عملکرد شهرستان ها به صورت فصلی ارزیابی می شود

سرپرست هیات کاراته استان فارس گفت: عملکرد شهرستان ها به صورت فصلی ارزیابی می شود.

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز” و به نقل از روابط عمومی هیات کاراته استان فارس،محمدجواد شلتوک کار که در نشست مشترک با روسای هیات کاراته شهرستان های  استان فارس سخن می گفت، این هیات هارابخشی از هویت رسمی کاراته در شهرستان ها دانست و افزود:متاسفانه برخی رفتار های سلیقه ای در گذشته باعث شده هیات کاراته شهرستان ها از کارکرد خود دور شوند.

وی تعریف درآمد های پایدار برای هیات کاراته شهرستان ها،تمرکز زدایی از مرکز استان در برنامه هیات کاراته استان،برگزاری نشست های مشترک و منظم با هیات کاراته شهرستان ها و اقدام بر اساس یک برنامه استراتژیک علم بنیان را ازجمله  برنامه های هیات کاراته استان  عنوان کرد و افزود:متاسفانه برخی عملکرد های گذشته  در بلند مدت،ضربات جبران ناپذیری را به پیکره کاراته وارد کرده که می بایست با استفاده از خرد جمعی ، پرهیز از تعصبات سبکی و دورشدن از منیت ها،راه علاج و مقابله با این ضربات و چالش ها را بیابیم.

سرپرست هیات کاراته استان فارس نگاه حذفی را آفتی بزرگ برای  کاراته ی با قدمت استان فارس دانست و افزود:در سیاست های کنونی هیات کاراته به تمامی اعضای خانواده این ورزش در سراسر استان از یک هنرجوی کمربند زرد در دورافتاده ترین روستا گرفته تا یک استاد پیشکسوت در مرکز استان به عنوان یک سرمایه نگاه می شود.

شلتوک کار با تقبیح آنچه تفاوت نگاه بین کاراته کا های شیرازی با کاراته کاهای شهرستانی خوانده می شود گفت:فصل مشترک همه ما لباس سفید کاراته به عنوان نماد پاکی ،صداقت و درستکاری است بر همین اساس هیچ ورزشکار،مربی و داوری به دلیل شهرستانی ،روستایی و یا شیرازی بودن نسبت به دیگری برتری ندارد.

وی در عین حال به راه اندازی کمیته آمار و ارقام هیات کاراته استان فارس اشاره کرد و افزود:این کمیته با استفاده از تعدادی از مجرب ترین کارشناسان حوزه آمار، عملکرد هیات کاراته شهرستان ها و سبک ها را مورد ارزیابی قرار می دهد و هر سه ماه یک بار شهرستان هاو سبک های  برتر را براساس شاخص هایی که توسط کمیته فنی هیات و با هماهنگی فدراسیون کاراته مشخص می شود معرفی می کند.

انزوای هیات کاراته شهرستان ها

در ابتدا این نشست روسای هیات کاراته شهرستان های استان فارس به بیان دیدگاه های خود در خصوص نوع تعامل با هیات کاراته  استان پرداختند.

سرپرست هیات کاراته فیروزآباد با ارزیابی مثبت از ظرفیت های موجود در این شهرستان از به انزوا رفتن هیات کاراته شهرستان ها در گذشته انتقاد کرد و گفت:این انزوا به حدی است که امروز کاراته کا های شهرستان حتی برای شرکت در مسابقات نیز از هیات کاراته شهرستان معرفی نامه نمی گیرند.

محمد رضا محمدی فردخواستار توجه بیش از پیش هیات کاراته استان به شهرستان ها شد و افزود:برای بازگرداندن جایگاه هیات های شهرستان می بایست عوامل انگیزشی را برای تحرک بیش از پیش شهرستان ها شناسایی کرد.

توجه به نقش رسانه

رئیس هیات کاراته شهرستان خرامه نیز در این نشست از برنامه ریزی توسط هیات کاراته استان ، براساس اصول علمی استقبال کرد و خواستار توجه به نقش رسانه در ترویج ورزش کاراته شد.

عباس بذرافکن ورود رسانه به بحث کاراته را عاملی برای هموار ساختن حضور حامیان مالی در این ورزش عنوان کرد.

لزوم تهیه تقویم ورزشی

رئیس هیات کاراته شهرستان کازرون نیز در این نشست بر لزوم اعتبار بخشیدن به هیات های شهرستان تاکید کردو افزود:برای افزایش بهره وری از ظرفیت های موجود در شهرستان ها می بایست اقدام به تهیه تقویم ورزشی مخصوص شهرستان ها کرد.

علی ظهرابی دورکردن هیات کاراته شهرستان ها از کارکرد های اجرایی را یک آسیب برای کاراته استان دانست و خواستار توجه بیش از پیش به این هیات ها شد.

نگاه خودی و غیر خودی

رئیس هیات کاراته شهرستان فسا نیز در این نشست از وجود نگاهی نشات گرفته از تقسیم بندی موسوم  به خودی و غیر خودی در گذشته انتقاد کرد و گفت:ایجاد فضایی که همه کاراته کا ها در تصمیم گیری ها به یک چشم دیده شوند می تواند به عاملی برای ایجاد وحدت و اتحاد در کاراته استان تبدیل شود.

محسن پور طالبی درادامه  تمرکزدایی در برگزاری مسابقات و استاژها ،افزایش ارتباط حقیقی و مجازی با مسئولین هیات کاراته شهرستان ها،افزایش ارتباط برون سازمانی کاراته با دیگر نهادها راخواستار شد.

برپایی برخی کلاس های غیر قانونی

در ادامه این نشست مشترک رئیس هیات کاراته شهرستان ارسنجان نیز با انتقاد از وجود برخی تبعیض ها در گذشته گفت:متاسفانه در گذشته برخی افراد که از حمایت های خاصی نیز برخوردار بودند درروستا های  این شهرستان اقدام به بر پایی کلاس در شرایط غیر استاندارمی کردند که حمایت های لازم برای برخورد با اینگونه افراد انجام نمی شد.

جمشید زارع تزریق نشدن بودجه از سوی هیات استان به هیات های شهرستان ها و همچنین عدم تحقق وعده های داده شده در چند سال اخیر به هیات کاراته شهرستان ها را نیز ازدیگر علل دلخوری مسئولین هیات کاراته شهرستان ها عنوان کرد و خواستار تغییر این نوع رفتار های در شرایط کنونی شد.

برگزاری مسابقات سبکی به صورت سلیقه ای

رئیس هیات کاراته نورآباد ممسنی نیز در ادامه این نشست مشترک با بیان اینکه دراین شهرستان ها حدود ۱۵۰ کاراته کای فعال وجود دارد افزود:یکی از مسائلی که در حال حاضر باعث وارد شدن ضربه به مسائل فنی کاراته شده،برگزاری مسابقات سبکی به صورت سلیقه ای است.

ابراهیم زراعتیان درادامه خواستارجدی گرفتن بیش از گذشته هیات کاراته شهرستان ها در تصمیم گیری های هیات کاراته استان شد.

اگر عاشق کاراته هستیم باید برخی چیزها را به جان بخریم

در ادامه این نشست ،رئیس هیات کاراته شهرستان مرودشت با انتقاد از نگاه مالی محور برخی خانواده ها  به ورزش کاراته گفت:در گذشته وقتی یک ورزشکار افتخاری کسب می کرد همه نگاه ها به سمت مربی وی سوق داده می شد و از مربی او به عنوان عامل موفقیت آن ورزشکار یاد می شد و از وی تجلیل به عمل می آمد اما در حال حاضر خانواده یک ورزشکار با کسب اولین مدال توسط او انتظار دارند شهردار،اعضای شورای شهرو دیگر مقامات شهرستان و استان هدایای مختلفی را به وی اهداء کنند.

مهراب زارع با بیان اینکه برخی تصمیم گیری و رفتارهای گذشته باعث شده تا دوغ از دوشاب تشخیص داده نشود از عدم پایبندی برخی کاراته کا های جوان به اصول اخلاقی و رعایت شان پیشکسوتان انتقاد کرد و این اتفاق نگران کننده را چالشی بزرگ برای ورزش کاراته دانست.

وی بهبود شرایط فعلی را مستلزم ایجاد یک ارداه عمومی در سطح کشور دانست و ابراز امیدواری کرد تا با مدیریت کنونی فدراسیون و هیات کاراته شرایط روند بهبودی را طی کند.

زارع در عین حال گفت: اگرما  عاشق کاراته هستیم باید برخی چیزها را به جان بخریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا