طباطبایی: کاراته ایران یک سر و گردن بالاتر از آسیا است/ نگرانی بابت آینده نداریم

رئیس فدراسیون کاراته گفت: عملکرد کاراته کا‌ها در رده‌های سنی پایه بخصوص نتایج دختران باعث شد تا به این نتیجه برسیم که در آینده نباید نگرانی در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش کاراته نیوز سید حسن طباطبایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نتایج تیم ملی کاراته در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: با تمام مشکلاتی وجود داشت و بعد از معضل بزرگی به نام کرونا بالاخره این رقابت‌ها برگزار شد و ما جزو کشور‌هایی بودیم که تقریبا با تمام ظرفیت حضور پیدا کردیم و نتایج خوبی هم بدست آوردیم.
وی افزود: این رقابت‌ها چند ویژگی داشت. اول آنکه عملکرد کاراته‌کا‌ها در رده‌های سنی پایه بخصوص نتایج دختران باعث شد تا به این نتیجه برسیم که ظرفیت خوبی داریم و در آینده نباید نگرانی در این زمینه داشته باشیم. همچنین در کاتا هم عملکرد خوبی داشتیم و زحمات شورای سیاست گذاری کاتا و مربیانی که با جان و دل تلاش میکنند به بار نشست و در وهله اخر هم توانستین نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم.
رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به پیشرفت برخی تیم‌های کم نام و نشان در کاراته آسیا گفت: کشور‌هایی که در گذشته هیچ حرفی برای گفتن نداشتند با سرمایه گذاری و تلاش توانستند در این رقابت‌ها به مدال برسند و این نشان می‌دهد کاراته در آسیا در حال پیشرفت است و این موضوع کار را برای تیم‌های مدعی در آینده سخت‌تر می‌کند.
وی ادامه داد: ما با کسب عنوان قهرمانی ظرفیت بالای کاراته ایران را نشان دادیم، اما این را هم بگویم که سطح کاراته ایران یک سر و گردن بالاتر از آسیا است و با توجه به پشتوانه سازی خوبی که داشتیم نگرانی بابت آینده نخواهیم داشت.
رئیس فدراسیون کاراته درباره نتایج غیر قابل دفاع کاراته ایران در یکی دو بخش گفت: کسانی که مدال گرفتند نباید مغرور شوند و کسانی که نتیجه نگرفتند هم حق مایوس شدن ندارند. برد و باخت در یک مسابقه طبیعی است و این مسابقات سنگ محک خوبی بود تا ما بتوانیم بهترین نفرات را برای بازی‌های آسیایی، کشور‌های اسلامی و مسابقات دیگر شناسایی کنیم و طبعا شکست‌هایی هم وجود داشت که قابل بررسی است.
طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته فنی وزن به وزن عملکرد بچه‌ها در تمام رده‌های سنی بررسی خواهد کرد و مطمئن باشید هیچ کاراته کایی از زیر ذره بین ما جا نمی‌ماند و مسابقات قهرمانی آسیا چراغ راهی برای مربیان ما خواهد بود تا بتوانند در ادامه بهترین نفرات را شناسایی کرده و قدرت کاراته ایران در میادین مختلف به نمایش بگذارند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا