روایتی از رفت و برگشت‌های قهرمان کاراته/ انگشت اتهامات به سوی داور اخراجی

روایتی از رفت و برگشت‌های قهرمان کاراته/ انگشت اتهامات به سوی داور اخراجی

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کاراته برای مشخص شدن ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ امارات، هفته گذشته در سالن شهید کبگانیان برگزار شد. امیر مهدی‌زاده، دارنده دو مدال طلا و یک برنز جهان پس از سه شکست متوالی مقابل سیدعلی کریمی، مرتضی نعمتی و امیررضا میرزایی،  حاضر به حضور در دور برگشت نشد و شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست داد.
وی بعد از کناره‌گیری‌اش اظهار داشت: “فقط برای جامعه داوری متاسف هستم. جواد سلیمی رئیس کمیته داوران از تمام کرسی‌های جهانی  و آسیایی اخراج شده و متاسفانه تمام کرسی‌های کشورمان را نابود کرده است.  فدراسیون جهانی به دلایل حاشیه‌هایی سلیمی در سطح بین‌المللی به فدراسیون ایران نامه زده که تا او را از ریاست کمیته داوران برداشته شود، اما هنوز از وجود وی استفاده می‌شود.”
دارنده دو مدال طلای جهان خاطرنشان کرد: “حضور سلیمی در راس ریاست کمیته داوران می‌تواند به ضرر تمام قهرمانان و ورزشکارانی باشد که همه اکنون در تیم ملی در حال تلاش هستند و حتی در آینده می‌خواهند وارد کاراته شوند. مطمئناً جامعه کاراته همانطور که تاکنون از حضور سلیمی لطمه خورده، در آینده نیز صدمات بیشتری خواهد خورد.”
مهدی‌زاده با این اظهارات اعتراض خود را نسبت به سطح داوری‌ها و عملکرد مسئول کمیته داوران فدراسیون نشان داد. وی در صفحه شخصی خود مسئولان فدراسیون جهانی را مخاطب قرار داد و گزارشی کوتاه از آنچه در کاراته ایران اتفاق می‌افتد را برای آنها توضیح داد. در کمپینی که مهدی‌زاده به راه انداخته بود، تعداد زیادی از ورزشکاران این رشته هم حضور پیدا کردند و اتهامات متفاوتی را به جواد سلیمی وارد کردند. فشارهای قهرمان کاراته به مسئولان فدراسیون سرانجام به بار نشست و جلسه‌ای با عنوان بررسی و رسیدگی به اتفاقات مسابقات انتخابی تیم ملی مردان وزن منفی ۶۷ کیلوگرم، در محل فدراسیون برگزار شد.
در این جلسه ۴ ساعته که با حضور رئیس و مسئولان فدراسیون کاراته (نایب رئیس مردان، دبیر و رئیس کمیته داوران)، علیرضا احسانی، محمد بهرامی (اعضای کمیته فنی)، محمد علی مردانی و یوسف گرشاسبی (داوران)، سید شهرام هروی (سرمربی تیم ملی)، مازیار فرید خمامی (دبیر سازمان تیم های ملی)، امیر میرزایی (ورزشکار) و داوران حاضر در پنل برگزار شد، فیلم ۹ مبارزه این وزن چندین بار توسط افراد حاضر مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت نظر ذیل ارایه گردید:
«با بررسی‌های صورت گرفته مشکلی در نتایج مبارزات امیر مهدی‌زاده با سید علی کریمی، مرتضی نعمتی و امیر میرزایی مشاهده نشد. مقرر شد مسابقات بین امیر میرزایی و سید علی کریمی روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه تکرار شود.» این جلسه در جهت رعایت عدالت و انتخاب شایسته ترین فرد برای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ برگزار شد.
ترکش‌های کمپین اعتراضی مهدی‌زاده به همینجا ختم نشد و با حکم سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون، وحید مومنی به عنوان سرپرست کمیته داوران انتخاب شد. مومنی همزمان با سرپرستی کمیته داوران، به عنوان دبیر فدراسیون نیز مشغول به فعالیت است. پیش از این ریاست کمیته داوران با جواد سلیمی بود. تا اینجای کار همه چیز به سود امیر مهدی‌زاد پیش رفت و باید دید در ادامه چه اتفاقاتی برای جواد سلیمی، امیر مهدی‌زاده و فدراسیون رخ خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا