حیدری: رئیس آینده باید شایسته سالاری را ملاک قرار دهد

مربی سابق تیم ملی حضور کاندید هایی با تفکر جوان را در کنار نیروهای با تجربه، نیاز امروز کاراته می داند.

غلامعلی حیدری مربی سابق تیم ملی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کاراته نیوز داشتن تفکر جوان را یکی از مهم ترین شاخصه های رئیس آینده ی فدراسیون کاراته عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه کاراته ایران در سطح جهانی شناخته شده است، باید شخصی به عنوان رئیس انتخاب شود که ایده های تازه و نو وارد کاراته کند.

وی ۹۹ درصد آسیب های تیم های ملی در رده های مختلف را نداشتن بازی تدارکاتی به دلیل نبود اسپانسر دانست و گفت: اگر تیم های ملی ما قبل از اعزام به مسابقات آسیایی ژاپن و یا مسابقات  جهانی اندونزی در یک یا دو  تورنمنت مهم به میدان می رفتند نتایج می توانست به شکل بهتری رقم بخورد.

مربی سابق تیم ملی با اشاره به اینکه یک رئیس خوب باید شایسته سالاری را مبنای انتخاب های خود قرار دهد، اظهار کرد: وی می تواند با استفاده از یک دبیر شناخته شده و با تجربه در کنار خود کاراته ایران را در جوامع جهانی به سمت جلو پیش ببرد.

حیدری با اشاره به نتایج بدست آمده در مسابقات جهانی اندونزی، گفت: اگر بخواهیم نتایج را بصورت جزئی بررسی کنیم در برخی رده ها نتایج خوبی کسب شد اما در مجموع نتایج خوب نبود و ضعیف بوده است. به نظر من بزرگترین دلیل کسب نتایج تیم ملی در این رقابت ها نبود اسپانسر و نداشتن بازی های تدارکاتی مناسب است چرا که ۶۰ تا ۷۰ درصد بدنه ی تیم های نوجوانان، جوانان و امید برای اولین بار به خارج از کشور اعزام می شدند.

وی با بیان اینکه کاراته ایران در طول سال های اخیر در حال درجا زدن است، به خبرنگار ما گفت: اگر صحبت های مربی اعزامی به مسابقات باشگاه های آسیا در سال های گذشته در رابطه با زنگ خطری که به صدا در آمده است را جدی میگرفتیم و مانند برخی خبرگزاری های وابسته، آن حرف ها را به تمسخر نمی گرفتیم الان نتایج ما درخشان تر و جایگاه ما به مراتب در رقابت های اندونزی بهتر می شد.

حیدری در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه کدام عامل باعث عدم نتیجه گیری بهتر تیم ملی در آسیایی ژاپن و جهانی اندونزی شد، گفت: به نظر من تصمیمات مسئولین فدراسیون کاراته قبل از مسابقات آسیایی ژاپن و جهانی اندونزی بیشترین تأثیر را در بدست آمدن این نتایج داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا