بچه‌ها در ژاپن با تمام غیرت جنگیدند/حضور در اردوی مشترک نیاز بانوان المپیکی است

سرمربی تیم ملی کاراته دانشجویان گفت: واقعاً برای اینکه تیم را به آمادگی کامل برسانیم زمان زیادی نداشتیم، اما تلاش کردیم و بچه‌ها با غیرت تمام در این رویداد جنگیدن تا برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

به گزارش کاراته نیوز سمانه خوشقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که شرایط فنی مسابقات کاراته دانشجویان جهان چطور بود،گفت: در این دوره از رقابت‌ها تقریباً ۳۳ کشور حضور داشتند و کیفیت مسابقات از سطح بسیار خوبی برخوردار بود. در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم فائزه چیذری، در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم آویشن باقری، منهای ۶۱ کیلوگرم ملیکا احمدی و منهای ۶۸ کیلوگرم بهنوش نجفی و مثبت ۶۸ کیلوگرم شبنم واحدی در این رقابت‌ها در بخش بانوان به روی تاتامی رفتند. نفیسه گلشنی نیز در کومیته تیمی فیکس بود. بنا به تصمیم کادر فنی آویشن باقری جایگزین خاکسار شد، چون او قرار است به مسابقات آسیایی اعزام شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: ما برای حضور در این رقابت‌ها تیم را بعد از اینکه به صورت کامل بسته شده بود در اختیار گرفتیم، بنده به همراه فاطمه قاسمی و سید حسینی مسئولیت را بر عهده داشتیم که خوشبختانه بچه‌های ما نتایج خوبی را در ژاپن کسب کردند و حتی ما می‌توانستیم نتایجی بهتری را کسب کنیم. البته ۴ سال قبل در مسابقات مونته‌نگرو به عنوان مربی تیم ملی بودم و در آن مسابقات نایب قهرمان جهان شدیم و در این رقابت‌ها بدون مدال طلا نایب قهرمانی خود را حفظ کردیم.

سرمربی تیم ملی کاراته دانشجویان در پاسخ به این سؤال که شرایط داوری در این دوره از رقابت‌ها چطور بود، گفت: در خصوص مسائل داوری اعتراض داریم؛ چرا که در این مسابقه ویدئو چک وجود نداشت و اگر ویدئوچک وجود داشت ممکن بود اتفاقات خوبی برای کاراته ما رقم بخورد.

خوش قدم در مورد اینکه زمان اردوهای تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات جهانی دانشجویان فشرده بود، گفت: ما برای حضور در رقابت‌های قهرمانی دانشجویان جهان ۴ مرحله اردو برگزار کردیم. اردوهای فشرده و طولانی مدتی داشتیم. خیلی روی بازیکنان متمرکز شده بودیم. با توجه به نتایجی که از حریفانمان در مسابقات امیدهای جهان، آسیا و بزرگسالان داشتیم، می‌دانستیم که چه نفراتی به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند. بازیکنان ما انگیزه بسیار زیادی برای کسب این مدال داشتند. واقعاً برای اینکه تیم را به آمادگی کامل برسانیم زمان زیادی نداشتیم اما تلاش کردیم و بچه‌ها با غیرت تمام در این رویداد جنگیدن و همه وجودشان را گذاشتند تا برای کشورمان افتخارآفرینی کنند. به همه بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم. از همه آنهایی که برای موفقیت کاراته‌کاها پیام تبریک فرستادند نیز تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی کاراته دانشجویان در پاسخ به این سؤال که با زمان باقیمانده تا المپیک جوانان چه برنامه‌ای برای ملی‌پوشان اعزامی به المپیک آرژانتین دارید، گفت: ما برای بچه‌های اعزامی به المپیک آرژانتین دو مرحله تمرین از دوم مردادماه در نظر گرفته‌ایم. مرحله اول از امروز(دوم مرداد) به مدت ۸ روز خواهد بود.

خوشقدم در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه اردوی مشترک برون‌مرزی برای ملی‌پوشان در نظر گرفته‌اید یا خیر، افزود: ما در نظر داریم که یک اردوی مشترک در خارج از ایران با یکی از کشورهای اروپایی داشته باشیم. این موضوع در دست بررسی است. امیدوارم این اتفاق رخ دهد چون اردوی مشترک واقعاً نیاز ملی‌پوشان ما است. بازیکنان ما نیاز دارند با بانوان خارجی تمرین مشترک داشته باشند. البته وجود بازیکنان قهرمان تیم ملی بزرگسالان، امید و برخی از ملی‌پوشان سابق بخشی از مشکلات ما را حل کرده است.

خوشقدم در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: بازیکنان ما با گرفتن سهمیه المپیک کار بزرگی کردند، اما این پایان کار نیست و این اول کار است. ما دوست نداریم در این مسیر مغرور باشیم. ان‌شاءالله بچه‌های ما در خانه آخر در آرژانتین بتوانند افتخارآفرینی کنند و جواب محبت‌های مردم را بدهند.

سرمربی تیم ملی کاراته دانشجویان در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: برنامه بچه‌های تیم ملی برای اعزام به آرژانتین را در اختیار فدراسیون و کمیته ملی المپیک قرار دادیم. با جدیت این مراحل پیگیری می‌شود که ان‌شاءالله در پایان شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

خوشقدم در پاسخ به این سؤال که آیا سهمیه سوم به نگین آلتونی توسط فدراسیون جهانی تعلق گرفت یا خیر، گفت: متأسفانه تمام شرایط به سود نگین آلتونی بود. طبق گفته مسئولان فدراسیون جهانی او مستحق گرفتن “وایلد کارت “بود، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. شعار المپیک این است که همه کشورها باید در مسابقات حضور پیدا کنند. ایران نیز از ۶ فرصتی که داشت ۴ سهمیه المپیک را کسب کرده است، متأسفانه دیگر سهمیه‌ای به آلتونی تعلق نمی‌گیرد، اما آلتونی با قدرت بیشتری در تمرین حضور دارد و در کنار خنکدار و حیدری تمرین می‌کند. ما تصمیم داریم از دختران قهرمان تیم ملی در اردوها استفاده کنیم تا آنها به ما کمک کنند تا یک افتخار دیگر برای کشورمان رقم بخورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا