شهرجردی جوان، شگفتی ساز کاتا ایران/ چهار برنز در انتظار کاتاروهای ایرانی

اولین روز از سومین دوره لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ میلادی صبح امروز (۱۱ فروردین۹۶) با حضور ۸۹۲ ورزشکار به میزبانی دبی آغاز شد و نمایندگان ایران باید روز یکشنبه (۱۳ فروردین ماه) برای کسب مدال برنز مسابقات کاتا کاراته وان دبی برابر حریفان خود قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز” ابوالفضل شهرجردی جوان که با هزینه شخصی در این رقابت ها شرکت کرده بود با شکست آنتونیو دیاز سرشناس، بدون شک نفس تازه ای به کاتا بخشید. البته این کاتا رو جوان در دور نیمه نهایی برابر « دارمیان کوینترائو » دیگر کاتارو شناخته شده جهان شکست خورد تا در روز یکشنبه شانس خود را برای کسب مدال برنز بیازماید.

ابوالفضل شهرجردی برای رسیدن به نیمه نهایی این دوره از رقابت های کاراته وان حریفانی از قزاقستان، امارات، ونزوئلا، فرانسه و روسیه را از پیش رو برداشته بود.

دیگر نماینده تیم ملی ایران در کاتای انفرادی امیربهادر تدین بود که در همان گام نخست به «یوهانگ جانگ» از هنگ کنگ با نتیجه ۴ بر یک باخت و از دور رقابتها کنار رفت. همچنین در این جدول که دیگر کاتاروهای ایرانی هم حضور داشتند، روزبه روشنی موفق به راهیابی به جدول رپه شارژ شد او که پس از یک دور استراحت، نماینده روسیه را ۳ بر ۲ شکست داد. در ادامه به کاتاروی اسپانیایی ۵ بر صفر باخت که با توجه به راهیابی این ورزشکار به فینال، روشنی به جدول رپه شارژ رفت اما با شکست برابر نماینده هنگ کنگ از دور رقابت ها کنار رفت.

امیرحسین آرمیده ابتدا ایتالیا (۵-۰) و کره جنوبی (۳-۲) را برد اما به نماینده چین (۴-۱) باخت. سهند اسلامی پس از یک دور استراحت نتیجه را به کاتاروی مجارستان (۳-۲) واگذار کرد. آرمین روشنی پس از اینکه روسیه (۳-۲) و ترکیه (۴-۱) برد به رومانی (۳-۲) باخت. میلاد دلیخون پس از یک دور استراحت، ابتدا سوییس را (۴-۱) برد اما نتیجه را به نماینده فرانسه (۳-۲) واگذار کرد. فرزاد خانلو هم پس از یک دور استراحت، امارات را (۵-۰) شکست داد اما مقابل پرتغال (۳-۲) شکست خورد. سید داوود شاهچراغی موفق به کسب ۳ پیروزی مقابل اسپانیا (۳-۲)، هنگ کنگ (۴-۱) و مالزی(۳-۲) شد اما مقابل روسیه (۴-۱) مغلوب شد و پرونده سهیل ساجدی‌فر هم با یک پیروزی برابر اردن (۵-۰) و یک شکست مقابل رومانی (۳-۲) بسته شد.

در بخش کاتا انفرادی بانوان، نگین باقری تنها نماینده کشورمان نتیجه را (۳ بر۲) برابر ساندرا سانچز کاتارو شناخته شده اسپانیایی واگذار کرد. با توجه به راهیابی حریف اسپانیایی به فینال مسابقات کاراته وان امارات، نگین باقری موفق به راهیابی به جدول رپه شارژ شد.

باقری در جدول رپه شارژ حریفانی از روسیه، هنگ کنگ و ویتنام را با نتیجه مشابه (۵ بر صفر) شکست داد تا تنها نماینده کاتا بانوان کشورمان نیز این شانس را داشته باشد روز یکشنبه (۱۳ فروردین ماه) برای کسب مدال برنز با حریف خود از کشور ترکیه به رقابت بپردازد.

 

در کاتا تیمی آقایان نیز تیم کاتا شهرداری تبریز و تیم باشگاه آوای رزم که به عنوان نمایندگان ایران در این پیکارها حضور داشتند پس از دو برد و یک باخت به جدول رپه شارژ راه یافتند تا روز یکشنبه همچون دیگر نمایندگان کاتا کشورمان تلاش خود را برای کسب مدال برنز انجام دهند.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا