وحانی: قول ۲ مدال برای روسیه را داده بودم/ جای ایران در مسابقات قهرمانی جهان خالی بود

سرمربی ایرانی تیم ملی روسیه اظهار داشت: نتایج قابل قبولی برای تیم روسیه به دست آوردم.

به گزارش کاراته نیوز حسین روحانی مربی ایرانی تیم‌ملی روسیه در گفتگو با روابط‌عمومی فدراسیون کاراته درباره آخرین وضعیت و شرایط این تیم گفت: حدود یک‌سال و نیم است که در روسیه به سر می‌برم. اواخر سال ۲۰۱۹ با شیوع ویروس کرونا پس‌از دو ماه به ایران بازگشتم و مجدداً از ابتدای سال ۲۰۲۰ به روسیه آمدم. زمانی‌که مربی خارجی وارد کشوری می‌شود زمان زیادی می‌برد تا بازی‌کنان با مربی هماهنگ شوند. در طی یک‌سال توانستم نتایج خوبی با روسیه بدست آورم.

وی یادآور شد: سال ۲۰۲۰ که در روسیه حاضر شدم، روس‌ها هیچ رنکینگی برای حضور در بازی‌های المپیک نداشتند و برای جذب مربی نیز دیر اقدام کرده بودند. روسیه در کاراته کشور استخوان‌داری است متأسفانه طی این سال‌ها نتوانستند پیشرفت خوبی داشته باشند. کاراته روسیه پس‌از سال ۲۰۰۴دچار افت محسوسی شد. در مدت زمان حضورم توانستیم در مسابقات گزینشی المپیک یک سهمیه کسب کنیم که متأسفانه چهار روز پیش‌از اعزام به المپیک بازیکن به ویروس کرونا مبتلا شد.

روحانی درباره حضور در مسابقات قهرمانی اروپا نیز گفت: در مسابقات قهرمانی اروپا موفق شدیم تیم‌ملی روسیه را پس‌از ۱۷ سال در این مسابقات به سه مدال (یک طلا، یک نقره و یک برنز) برسانیم درحالی‌که روس ها پیش‌از این فقط یک مدال کسب می‌کردند.عنوان پنجمی مسابقات را نیز به دست آوردیم. نتایجی که همراه تیم روسیه کسب کرده‌ام قابل‌قبول است .

مربی ایرانی روسیه اظهار داشت: پیش‌از مسابقات جهانی ملی‌پوشان حدود ۷۰ روز در اختیارم نبودند، بازیکنان روسیه آن‌قدر حرفه‌ای نیستند که زمانی‌که خارج از اردو حضور دارند تمرینات را رها نکنند. حدود یک ماه قبل از مسابقات جهانی دو مرحله اردو برگزار کردیم که در این مدت نمی‌توان بازیکن را به شرایط ایده‌آل رساند. بارها با رئیس فدراسیون روسیه جلسه داشته‌ایم و عنوان کردم اگر بخواهند مانند تیم‌های قدرتمند ایران، اسپانیا، ژاپن، مصر و … باشند باید تدارکات خوبی ببینند اما متأسفانه درخواست‌هایم فراهم نشد. با این حال توانستیم طبق وعده‌ای که داده بودم دو مدال در رقابت‌های جهانی به دست آوریم که این شرایط قابل‌قبول است .

او درباره غیبت تیم ایران نیز در مسابقات قهرمانی جهان گفت: سطح مسابقات جهانی بالا نبود و اگر ایران شرکت می‌کرد حتماً می‌توانست برای چهارمین بار طلای کومیته تیمی را به دست آورد. واقعا جای ایران در مسابقات جهانی خالی بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا