. به عبارت دیگر کسی که در مادرید فینالیست شود تا حدود زیادی برای رسیدن به المپیک امیداور می شود. به همین دلیل تمام تلاشم را می کنم تا به دیدار نهایی برسم  و پاسخ اعتماد کادر فنی را با یک مدال خوشرنگ بدهم.

کاراته کای ملی پوش کشورمان افزود: وزن ۶۷- کیلوگرم  به دلیل آنکه اولین وزن المپیکی است با استقبال خوبی از سوی کشورها مواجه شده و با  ۹۸ کاراته کا شلوغترین وزن رقابتهای جهانی است. حضور این تعداد کاراته کا در یک وزن نوید رقابتهای جذاب و در عین حال سنگین و سطح بالایی را می دهد.

درفشی پور در مورد مهمترین رقبای خود در مادرید گفت: دوسالی است که وزن خود را تغییر داده و به ۶۷ کیلوگرم آماده ام. در این مدت با اکثر رقبای اصلی خود در لیگ جهانی مبارزه کرده و به پیروزی هایی نیز دست یافته ام. ولی تجربه ثابت کرده که نباید روی اسم نفرات تاکید کنیم چرا که کاراته کاهایی گمنامی هستند که می آیند قهرمانان جهان را شکست می دهند. نکته پراهمیت اینکه من روی کار خودم تمرکز دارم تا بتوانم روز ۱۶ آبان با ارائه عملکردی مناسب پله پله بالا آماده و به دیدار نهایی برسم.

وی در پایان گفت: نزدیک به ۹ ماه است در اردوهای تیم ملی تمرین می کنیم و در این مدت مسابقات متعدد لیگ جهانی، قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی را پشت سر گذاشته ایم و حسن ختام مسابقات ما در سال ۲۰۱۸ قهرمانی جهان در مادرید اسپانیا است. رقابتهای سختی را در مادرید پیش رو داریم و امیدوار به دعای خیر مردم هستیم تا همه اعضای تیم برای کسب افتخار برای ایران اسلامی از تاتامی مادرید سربلند بیرون بیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و چهارمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه به میزبانی اسپانیا در مادرید برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران سوم آبان ماه راهی این کشور می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا