موسوی:از تیمم فوق العاده راضی هستم سرمربی تیم امید کاراته دختران ایران با ابراز رضایت کامل از نمایش شاگردانش گفت: عملکرد کلی کاوران کاراته ایران در مسابقات آسیایی قزاقستان، معقول بود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا، «ستاره موسوی» که تیمش عملکردی درخشانی در مسابقات آسیایی قزاقستان داشت و در تمامی اوزان اعزامی موفق به کسب مدال شد در گفت‌وگو با ایرنا، تصریح کرد: حدود دو ماه و نیم برای حضور در مسابقات اردو داشتیم و من در این مدت حتی یک‌روز هم از بازیکنانم جدا نبودم و در این ۲ ماه و نیم با هم زندگی کردیم.

وی با بیان اینکه از عملکرد شاگردانش رضایت کامل دارد، ادامه داد: تلاش کردیم، سختی کشیدیم و نتیجه‌اش را گرفتیم. حتی وقتی برای تمرینات میدانی به ما زمان نمی‌دادند، کاراته‌کاها را به پارک چیتگر می‌بردم. برای آنان برنامه کوهنوردی هم داشتم و جالب است هیچ‌گاه اعتراض نکردند و همراه من بودند و خدا را شکر تلاشمان نتیجه داد.

موسوی گفت: هیچکدام از بازیکنان ما گذرنامه نداشتند و برای اولین بار در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کردند. از لحاظ فکری؛ اعضای کادر فنی و بازیکنان خیلی به هم نزدیک بودیم.

وی با قدردانی از همکارانش در کادر فنی گفت: فائزه ترکمان از همدان، نگار حسینی از کردستان مربیان تیم بودند. ندا علوی کاراته باسابقه کشورمان که شاگردان خوبی دارد هم به‌عنوان سرپرست کنار تیم بود و کمک می‌کرد. دُره عقیلی نیز بدنساز بود. او زمانیکه هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده داشتم هم در کادر من حضور داشت.

سرمربی تیم امید ایران در خصوص انتقاداتی که در خصوص سطح فنی مسابقات آسیایی قزاقستان می‌شود، گفت: در رده امید و بزرگسال این مساله وجود نداشت و هر بازیکن باید چند مبارزه انجام می‌داد تا به فینال می‌رسید. مگر در دوره‌های قبلی کاراته‌کا برای رسیدن به فینال آسیا چند مرتبه روی تاتامی حاضر می‌شدند؟ این شرایط برای همه تیم‌ها یکسان بود و خوشبختانه تیم ایران از فرصت استفاده کرد.

وی گفت: این برای اولین بار است کاروانی به این عظمت در شرایط سخت کرونایی و مالی اعزام می‌شود و واقعا با ارزش است که با قهرمانی همراه می‌شود. حتی میزبان در برخی اوزان نماینده نداشت و باید بگویم خیلی از کشورهای آسیایی حریفی برای ایران نیستند.

وی گفت: در رده سنی بزرگسالان بانوان تیم ایران پوست‌اندازی کرده و تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید نیز پس از چندسال اعزام شدند. بنظرم عملکرد کلی معقول بود و تیم ایران به خوبی از موقعیت‌های مدال‌آوری استفاده کرد؛ هرچند معتقدم در برخی جاها قصور و اشتباهاتی بود که به مدال‌های خوشرنگ ختم نشد.

سرمربی تیم امید کاراته دختران افزود: در کل مسابقات نقض قوانین یا سمت و سویی ندیدم و اگر مدالی حاصل شد با تلاش بود. حتی در جداولی که نفرات کم بودند، مسابقات دوره‌ای برگزار شد. در نهایت باید بگویم ایرانی‌ها از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

تیم امید کاراته دختران تنها تیم ایران بود که توانست از تمامی فرصت‌ها به مدال برسد.موسوی در این خصوص گفت: قبل از مسابقات از سوی برگزار کنندگان اعلام شد در وزن منهای ۵۰ تنها سه نفر ثبت نام‌کرده‌اند و نماینده‌ای اعزام نکنید. وقتی به آلماتی رسیدیم متوجه شدیم پنج نفر در این وزن هستند که شدیدا اعتراض کردم و در نهایت نفرات اوزان منهای ۵۰ و منهای ۵۵ را ادغام کردند.

وی افزود: البته هر کشور می‌توانست یک نماینده داشته باشد که «زهرا بنیانی» از فارس توانست به مدال برنز رقابت‌های ادغامی اوزان منهای ۵۰ و منهای ۵۵ برسد.

موسوی گفت: در منهای منهای ۶۱ «آتوسلا گلشادنژاد» از کرمانشاه طلا گرفت. این برای اولین بار کاراته بانوان ایران در این وزن به مدال طلا می‌رسید. در منهای ۶۸ «مبینا حیدری» از تهران به نشان طلا رسید. او در بزرگسالان هم نقره گرفت. همچنین در به اضافه ۶۸ کیلوگرم «آیدا خوشبختی» از مازندران صاحب نشان نقره شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا