گلایه مربی تیم ملی از سطح پایین داوری‌ها/ زیکساری: فقدان کرسی جهانی به کاراته ایران آسیب وارد کرده است

مربی تیم ملی کاراته کشورمان گفت: سطح داوری کاراته آسیا پایین‌تر از نرم جهانی بوده و داوری‌های ضعیف در برخی اوزان باعث شد از کسب نشان طلا بازبمانیم.

به گزارش کاراته نیوز حامد زیکساری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به سطح کیفی بالای مسابقات کاراته قهرمانی آسیا اظهار کرد: در سالیان اخیر سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی توسط آسیایی‌ها در رشته ورزشی کاراته انجام‌شده و به‌عنوان‌مثال تیم قزاقستان میزبان مسابقات کاراته قهرمانی آسیا دارای مقام سومی کومیته تیمی جهان بود.

وی با بیان اینکه تیم ملی کاراته بزرگ‌سالان مردان ایران در بحث کمی با افزایش مدال نسبت به دوره گذشته روبه‌رو بوده، گفت: تیم ملی بزرگ‌سالانمان در دوره گذشته دو نشان طلا و دو نشان برنز کسب کرد ولی در قزاقستان از هفت فرصتی که داشتیم یک نشان طلا، سه نشان نقره و دو نشان برنز کسب کردیم.

مربی تیم ملی کاراته بزرگ‌سالان مردان کشورمان با اشاره به حضور سه کاراته کای ایرانی در فینال کومیته انفرادی بیان کرد: ذبیح‌الله پورشیب با کسب نشان طلا آمادگی بالای خود را به رخ رقیبان کشاند، وی با ارائه دیدارهایی جذاب و مهیج موفق به کسب ششمین نشان طلای خود در مسابقات آسیایی شد. در سه وزن اول نیز نفراتی جوان را معرفی کرده و از عملکردشان تقریباً راضی هستیم.

زیکساری با تأکید بر اینکه ناداوری باعث شد نتوانیم در برخی اوزان به نشان خوش‌رنگ طلا دست پیدا کنیم، افزود: اوج ناداوری‌ها در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم در دیدار پوریا اقدسی و آکتایو از قزاقستان رقم خورد و نماینده کشورمان مقابل ورزشکار کشور میزبان متحمل شکست شده و پس از حضور در جدول شانس مجدد موفق به کسب نشان برنز شد.

وی با اشاره به اینکه کاراته‌کاران کشورمان با برگزاری مسابقات انتخابی موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شدند، گفت: ایران قطب کاراته آسیا و جهان بوده و تیم‌ها مقابل کشورمان باانگیزه‌ای دوچندان در تاتامی حضور پیدا می‌کنند.

زیکساری با تأکید بر اینکه تیم قزاقستان در کومیته تیمی دارنده مقام سومی جهان است، گفت: در دیدار فینال مقابل قزاقستان، میزبان مسابقات نمایش قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته ولی درنهایت نتوانستیم به چهارمین بار متوالی به طلای تیمی دست پیدا کنیم.

قهرمان اسبق کاراته آسیا با تأکید بر اینکه کاراته‌کارانمان در قزاقستان ازنظر بدنی مشکل نداشتند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بازیکنان ازنظر روحی به دلیل جو مسابقات و داوری ضعیف کمی دچار افت شدند و با برگزاری نشستی نقاط ضعف و قوتمان را بررسی کرده و اقدام به برطرف کردن نقاط ضعف و برجسته‌سازی نقاط قوت خواهیم کرد.

زیکساری سطح داوری کاراته آسیا را پایین‌تر از نرم جهانی دانست و گفت: فقدان کرسی آسیایی و جهانی در رشته ورزشی کاراته باعث شده نتوانیم به‌خوبی از حقمان در عرصه‌های بین‌المللی دفاع کرده و به نقطه‌ضعفمان بدل شود.

وی با اشاره به اینکه کاروان کشورمان در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگ‌سالان) با کسب ۱۴ نشان طلا، ۱۰ نشان نقره و ۱۵ نشان برنز عنوان قهرمانی را کسب کرد، گفت: فدراسیون کاراته عملکرد مثبتی در اعزام کاروان کشورمان به مسابقات قهرمانی کاراته آسیا در قزاقستان داشته و کشورمان با کاروانی کامل و ۱۰۰ نفره رهسپار این مسابقات شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا