مربی سابق تیم ملی کاراته: انتقاد از حذف سه بازیکن تیم ملی کاراته/ دخالت‌هایی که باعث نابودی می‌شود

katiraii_l

مربی پیشین تیم ملی کاراته حذف زود هنگام سه کاراته‌کا از اردوی تیم ملی را شتاب زده و غیر منصفانه خواند و گفت: حذف بازیکنی که طی دو سال گذشته همواره نقش مهمی در موفقیت‌های آسیایی و جهانی کاراته ایران داشته آنهم به بهانه یک شکست در رقابت‌های کاراته وان اندونزی چندان منطقی نیست. بهتر است و دبیر فدراسیون و مدیر تیم‎های ملی در این مورد تجدیدنظر کنند.
به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از مهر، تیم ملی کاراته که برای حضور در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی آماده می‌شود  بعد از حضور در رقابت‌های جهانی دانشجویان و کاراته وان اندونزی به تهران بازگشت و اردوهای آماده‌سازی خود را از سر گرفت. در اولین روز هفتمین مرحله اردوی آماده‌سازی این تیم سه کاراته کا یعنی سامان حیدری، مجید حسنی نیا، ابراهیم حسن بیگی از جمع اردونشین ها حذف شدند تا برخی از کارشناسان این رشته نسبت به این تصمیم واکنش نشان دهند. علیرضا کتیرایی نیر در این خصوص با مهر گفتکو کرد.
مربی سابق تیم ملی کاراته در مورد حذف این سه کاراته کا به خبرنگار مهر گفت: اینکه به بهانه نتایج یک تورنمنت بر روی نام یک بازیکن قلم قرمز کشیده شود، کار درستی نیست. به هر حال کاراته کایی مثل سامان حیدری در دو سال گذشته عملکردش مشخص  است. این بازیکن نقش مهمی درعناوین بدست آمده تیم کاراته ایران درمسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ داشت و یکی از اعضای موثر در کسب عنوان سومی کومیته تیمی در جهانی پاریس بود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در جام باشگاه‌های جهان در قهرمانی تیم فولاد مبارکه نقش انکارناپذیری داشت و در لیگ جهانی ۲۰۱۲ با برد برابر حریف ایتالیایی که بیشترین مدال جهانی را دارد به فینال رفت و در مصاف با حریف آلمانی با چهار طلای اروپا در یک رقابت نزدیک به مدال نقره دست یافت. اینکه بخواهیم چنین بازیکنی را بواسطه یک باخت در کاراته وان اندونزی از اردو حذف کنیم، اصولی نیست. فراموش نشود که بدلیل سهل انگاری مسئولان فدراسیون کاراته، حیدری ۲۴ ساعت قبل از مسابقه‌اش به جاکارتا رسید و با خستگی روی تاتامی حاضر شد.

این مربی در خصوص حذف مجید حسنی‌نیا هم گفت: حسنی‌نیا سال قبل در مسابقات قهرمانی آسیا بعد از دو دوره کاراته ایران را صاحب نشان طلا در سبک وزن کرد و در یکسال اخیر نیز نشان داد بدون حاشیه به تمرین می‌پردازد. حسنی‌نیا به بهانه شکست در مسابقات غرب آسیا و مبارزه مقابل حریف عربستانی از اردو حذف شد و همه می‌دانند در مسابقاتی که عربستان میزبان است، قضاوت‌ها چگونه است. بنابراین نمی‌توان باخت در مسابقات غرب آسیا را ملاک قرار داد.

کتیرایی در خصوص کنار گذاشتن ابراهیم حسن بیگی اظهار داشت: حسن بیگی در انتخابی‌ها بهترین عملکرد را داشته و شکست او در مسابقات دانشجویان جهان دلیل حذف او شده است. اگر قرار باشد نتیجه یک تورنمنت باعث حذف شود، در آنصورت این قانون باید شامل برخی دیگر هم می‌شد. البته باز هم تاکید می‌کنم بنده اصلا موافق این نیستم که سرنوشت یک بازیکن با یک مسابقه گره بخورد و پیشینه آنها لحاظ نشود. در این تصمیم گیری،  نوعی شتاب زدگی دیده می‌شود.

مربی پیشین تیم ملی تصریح کرد:  به شخصه معتقدم فدراسیون کاراته به دنبال فرصت بود تا این نفرات را از اردوی تیم ملی کنار بگذارد، چون اگر این نفرات در رقابت بعدی نتایج خوبی بگیرند، فضا برای بازیکنان نورچشمی تنگ می‌شود، به هر حال امروز پسر رییس فدراسیون در اردوی تیم ملی است و امید زیادی دارد با حمایت‌های همه جانبه راهی بازی‌های آسیایی شود.

وی افزود:  متاسفانه به دلیل نداشتن کمیته فنی در فدراسیون کاراته، سلایق شخصی در حذف و یا حضور یک بازیکن در اردوی تیم ملی به خوبی قابل مشاهده است. مربیان تیم ملی که من ترجیح می‌دهم از آنها به عنوان مربیان تمرین دهنده یاد کنم، متاسفانه حق اظهار نظر ندارند، چراکه آشوری تمام امور را به دست گرفته و می‌خواهد در تمام مسائل دخالت کند. اگر کمیته فنی در فدراسیون کاراته تشکیل می‌شد به کمک مربیان ما می‌آمد و قطعا این اتفاقات رخ نمی‌داد.

کتیرایی تاکید کرد: البته من در مصاحبه ای از قول خانم شاه محمدی، سرپرست نایب رییسی بانوان کاراته خواندم که در خصوص نحوه حضور تیم ملی بانوان در بازی‌های آسیایی کمیته فنی فدراسیون تصمیم می‌گیرد که فکر می‌کنم او اصلا در جریان نیستند که فدراسیون سال‌هاست دیگر کمیته فنی ندارد!

قهرمان اسبق کاراته آسیا با اشاره به دخالت‌های اشتباه دبیر فدراسیون کاراته در تصمیمات مربیان تیم ملی خاطرنشان کرد: دبیر فدراسیون کاراته باید بداند تصمیمات فنی برعهده مربیان تیم ملی است، چراکه این نفرات فنی هستند و به خوبی می‌دانند چه بازیکنی بهتر است و می‌تواند در چه شرایطی به تیم ملی کمک کند، اما او این اجازه را به آنها را نمی‎دهد و دوست دارد خود در همه مسائل تیم ملی تصمیم بگیرد.

وی  اینطور ادامه داد: بهتر است آشوری کارهای تلنبار شده در فدراسیون کاراته را انجام دهد، ایشان که خودشان از سبک آزاد هستند، اصلا می‌دانند وضعیت لیگ سبک‏‌های آزاد چگونه است؟ یکبار به عنوان دبیر فدراسیون کاراته در این مسابقات حضور پیدا کرده اند؟  بعد از ۱۰ سال برگزاری لیگ‌های کاراته، امروز فقط ۷۰ تیم در کلیه رده‌های سنی اعلام آمادگی کرده‌اند و این فاجعه است!

کتیرایی اظهار داشت: فدراسیون کاراته هیات رییسه دارد و نفراتی را انتخاب کرده است. این اشخاص در یکسال گذشته تاکنون چند بار با هم جلسه گذاشته‌اند و خروجی جلسه‌شان چه بوده است؟ برخی از این افراد که در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده بودند، برای جلب توجه شعارهای زیادی دادند اما حالا کجا هستند؟ چه کمکی در این مدت به جامعه کاراته کرده‌اند؟ پاداش ملی‌پوشان از مسابقات جهانی فرانسه هنوز به طور کامل پرداخت نشده است، بازیکنان مشکلات مالی زیادی دارند در حالی که باید برای بازی‌های آسیایی با روحیه‌ای مناسب آماده شوند.

وی گفت که فدراسیون برای حل این معضل چه کاری کرده است؟ آقایان در زمستان ۹۲ بحث خانه کاراته را مطرح کردند و گفتند فروردین ماه امسال کاراته صاحب خانه می‌شود، اما تا الان که خبری از آن نیست. سوال من این است، بحث خانه کاراته و ورزشگاه شهید قیانوری چه شد؟ آقای آشوری فدراسیون کاراته فقط تیم ملی نیست!

مربی پیشین تیم ملی کاراته  در پایان گفت: متاسفانه آشوری با دخالت‌هایش فقط باعث از بین رفتن کاراته می‌شود و اگر این روند ادامه پیدا کند دیگر چیزی از کاراته باقی نمی‌ماند. من امیدوارم تغییراتی که از فدراسیون ورزش‌های رزمی آغاز شده به فدراسیون کاراته هم برسد، چون رییس فدراسیون در این فدراسیون کاره‌ای نیست و همه امور در دست یک نفر است که کاراته را با سرعت هر چه تمام‌تر به سوی نابودی پیش می‌برد. من امیدوارم دکتر گودرزی، وزیر محترم ورزش و جوانان به موضوع کاراته نگاه دقیق‌تری داشته  باشد و به درخواست و انتظارات خانواده کاراته توجه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا