کاراته جزو رشته‌های موفق به شمار می‌رود/ می‌توانیم در میادین بین‌المللی روی سکو برویم

مدیر باسابقه کاراته معتقد است کاراته جزو رشته‌های موفق در ایران است که همچنان می‌توان به کسب سکوهای مهم بین‌المللی این رشته حساب باز کرد.

به گزارش کاراته نیوز محمد‌علی زمانی، مدیر با سابقه کاراته ایران، درباره آخرین وضعیت این رشته در کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: کاراته علاوه بر اینکه در ایران علاقه‌مندان و ستاره‌های مطرحی دارد، در جهان هم از جایگاه خوب و ممتازی برخوردار است. ایران هم در این رشته برای خود در دنیا حرفی برای گفتن دارد و جزو ۵ کشور نامدار این رشته در دنیا به شمار می‌رویم که نشان می‌دهد در همه این‌ سال هایی که کاراته وارد ورزش کشور شده مورد توجه مسئولین و ورزشکاران بوده است.

او ادامه داد: ما در این رشته به قدری رشد کردیم که بارها روی سکوی جهانی ایستادیم و اخیرا هم موفق شدیم مدال خوشرنگ المپیک را به کارنامه خود اضافه کنیم. در بحث داشتن مربی‌ها عملکرد بسیار خوبی داریم و شهرما هروی، سرمربی تیم‌ ملی‌ از جمله مربیان خوب دنیاست. در کنار این تعداد زیادی مربی درجه یک داریم که در حال حاضر هدایت تیم‌های مطرح خارجی را برعهده دارند. در بخش مدال آوری ستاره‌ های بسیار خوبی داریم که همچنان هم به آینده آنها امید زیادی داریم.

زمانی در خصوص نتیجه احتمالی ایران در رقابت‌های پیش‌رو گفت: فکر می‌کنم تیم ملی سه مسابقه مهم داشته باشد، در حال حاضر مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های جهانی امارات در پیش است که تیم خوبی راهی این دو رویداد خواهد شد. نتیجه هیج مسابقه‌ای را نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی می‌توانیم هم به کسب سکوی جهانی امیدوار باشیم و هم در بازیهای آسیایی هانگژو که مسابقات مهمی است به موفقیت برسیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا