ارباب: کرونا بر عملکرد سارا بهمنیار تاثیر گذاشت/ عباسعلی تا یک ماه دیگر برمی‌گردد

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان ایران با بیان اینکه سارا بهمنیار ۴ هفته قبل از رقابتهای قهرمانی آسیا به کرونا مبتلا شد، گفت: ما فرصت کافی برای اینکه فرد دیگری را جایگزین کنیم نداشتیم.

به گزارش کاراته نیوز فرخناز ارباب در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی کاراته بانوان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: قبل از هر چیز قهرمانی کاروان کاراته ایران در رقابت های قهرمانی آسیا را که همراه با نتایج خیلی خوبی بود، به جامعه ورزش و خانواده بزرگ کاراته تبریک می گویم. ما برای حضور تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا چند هدف را دنبال می‌کردیم که مهمترین آنها جوانگرایی و میدان دادن به جوانان بود. بواسطه کرونا و شرایط ویژه المپیک، فرصت پوست اندازی در تیم ملی بوجود نیامده بود و این مسابقات فرصت خوبی بود تا تعدادی چهره جوان و با آتیه مثل مبینا حیدری، معصومه محسنیان، لیلا برجعلی و فاطمه سعادتی که همگی عملکرد خوبی در این مسابقات داشتند، فرصت حضور در میدان آسیایی را بدست بیاورند.

 

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان، افزود: مبینا حیدری از معدود ورزشکاران ما در این رقابت ها بود که موفق به کسب ۲ مدال طلا و نقره در مسابقات رده امید و بزرگسالان شد. سعادتی و محسنیان نیز هر دو در کومیته تیمی عملکرد بسیار خوبی داشتند و لیلا برجعلی که برای نخستین بار در یک رویداد بین المللی در رده بزرگسالان حاضر می شد، عملکرد خوبی داشت و در نیمه نهایی مقابل نفر سوم المپیک، شکست خورد.

 

وی خاطرنشان کرد: سارا بهمنیار یکی از ورزشکاران خوب و فنی ماست اما متاسفانه ۲۸ روز قبل از اعزام به مسابقات به ویروس کرونا مبتلا شد و به همین دلیل ۲۱ روز در تمرینات غایب بود و تنها یک هفته پایانی تا اعزام با ما تمرین داشت. این بیماری باعث شد وی به لحاظ بدنی دچار افت شدیدی شود. او تنها المپین تیم ما بود و ما فرصت کافی برای اینکه فرد دیگری را جایگزین او کنیم نداشتیم. طراوت خاکسار نیز خیلی خوب کار کرد و یادمان نرود که در یک ثانیه آخر به نفری که قهرمان شد باخت و در نهایت روی سکوی سومی ایستاد. رزیتا علیپور کاپیتان تیم ما نیز عملکرد بسیار خوبی داشت.

 

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان، با تاکید بر اینکه رویکرد جوانگرایی در تیم ملی کماکان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: از نفرات با تجربه نیز در کنار جوانان استفاده می کنیم و قطعا می توانیم با ترکیبی از جوانان و با تجربه ها نتایج خوبی بگیریم. امیدوارم جامعه کاراته از ورزشکاران و ملی پوشان خود حمایت کند و به آن ها انگیزه بدهد تا با آرامش و تمرکز هر چه بیشتر در مسابقات پیش رو شرکت کنند.

 

ارباب با اشاره به قضاوت ضعیف داوران در رقابت های قهرمانی آسیا، گفت: مسئولان برگزاری مسابقات نیز به عملکرد ضعیف داوران اذعان داشتند. داوران خوب و طراز اول به دلیل شیوع کرونا و شرایطی که وجود داشت نتوانستند در این مسابقات حاضر شوند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد نفرات باتجربه ای مانند سارا بهمنیار که از رسیدن به مدال در این رقابت ها بازماند، رضایت دارد یا خیر، گفت: بله. بازیکنان ما هر کدام کارشان را انجام دادند اما شرایط برای بهمنیار به دلیل ابتلا به کرونا پیش از رقابت ها، سخت تر از سایرین بود. ما نیز فرصت کمی داشتیم و نمی توانستیم شخص دیگری را جایگزین او در این مسابقات کنیم. مریضی باعث شد سارا جان دچار ضعف بدنی شود و عملکردش تحت تاثیر قرار گیرد.

 

ارباب با بیان اینکه از عملکرد شاگردانش در مسابقات آسیایی رضایت دارد، گفت: واقعا بچه ها تمام سعی شان را کردند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. من قول می دهم بچه ها در آینده نتایج خیلی بهتری را کسب کنند. همه بچه ها با انگیزه هستند و خیلی خوب تمرین می کنند و برای کسب بهترین نتایج در رویدادهای پیش رو تلاش می کنند.

 

وی درباره شرایط حمیده عباسعلی نیز خاطرنشان کرد: او مهره خیلی خوبی برای تیم ملی است و در حال حاضر دوره درمانش را طی می‌کند. فکر می کنم از یک ماه دیگر تمریناتش را آغاز کند.

 

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در پایان، گفت: در اولین گام مسابقات قهرمانی کشور را در پیش داریم. قصد داریم برنامه تیم ملی تا بازیهای آسیایی را به فدراسیون ارائه دهیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا