شقاقی: فقط کاراته‌کا بودن باقری را تایید کردیم/ در تمام رشته‌ ها این اتفاق رخ می‌دهد

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس، یازدهمین دوره مسابقات کاراته جام ایران زمین روز گذشته(جمعه) پیگیری شد. احمد شقاقی در حاشیه این رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری یازدهمین دوره مسابقات جام ایران زمین، گفت: جام ایران زمین یکی از رویداد‌هایی است که هر سال در ایران برگزار می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که کاراته‌کاهای کشورمان درگیر یک رویداد بین‌المللی شوند. این اتفاق خوبی است که در ایران رخ می‌دهد و قطعا به سود کاراته کشورمان است.

وی در مورد حواشی اخیر کاراته‌، اظهار داشت: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با باقری ارتباطی برقرار کنیم و صحبت‌های لازم را با خانواده و افرادی که شاید با او در ارتباط باشند انجام داده‌ایم.  انشاالله اگر بشود تلاش می‌کنیم او را از تصمیم که گرفته منصرف کنیم.

نایب رئیس فدراسیون کاراته با تاکید بر اینکه هنوز موفق به برقراری ارتباط با او نشده‌اند، عنوان کرد: با خود باقری هیچ ارتباطی نداریم، اما با خانواده‌اش که احتمال برقراری تماس را می‌دادیم، رایزنی کرده‌ایم. واقعا این تصمیم برای سابقه ورزشی باقری خوب نیست. ما به خانواده باقری اعلام کردیم که در صورت تماس گرفتن او را از این کار منصرف کنند؛ چرا که اصلا این اتفاقات در شان او و یک ورزشکار ایرانی نیست.

شقاقی در پاسخ به این سؤال که آیا واقعا فدراسیون مبلغی را به عنوان ضمانت از او گرفته است یا خیر گفت: در جریان اعزام این نفرات نبودم و دبیر فدراسیون کارهای اداری را انجام می‌داد، اما قطعا باید یک تعهدنامه و چکی از او دریافت شده باشد. باقری با هزینه شخصی همراه تیم اعزام شده است و فدراسیون فقط کاراته‌کا بودن او را تایید کرده است.

نایب رئیس فدراسیون کاراته در مورد اینکه آیا قبول دارید که مبلغ چک‌ ضمانت بسیار پایین بوده است، گفت: این موارد فقط بازدارنده است و ما اخیرا در جلسه شورای برون مرزی فدراسیون این مسائل را مطرح کردیم. قرار شد از این به بعد سرپرست تیم‌ها که نفرات را برای دریافت ویزا معرفی می‌کنند، تمام تعهدات را گردن بگیرند و حتی چک ضمانت را نیز سرپرست دریافت کند. من هم قبول دارم مبلغ ضمانت پایین است، اما واقعا نمی‌شود مسائل این چنینی را پیش‌بینی کرد و قطعا این مسئله نه اولین مورد و نه آخرین آن خواهد بود.

شقاقی در پاسخ به این سوال که چرا این موارد در کاراته زیاد اتفاق می‌افتد، گفت: این مسائل فقط در کاراته اتفاق نمی‌افتد و در تمام تیم‌ها اتفاق افتاده است و ما در رشته‌های دیگر نیز این اتفاقات را داشتیم. این مسائل در کاراته بیشتر نیست، اما نباید فراموش کرد در کاراته نسبت به رشته‌های دیگر اعزام‌های بیشتری صورت می‌گیرد. وقتی اعزام‌ها بیشتر است این مسئله در مقایسه با رشته‌ای که در سال ۲ یا ۳ اعزام دارد بیشتر به چشم می‌آید. ما ۸۰ سبک داریم و اکثر این اتفاقات نیز در سبک‌های ما می‌افتد. باقری عضو تیم ملی نیست و برای ارتقای رنکینگ خود در مسابقات کاراته وان شرکت کرد.

نایب رئیس فدراسیون کاراته، عنوان کرد: از زمان حضور طباطبایی در فدراسیون، سیاست فعالیت ما فرق کرده و نمونه آن تشکیل شورای برون مرزی فدراسیون است. در حال بررسی موارد این چنینی هستیم که هنوز به اتمام نرسیده است. ما نیز درصدد هستیم این اتفاقات را جدی‌تر دنبال کنیم و قطعا اتفاقات بهتری خواهد افتاد.

شقاقی در خصوص اینکه واقعا در این اتفاق هیچ مسئولیتی گردن فدراسیون نخواهد بود، گفت: اگر باقری عضو تیم ملی بود قطعا ما نمی‌توانستیم بگوییم مسئولیتی گردن فدراسیون نیست. وقتی کاراته‌کایی برای ارتقا رنکینگ خود قصد حضور در مسابقات کاراته وان را دارد، فدراسیون نیز به ناچار باید تایید کند. برای باقری نیز دعوتنامه حضور در مسابقات کاراته وان آمده بود و ما نیز فقط تایید کرد او کاراته‌کا است و هیچ ضمانتی بابت این موضوع نکردیم چرا که او عضو تیم ملی نبود.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/NI45PP
[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا