کاراته قهرمانی جهان – امارات مدعیان قهرمانی در راه امارات/ نشان ویژه برای مدافعان قهرمانی

رقابتهای کاراته قهرمانی جهان در حالی ۲۵ آبان ماه به میزبانی امارات آغاز خواهد شد که فدراسیون جهانی تصمیم گرفته برای کاراته کاهای مدافعع عنوان قهرمانی نشان ویژه طراحی کند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  خبرنگار مهر، در گزارشی که سایت فدراسیون جهانی در پایان مهلت ثبت نام برای حضور در رقابتهای قهرمان جهان منتشر کرده آمده است. ۱۰۵۴ ورزشکار از ۱۱۷ کشور جهان برای شرکت در این رویداد بزرگ ثبت نام کرده اند. این آمار رکوردهای شرکت در دوره‌های قبلی را حفظ می‌کند و محبوبیت کاراته را در سراسر جهان نشان می‌دهد زیرا بیش از ۱۱۰ کشور از هر پنج قاره در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.
نمایندگان الجزایر، برزیل، کرواسی، مصر، فرانسه، ایران، ایتالیا، ژاپن، روسیه، اسپانیا و ترکیه همگی با ترکیب کامل و حضور در رده‌های ۱۶ گانه به دبی سفر می‌کنند. هر هشت دارنده مدال طلای المپیک در این مسابقات شرکت خواهند کرد.«ساندرا سانچز» از اسپانیا و «ریو کییونا» از ژاپن در کاتا. «ایوت گورانوا» از بلغارستان، «جووانا پرکوویچ» از صربستان و «فریال عبدالعزیز» از مصر در کومیته زن، «استیون داکوستا» از فرانسه، «لوئیجی بوسا» از ایتالیا و «سجاد گنج زاده» از ایران در کومیته مردان تلاش خواهند کرد تاج طلای قهرمانی جهان به مدال‌های طلای المپیک خود اضافه کنند.
در همین حال، ۱۰ نفر از ۱۲ قهرمان دوره قبل جهان برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در تاتامی دبی به میدان می‌روند. در این بین «ساندرا سانچز» از اسپانیا، «ریو کییونا» از ژاپن، «جووانا پرکوویچ» از صربستان و «استیون داکوستا» از فرانسه که در حال حاضر صاحب عنوان قهرمانی دوگانه جهانی و المپیک هستند، بیشتر توجهات معطوف به خود جلب کردند.
با حضور «میهو میهارا» از ژاپن، «دوروتا باناسچیک» از لهستان، «ایرینا زارتسکا» از آذربایجان، «النی چاتزیلیادو» از یونان، «آنجلو کرسنزو» از ایتالیاو «ایوان کوسیچ» از کرواسی لیست مدافعان کسب طلای جهانی تکمیل خواهد شد.
فدراسیون جهانی همچنین تصمیم گرفته به کاراته کاهای مدافع عنوان قهرمانی «کاراته‌گی» (لباس مخصوص کاراته) با گلدوزی‌های طلایی روی شانه آن بدهد تا با این لباس مخصوص به روی تاتامی بروند. علاوه بر کاراته کاها، تیم‌های ژاپن در کاتای تیمی مردان و زنان، فرانسه و ایران در کومیته تیمی زنان و مردان نیز با این لباس مبارزه می‌کنند.
مسابقات جهانی کاراته ۲۰۲۱ از ۱۶ تا ۲۲ نوامبر (۲۵ تا ۳۰ آبان ماه) به میزبانی امارات در دبیبرگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا