پیشکسوت کاراته عنوان کرد مقابله با بازیکن سالاری نیازمند عزم جدی است

پیشکسوت کاراته ایران گفت: مقابله با بازیکن سالاری نیازمند عزم جدی و برنامه بلند مدت است.

به گزارش کاراته نیوز رشید خدابخش رئیس کمیته همگانی و از پیشکسوتان کاراته ایران در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کاراته گفت: بازیکن‌سالاری پدیده‌ای مختص به کاراته و زمان حال نیست و ممکن است در هر ورزش و فدراسیونی اتفاق بیفتد. متاسفانه برخی اوقات مشاهده می کنیم که بازیکنان و گاها مربیان خارج از چارچوب و اصول حرفه ای فعالیت می کنند و در دراز مدت به کل سیستم ورزش آسیب می زنند.

پیشکسوت کاراته تاکید کرد: به نظرم در مقابل بازیکن‌سالاری باید شایسته‌سالاری قرار گیرد. هیچ ورزشکاری نباید احساس امنیت کند. احساس امنیت ورزشکار در نهایت به ضرر خود او هم تمام می شود. ما باید فرصت برابر را برای همه استعدادها فراهم کنیم و شرایطی را بوجود آوریم که استعدادهای هر رشته ورزشی از جمله کاراته فرصت شکوفایی پیدا کنند.

خدا بخش خاطرنشان کرد: البته فراموش نکنیم یک عملکرد غلط در بلندمدت منجر به تولید بازیکن‌سالاری می‌شود و باید یک طرح بلندمدت و عزم جدی برای برخورد با این موضوع داشت. اگر مسئولان متوجه این موضوع شدند باید برای برخورد با آن نیز برنامه داشته باشند. آنها در این راه قطعا حمایت دلسوزان و کارشناسان اهل فن را نیز به دنبال خواهند داشت و نباید از سر و صدایی که پیرامون این موضوع ایجاد می شود، ترس و واهمه ای داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا