مسابقات با قوانین جدید برگزار شود/ داوران کاراته باید پیشرفت کنند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرنگار مهر، با المپیکی شدن کاراته، فدراسیون جهانی برای بالابردن جذابیت مبارزات از یک سو و اجرای بیشتر عدالت از سوی دیگر قوانین داوری را تغییر دارد. بدون شک توجه بیشتر مراجع بین المللی و تضمین ماندگاری در این رویداد بزرگ دلیل اصلی این تغییرات بود.

تغییراتی که با استقبال کارشناسان و حتی کاراته کاها مواجه شد و با آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی می بایست کلیه مسابقات این رشته مطابق با آخرین استانداردهای فدراسیون جهانی خبر داد.

جواد سلیمی رئیس پیشین کمیته داوران فدراسیون کاراته در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: فدراسیون جهانی کاراته پیش‌تر تاریخ اجرای آخرین تغییرات قوانین داوری را برابر با یکم ژانویه‌ سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود و مطابقِ آنچه پیش‌تر از سوی مسئولین فدراسیون جهانی اعلام شده، داوران کاراته در سراسر جهان از روز یکشنبه می‌بایست تمامی رقابتهای کاراته را مطابق با استانداردهای جدید و بر اساسِ آخرین تغییراتِ اعمال شده در قوانین داوری، قضاوت کنند.

وی ادامه داد: کاراته‌ ایران مدتهاست که در بعد قهرمانی در بالاترین سطح جهان هنرنمایی کرده و در میادین بین‌المللی خوش می‌درخشد و داوران کاراته کشورمان نیز باید همگام با قهرمانان و ملی‌پوشانِ این رشته، همواره در مسیر فتح مرتفع‌ترین قلل افتخار گام بردارند.

این کارشناس کاراته افزود: معتقدم این پتانسیل در سایر بخش‌های کاراته از جمله داوری و مدیریت هم وجود دارد. لذا داوران و مدیران کاراته‌ کشورمان نیز می‌توانند همگام با قهرمانان، در بالاترین سطح بدرخشند. یکی از شرایطِ لازم برای دستیابی به این هدف بویژه در بخش داوری، افزایش دانش و آگاهی صحیح از آخرین تغییرات در قوانین داوری است.

سلیمی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتم با هدفِ کمک به پیشرفت داوری کشور، با ترجمه‌ آخرین تغییرات قوانین داوری فدراسیون جهانی کاراته، این مجموعه‌ ۶۰ صفحه‌ای را در اختیار داورانِ عزیز کشورمان قرار دهم تا از همان روز شروع اجرای قوانینِ جدید به عنوان منبع و مرجع قابل استناد فدراسیون جهانی در اختیار داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر جواد سلیمی از فعال‌ترین چهره‌های داوری کاراته‌ ایران به شمار می رود که با دیپلماسی بسیار گسترده با مسئولان فدراسیون جهانی و رایزنی با شخصیت‌های برجسته‌ این فدراسیون، تاکنون فرصت‌های پرشماری را متوجه کاراته‌ کشورمان ساخته است. سلیمی در حاشیه‌ رقابتهای جهانی اتریش، موفق به کسب درجه‌ داوری JA  در بخش کاتا و نیز RA  در بخش کومیته شد. وی هم ‌اکنون در بین داوران کاراته‌ کشورمان از بالاترین درجه داوری جهان برخوردار است. گفتنی است المیرا گوزل‌زاده همسر سلیمینیز اولین داورِ بانوی کشورمان در رقابتهای جهانی اتریش بود که با ارائه‌ قضاوت‌های اصولی و نیز درخشش در آزمون‌های داوری، موفق به کسب درجه جهانی در حاشیه‌ این رقابتها شد.

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا