همه دغدغه های یک رشته المپیکی از زبان رییس فدراسیون کاراته

راه اندازی یک مجموعه اختصاصی تحت عنوان خانه کاراته، تامین اعتبارات لازم برای پرداخت بدهی های گذشته و همچنین عملی شدن برنامه های سال ۹۶ از دغدغه های اصلی مرد نخست کاراته ایران است.

به گزارش  “کاراته نیوز”  «محمد صادق فرجی» رییس فدراسیون کاراته روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص عدم لزوم راه اندازی یک مجموعه اختصاصی برای کاراته گفت: نشستی را با عضو شورای شهر تهران داشته و اعلام کردیم که کاراته با توجه به المپیکی شدن و ظرفیت بالایی که دارد، نیاز به سالن یا مجموعه ای اختصاصی برای بهتر عملی شدن برنامه ها دارد.

وی افزود: یقین دارم با توجه وزیر ورزش و جوانان به رشته های المپیکی و همکاری اعضای شورای شهر می توان به خواسته جامعه بزرگ کاراته جامع عمل پوشاند و خانه کاراته را راه اندازی کرد.

فرجی تصریح کرد: اکنون در لیگ های مختلف کاراته ۱۴۴ تیم حضور دارند که برای برگزاری مسابقات سالن استانداردی ندارند. قبول دارم این مساله خوب نیست که برای برگزاری دیدارهای لیگ، هر هفته به یک سالن برویم.

رییس فدراسیون کاراته در خصوص شرایط کادر فنی تیم های ملی نیز گفت: تیم مردان وضعیت مشخصی دارد و با کادرفنی قبلی خود از روز چهارشنبه هفته جاری تمرینات را آغاز می کند و کادر فنی تیم بانوان را نیز پیش از تعطیلات سال نو مشخص می شود.

فرجی در مورد در اختیار نداشتن کرسی های بین المللی، گفت: انتخابات بعدی فدراسیون بین المللی کاراته سال ۲۰۲۰ برگزار می شود و باید تا آن زمان تعاملات را افزایش داده تا بتوانیم کاراته ایران را به حق خود رسانده و چند کرسی های موثر بین المللی را بگیریم.

رییس فدراسیون کاراته ادامه داد: با تلاش هایی که «جواد سلیمی» رییس هیات کاراته آذربایجان غربی و رییس کمیته داوران فدراسیون انجام داده است، «اسپینوس» رییس فدراسیون جهانی اعلام آمادگی کرده است تا در زمان برگزاری تورنمنت بین المللی ارومیه سفری به ایران داشته باشد. این بهترین فرصت است برای تعامل است.

فرجی ادامه داد: سال ۹۰ و ۹۱ که ریاست فدراسیون کاراته را به عهده داشتم، تعامل خوبی با فدراسیون جهانی داشتیم و این مسیر را ادامه می دهیم.

وی در مورد بدهی سه میلیارد تومانی فدراسیون کاراته که از گذشته باقی مانده است، توضیح داد: تامین بودجه برای پرداخت این رقم از دغدغه های اصلی فدراسیون است. ضمن آنکه سال آینده برنامه های فشرده ای داریم که باید برای هزینه های آن نیز برنامه ریزی کنیم.

رییس فدراسیون کاراته افزود: مسابقات قهرمانی آسیا در همه رده های سنی به میزبانی قزاقستان برگزار می شود و برای حضور در این رقابت به بودجه قابل توجهی نیاز است. همچنین می خواهیم به ملی پوشان برای حضور در لیگ جهانی مراکش که اواخر فروردین ماه برگزار می شود، کمک کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا