مسبب نتایج ضعیف بانوان، همچنان گرداننده اصلی تیم است

بیش از دو هفته از رقابت های قهرمانی آسیا می گذرد و چندین جلسه بابت بررسی نتایج تیم های ملی حاضر در این رقابت ها در فدراسیون کاراته برقرار شد، اما خروجی آن تا به این لحظه هیچ بوده است.هرچند مسبب نتایج قزاقستان کاملا مشهود است اما اینکه رییس فدراسیون کاراته تا چه زمانی به افراد خاطی فرصت می دهد مشخص نیست.

به گزارش کاراته نیوز، پس از تشکیل کمیته فنی توسط سید حسن طباطبایی و انتخاب سرمربیان تیم های ملی در رده های مختلف از واجدین شرایط که برنامه های خود را ارائه کرده بودند، نوبت به سایر اعضای کادرفنی بود که در نهایت شرایط به گونه ای رقم خورد که کسی ناراضی از درب فدراسیون بیرون نرود و بیش از ظرفیت موجود مربی به کادرفنی تیم ها اضافه شد.

اما با وجود تعدد نفرات در کادر فنی تیم های ملی، نتایج بسیار ضعیفی در قزاقستان به دست آمد بخصوص در تیم ملی بزرگسالان که نتایج تاسف باری برای کاراته به دست آمد.

هرچند نتایج به دست آمده در بخش بانوان نباید کاملا به نام ارباب نوشته شود چرا که او فقط مجری دستورات بود و مسعود رهنما به عنوان مشاور و در جایگاه اصلی، اشرف امینی نائب رییس بانوان تصمیم گیرندگان اصلی بودند. این واقعیت که بعد از روی کار آمدن اشرف امینی و کنار رفتن باقری، نظم و آرامش بانوان برهم خورد و نتایج ضعیف یکی پس از دیگری از راه رسید، امری واضح است. عدم استفاده از مربیان فنی و با سابقه توسط امینی و خودمحوری وی در اتخاذ تصمیمات مهم سبب شد نتایج ضعیف بانوان یکی پس از دیگری تکرار شوند. عدم نتیجه گیری در المپیک گل سرسبد عملکرد امینی بود که شکست هر دو نماینده ایران و حواشی ادامه دار پس از آن، بسیار جنجالی شد.

اما امینی با خونسردی کامل و بدون پاسخگویی بابت عملکرد ضعیفش، با سکوتش  موجب شد کادر فنی مقصر جلوه داده شود تا با برکناری خوشقدم پس از المپیک، وی کادرفنی خودش را بر روی کار بیاورد اما اوضاع بدتر شد و در آسیایی قزاقستان تیمی که در دوره گذشته با پوشش ضعف عملکرد کومیته آقایان توانست ایران را به مقام قهرمانی برساند اینبار تنها یک فینالیست داشت که با نتیجه فضاحت باری در فینال مغلوب حریف شد.

نکته جالب اینجاست که امینی اینبار نیز به جای پاسخگویی، سکوت کرد تا نتایج تاسف بار قزاقستان بر گردن ملی پوشان بیندازد آن هم ملی پوشانی که طلا و نقره آسیا را در دوره گذشته به دست آورده بودند تا بهترین نتایج بانوان رقم بخورد.

به نظر وقت آن رسیده اشرف امینی در مقام پاسخگویی به تصمیمات اشتباهش برآید و ضمن عذر خواهی از سمت خود کنار برود تا جایگاه وی توسط فردی با دانش مدیریتی بهتر اداره شود.

رییس فدراسیون کاراته که با تاسیس کمیته فنی نشان داد به دنبال حل مشکلات کاراته با نظر جمعی است باید به این نکته دقت کند که بغیر از امینی هیچ بانوی فنی و باتجربه ای در کمیته فنی حضور ندارد در نتیجه عملکرد و ضعف بانوان همانگونه که امینی میخواهد بازتاب داده می شود در حالی که از واقعیت بسیار دور است.

بهتر است طباطبایی به فکر چاره ای برای مدیریت بانوان باشد تا تیم ملی بانوان متحمل شکست هایی به مراتب بدتر در رقابت های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی نشود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا