چالاکی:کارخانه استعداد پروری مازندران تعطیل شدنی نیست

11باتوجه به اعزام تیم ملی رده های پایه به مسابقات آسیایی اندونزی تصمیم گرفتیم تا با یکی از برترین هیئت های کاراته کشور که درصد بالایی از نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی را در ترکیب تیم ملی دارد، به گفت و گو بپردازیم. بر  همین اساس به سراغ دبیر هیئت کاراته استان مازندران رفتیم.

تورج چالاکی دبیر هیئت کاراته مازندران با اشاره به عملکرد مثبت این استان در سال ۹۵ گفت: کاراته مازندران در سال جاری عملکرد بسیار خوبی داشته است و توانست موفقیت های قابل توجهی را در بخش آقایان و بانوان بدست آورد.

وی در ادامه مطلب فوق به بخشی از این موفقیت ها اشاره کرد و عنوان کرد: قهرمانی تیم بزرگسالان بانوان در انتخابی تیم ملی با مدال طلای خانم ها چالاکی و علیپور، نائب قهرمانی بانوان در رده های پایه با کسب دو مدال طلا و چندین نقره و برنز، قهرمانی تیم آقایان مازندران با کسب سه مدال طلا و مدال طلا کاتای تیمی بانوان شروع موفقیت ها بود.

مربی سابق تیم ملی در مورد ادامه روند موفقیت کاراته استان افزود: حضور یک مربی زن از استان مازندران در رده های پایه تیم های ملی، ارتقا دو داور مازندرانی در درجه داوری آسیایی در کشور هندوستان، حضور دو ملی پوش بزرگسالان بانوان در بزرگترین رویداد جهانی کاراته در کشور اتریش و همچنین در حال حاضر هم حضور سه ورزشکار کومیته انفرادی بانوان و سه ورزشکار کومیته انفرادی آقایان و کاتای تیمی بانوان در مسابقات آسیایی اندونزی و حضور مربی کاتای تیمی بانوان و دو داور جهت ارتقا داوری جهانی و آسیایی از افتخارات کاراته مازندران میباشد.

دبیر هیئت کاراته مازندران درمورد عدم حضور مربی مرد در ترکیب کادرفنی اظهار کرد: هر چند الان زمان مناسبی برای انتقاد نیست لیکن به جرات باید بگویم بیست درصد بازیکنان تیم کومیته انفرادی آقایان کشورمان از مازندران میباشد و حضور یک مربی در ترکیب کادرفنی را حق کاراته مازندران میدانم اما متاسفانه در آن زمان که کادرفنی انتخاب شدند نگاهی مهربانانه به استان مازندران که قهرمان رده های پایه شده بود، نداشتند. مطمئن هستم دلایل خاصی برای عدم توجه مسئولین به این مسئله وجود داشته است. در هر صورت در حال حاضر زمان مناسبی نیست که بخواهیم به این موضوعات بپردازیم زیرا نفراتی که در کادر فنی رده های پایه قرار گرفته‌اند همگی از بهترین‌های ایران بوده و هیچ هدفی جز قهرمانی تیم کاراته ایران ندارند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان دبیر هیئت کاراته مازندران و عضو کوچکی از جامعه کاراته به شما این قول را می دهم که کارخانه استعداد پروری مازندران در تمامی زمینه ها اعم از داوری، قهرمانی، مربیگری تعطیل نشدنی است. امیدوارم کاروان تیم ملی رده های پایه همچون تیم کاراته بزرگسالان در جهانی اتریش بدرخشد و به امید خدا قهرمانان مازندرانی نیز سهم بسزایی در این رویداد بزرگ خواهند باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا