پس از قهرمانی در آسیا؛ طباطبایی: کاراته ایران پتانسیل خود را ثابت کرد؛ مغرور و مایوس نمی‌شویم

رئیس فدراسیون کاراته با بیان اینکه این رشته بار دیگر پتانسیل خود را ثابت کرد گفت: از موفقیت‌ها مغرور و از برخی نتایجی که راضی کننده نبود مایوس نمی‌شویم.

به گزارش کاراته نیوز سیدحسن طباطبایی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص قهرمانی کاراته ایران در مسابقات آسیایی قزاقستان، اظهار داشت: به لطف خداوند با وجود تمام محدودیت این اعزام سخت را انجام دادیم که خوشبختانه با موفقیت همراه شد. حمایت‌ها و دلگرمی جامعه کاراته به تیم‌های و فدراسیون کاراته، همدلی و اتحادی که وجود داشت موجب شد تا این اعزام در شرایط دشوار اقتصادی انجام شود.

وی افزود: در این مسیر باید از «حمید سجادی» وزیر ورزش و «سیدرضا صالحی‌امیری» رئیس کمیته المپیک و سایر مسوولان وزارت ورزش تشکر کنم. همچنین ممنون کادر فنی و بازیکنان هستم که با وجود محدودیت امکانات، تلاش زیادی انجام دادند.

رئیس فدراسیون کاراته اظهار داشت: مهم این است که مدال‌های خوش‌رنگی در رده‌های مختلف در کومیته و کاتا کسب شد و بارها پرچم ایران به اهتزاز در آمد. این قهرمانی ارزشمند است. کاتا هم نتایج خوبی گرفت و اهمیتی که فدراسیون به کاتا می‌دهد هم نتیجه داد. این نوید خوبی بود تا کاتای ایران در آینده به موفقیت‌های بیشتری برسد.

وی افزود: موفقیت در مسابقات قزاقستان نشان داد کاراته پشتوانه بزرگی دارد و دلگرم شدیم. قطعا این نفرات شایسته در تیم‌های پایه، در آینده تیم ملی بزرگسالان را تامین خواهند کرد.

طباطبایی با تمجید از تیم دختران ایران افزود: آنها با پوشش اسلامی عملکرد خوبی داشتند. این نشان دهنده اهمیت بخش همگانی و قهرمانی است. دختران ما پابه‌پای پسران به موفقیت رسیده و حتی در برخی مواقع بهتر هم بودند. اکنون وظیفه فدراسیون و اساتید کاراته سنگین‌تر شده است و باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

رئیس فدراسیون کاراته ادامه داد: کشورهای جدیدی در مسابقات آسیایی امسال به مدال رسیدند که در گذشته هیچ جایی در جمع مدال‌آوران نداشتند. این مساله نشان دهنده سرمایه‌گذاری کشورهای آسیایی است.

وی در خصوص عملکرد نگران کننده تیم ایران در برخی از رده‌ها، گفت: این قهرمانی ما را مغرور نخواهد کرد اما در بخش بزرگسالان توقعات بیشتر بود. مدال‌های پایه ما را مغرور نخواهد کرد و از نتایج دور از انتظار برخی رده‌ها نیز مایوس نمی‌شویم.

طباطبایی ادامه داد: توقعات در برخی بخش‌ها برآورده نشد. وزن به وزن در هر رده عملکردها را بررسی می‌کنیم. ارزیابی دقیقی خواهیم داشت تا نقاط ضعیف را برطرف کنیم چراکه سال آینده رویدادهای مهمی در پیش داریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا