اعمال نظر شخصی یا تصمیم کادر فنی!

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، حال این روزهای کاراته ایران چندان مساعد نیست و مسئولینی که در رأس این فدراسیون قرار دارند با تصمیماتی اشتباه دارند تیشه به ریشه این ورزش زیبا و جذاب می زنند تا جایی که بسیاری از قهرمانان را نسبت به این ورزش دلسرد کردند .

علیرضا سمندر که به عنوان رئیس فدراسیون کاراته در بالاترین بخش این فدراسیون حضور دارد با تصمیماتی که به گفته بسیاری از کارشناسان اشتباه بود تصمیم گرفت تا سعید احمدی نائب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۲ و همچنین وزن ۸۴- کیلوگرم که قهرمانانی مانند علی فداکار و ذبیح الله پورشیب در آن حضور دارند و همچنین در قسمت بانوان سحر کرجی تنها دارنده طلای مسابقات دانشجویی جهان و رزیتا علیپور را از لیست مسافران اینچئون خط بزند.

در پایان بازی های آسیایی اینچئون نیز تیم کاراته ایران توانست با کسب ۳ طلا و ۲ برنز به کار خود پایان دهد که این نتیجه با بزرگنمایی توسط برخی سایت ها نتیجه ای قابل قبول نوشته شد اما حقیقت چیز دیگری است چرا که تیم ملی ایران در دوره های گذشته بازی های آسیایی مانند مسابقات سال ۲۰۰۶ قطر ۵ مدال( ۳ طلا و ۲ نقره) تنها در بخش آقایان کسب کرد و این خود نشانه نزول کاراته ایران با مدیریت اشتباه مسئولین آن است.

حال که بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی پایان یافت تیم ملی کاراته بزرگسالان خود را برای حضور در مسابقات جهانی برمن آلمان آماده می کند.

سحر کرجی که به صورت نا معلوم و مشکوکی برابر نسرین دوستی از بازی های آسیایی جا ماند، با توجه به صحبت های رئیس فدراسیون کاراته امید زیادی داشت تا جواز حضور در مسابقات جهانی آلمان را با رقابتی منصفانه برابر دوستی بدست آورد اما زمانی این آرزوی خود را بر باد رفته دید که نامش در بین اسامی دعوت شدگان به اردو دیده نمی شد. البته به نقل از یک سایت همکار شاید علتش نداشتن مربی همچون بهرامی بوده است.

سوالی که ذهن نویسنده را به خود مشغول کرده این است با توجه به عملکرد نسرین دوستی در بازی های آسیایی، آیا بهتر نیست تا شانس مجددی به تنها طلایی دانشجویان جهان داده شود؟

هر چند این موضوع در بخش آقایان جنجالی تر نیز می شود تا جایی که برخی بازیکنان تصمیم به ترک اردو به نشانه اعتراض خود می گیرند ( البته پایگاه خبری کاراته نیوز این رفتار بازیکنان را نمی پسندد چون باعث ترویج بازیکن سالاری در تیم ملی خواهد شد که این امر شایسته جامعه کاراته ایران نمی باشد) البته که دلیل این کار بازیکنان چیزی نیست به جز مدیریت غلط و اشتباه رئیس فدراسیون کاراته که با تصمیمات نادرست پرچم کاراته ایران را رو به زوال می کشد.

آیا بهتر نیست مسئولینی که به هر طریقی در تصمیمات کادر فنی دخالت می کنند کمی انصاف به خرج داده و زحمات بازیکنانی همچون علی فداکار، مهدی سلطانی را ببینند تا حق این بایکنان ضایع نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا