دنبال نتایجی فراتر از مسابقات جهانی اتریش هستیم/بچه‌ها باید از اعتبار خود در مادرید دفاع کنند

مربی تیم ملی کاراته گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با توجه به نام و آوازه‌ای که کاراته ایران در دنیا دارد؛ نتایجی بهتر از مسابقات جهانی اتریش و حتی فراتر از آن را کسب کنیم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، تمرینات تیم ملی کاراته بزرگسالان در حالی برای حضور در مسابقات جهانی اسپانیا پیگیری می‌شود که هدایت تیم ملی زیر نظر سیدشهرام هروی، سرمربی، شهاب سلطانی، حسین روحانی و سعید حسنی پور، مربیان، نعیما خواجوی مربی بدنساز تیم ملی و حجتی روانشناس تیم ملی پیگیری می‌شود.

شهاب سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ در پاسخ به این سؤال که تمرینات ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی اسپانیا در حال حاضر در اردوهای تیم ملی در چه مرحله‌ای پیگیری می‌شود، گفت: اردوهای تیم ملی کاراته در حال حاضر در اردوهای ماقبل اعزام پیگیری می‌شود. در این مرحله از اردوها برنامه‌های ما روی تمریناتی است که بچه‌ها در شرایط مسابقات باشند. در واقع آنها در شرایط مسابقه تمرین می‌کنند. تمرین تخصصی می‌کنند، ما در تمرینات به بچه‌ها تایم آزاد می‌دهیم تا نقاط ضعف و قوت ‌شان را شناسایی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تکرار عنوان قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها شدنی است یا خیر، گفت: تمام تلاش ما این است؛ با توجه به نام و آوازه‌ای که کاراته ایران در دنیا دارد بتوانیم نتایجی بهتر از مسابقات جهانی اتریش کسب کنیم و حتی فراتر از آن باشیم. این انگیزه را داریم در کمیته تیمی برای سومین بار قهرمان دنیا شویم. تک تک ملی‌پوشان حاضر در اردوها چندمین بار است که در مسابقات جهانی حضور پیدا می‌کنند. خودشان بهتر از دیگران از شرایطی که دارند مطلع هستند. آنها در درجه اول باید از اعتبار خود در تاتامی مادرید دفاع کنند و در درجه دوم نیز با کسب بهترین نتیجه امتیازهای المپیک را کسب کنند.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌هایش، عنوان کرد: طبق آماری که ما تا روز گذشته کسب کرده‌ایم این دوره از مسابقات با توجه به ثبت‌نام‌هایی که انجام شده بیشترین کشورها و بیشترین ورزشکاران در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و رکورد را شکسته‌اند. به نظرم بحث المپیکی شدن کاراته باعث شده همه کشورها برای حضور در مسابقات جهانی تلاش کنند. مسابقات کشتی آزاد طی چند روز گذشته برگزار شده و طبق گفته مربیان و کارشناسان این رقابت‌ها نیز از سطح بالایی برخوردار بوده و علت آن هم نزدیک بودن این مسابقات به المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. کاراته هم به این دلیل از استقبال بالایی نسبت به دوره‌های گذشته برخوردار بوده و شهر مادرید بهترین سطح مسابقات جهانی را تجربه خواهد کرد. ما تلاش می‌کنیم که بچه‌ها به بهترین شکل ممکن روی تاتامی بروند و نتایجی رقم بخورد که خوشرنگ‌ترین مدال‌ها کسب شود و همه مردم از این اتفاق خوشحال شوند.

سلطانی در پاسخ به این سؤال که آیا در بین نفرات حاضر در اردوها مصدومیتی وجود دارد یا خیر، گفت: مصدومیت‌های جزئی که وجود دارد. مثلا مچ پا، مچ دست و انگشت‌ها، اما این ها طبیعی است و جزو ورزش کاراته محسوب می‌شود، اما مصدومیتی که تاثیرگذار روی مبارزات بچه‌ها باشد، خدا را شکر وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا