شهرام هروی: در شرایط حساسی هستیم/قهرمانی آسیا آخرین فرصت نیست

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: مسابقات قهرمانی آسیا آخرین فرصت برای هیچ ورزشکاری نیست.

به گزارش کاراته نیوز شهرام هروی در گفتگو با روابط‌عمومی فدراسیون کاراته درباره اعزام تیم اصلی به مسابقات قهرمانی آسیا گفت:  متأسفانه کرونا اتفاق ناخواسته‌ای است که اکثر تیم‌ها با آن دست به گریبان هستند و اتفاقی رخ داد تا تیم ملی از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان باز بماند. ملی‌پوشان چندماهی در اردوها شرکت کردند و مراحل انتخابی زیادی را پشت سر گذاشتند. هدفمان این بود تا از تمام پتانسیل و ظرفیت بازی‌کنان استفاده کنیم، یعنی دو تیم در بخش انفرادی  به رقابت‌ها اعزام شود. حتی در سبک‌وزن بازیکنانی انتخاب شدند که برای نخستین‌بار قرار بود پیراهن تیم‌ملی را در آوردگاه جهانی بپوشند.

سرمربی تیم ملی کاراته ادامه داد: اما درنهایت اعزام به مسابقات قهرمانی جهان لغو شد و تصمیم کادر فنی بر این است تا همان تیم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود چراکه ملی‌پوشان در همه سیستم‌های انتخابی مقام نخست را کسب کردند. مطمئنا از بازیکنانی که برای قهرمانی آسیا انتخاب‌شده اند ناراحت‌تر هستیم اما این اتفاق خارج از توان تصمیم کادر فنی بود که اتفاق افتاد. در شرایط بحرانی و حساسی هستیم و این بازی‌کنان همگی سرمایه کاراته ایران می‌باشند.

وی با توجه به تکرار موفقیت تیم‌ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا افزود: هدفمان این است که دو طلا یک نقره و یک برنز مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا را در بازی‌های آسیایی سال آینده در چین ارتقا دهیم واز چهار فرصت مردان سه فرصت را به مدال طلا تبدیل کنیم.

هروی ادامه داد: طبق اعلام فدراسیون جهانی کاراته،برای رقابت‌های جهانی بازیکنان از طریق رنکینگ  انتخاب می‌شوند به همین دلیل از این بازیکنان در کاراته وان ها استفاده خواهد شد که در نهایت فرصت حضور در باز یهای آسیایی و قهرمانی آسیا سال آینده را از دست ندهند

وی در پایان گفت: مسابقات قهرمانی آسیا آخرین فرصت برای هیچ ورزش‌کاری نیست. بازهم فرصت باقی‌مانده است همان‌طور که برای ملی‌پوشان اعزامی به قهرمانی جهان آخرین فرصت نبود. کاراته ورزش انفرادی است که اگر ورزشکار مورد حمایت قرار گیرد و آسیب‌دیدگی نداشته باشد می‌تواند در سنین بالا نیز به قهرمانی جهان برس. اتفاقی که در مسابقات امارات در سبک‌وزن و سنگین‌وزن رخ داد و دو ورزشکار بالای ۳۶ سال به مدال طلا رسیدند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا