آزموده را آزمودن خطاست؛ مدیر دانا از گذشته عبرت می‌گیرد!؟

تجربه سخت هم می تواند موجب پیشرفت، هم در صورت عبرت نگرفتن سبب پسرفت شود و اینک زمانی است که فدراسیون کاراته تصمیم به پسرفت گرفته است.

به گزارش اختصاصی کاراته نیوز در شرایطی کادر تیم ملی بزرگسالان به دست فرخناز ارباب و زهرا صمدی سپرده شد که پیش از این خانواده کاراته از انتخاب این زوج ضرر زیادی کرد. تجربه مسابقات جهانی اسپانیا در سال ۲۰۱۷ با هدایت ارباب و صمدی چشم ما را چنان ترسانده است که عاقبت خوبی را برای تیم ملی بزرگسالان بانوان متصور نیستیم.
نتیجه عملکرد زوج ارباب و صمدی در سال ۲۰۱۷ اینگونه بود که از هفت فرصت که در رده نوجوانان و جوانان وجود داشت، سه بازیکن تیم نوجوانان همان دور نخست از دور رقابت ها کنار رفتند و در رده جوانان نیز از چهار بازیکن تنها دو بازیکن به دور دوم رسیدند و آنجا از گردونه رقابت ها حذف شدند تا اینگونه ضعیف ترین و تحقیرآمیزترین نتیجه دختران کشورمان در آوردگاه جهانی به ثبت برسد.
اما اینکه کمیته فنی فدراسیون کاراته با چه متر و معیاری بدون توجه به پیشینه نتایج این مربیان، دوباره دست به انتخاب آن ها زده و اینبار رده ی بسیار مهم بزرگسالان را به آنها سپرده آن هم در شرایطی که مربی موفقی چون ستاره موسوی که از سال ۲۰۱۰ به عنوان مربی و سرمربی تیم ملی بانوان در تمام رده های سنی مشغول فعالیت بوده است را ندید می گیرید، خود جای بحث فراوان دارد!!

جالب است که شناخت موسوی نسبت به رقبای جهانی و عناوینی چون چهار مدال بازی های آسیایی، سه طلا و یک نقره مسابقات ازبکستان، برنز جهانی ۲۰۱۹ که او توسط بانوان بزرگسال از سال ۲۰۱۸ تا پیش از لیگ جهانی روسیه که با کودتا درون تیمی دو بازیکن برکنار شد، کسب کرد شما را مجاب نکرد که ایشان را انتخاب کنید که حتی در کمال تعجب این مربی حتی در بین چهار گزینه نهایی شما نبوده است. اما زوج ارباب و صمدی که هیچ شناختی نسبت به حریفان جهانی ندارند آن هم در شرایطی که تنها دو ماه به برگزاری این رقابت ها باقی مانده است با آن کارنامه افتضاح در سال ۲۰۱۷ شما را نسبت به انتخابشان مطمئن کرد!؟
اجازه بدهید از هنر مربیان انتخابی شما همینقدر بگوییم که هنوز به بازیکنان آموزش می دهند با مقداری آب در دهان تمرین کنند تا در زمان مبارزه از بینی نفس بکشند، موضوعی که از لحاظ علمی نیز مردود و منسوخ شده است.

نه تنها در طول هفته گذشته و پیش از برگزاری جلسه کمیته فنی، سرمربی و مربی تیم توسط تیم در سایه انتخاب شده بود بلکه با دو ملی پوش اسبق تیم ملی بزرگسالان کاراته که از دنیای قهرمانی خداحافظی کردند هم بابت حضور در این کادر دعوت شد که هیچکدام از این قهرمانان حاضر به همکاری با این کادر نشدند.

با توجه به اینکه حذف خوشقدم با توجه به عملکرد بسیار ضعیفش انتخاب درستی بود اما انتخاب این زوج ما را به این مسیر سوق داد که به حضور دوباره خوشقدم راضی شویم. اینکه متر و معیار انتخاب این مربیان چه بود، سوالی است که رییس فدراسیون کاراته زمانی که حکم مربیگری آنها را امضا میکرد باید از کمیته فنی می پرسید!
هر چند خانم ارباب که روز یکشنبه از سوی فدراسیون کاراته به عنوان سرمربی معرفی شد از یک روز قبل یعنی شنبه در اردو حاضر شد و در جمع ورزشکاران رفت و این فرضیه تیم در سایه را تایید می‌کند و اینکه کمیته فنی تنها به تایید این مربیان پرداختند و هیچ نقشی در انتخاب ارباب و صمدی نداشتند.

پایگاه خبری کاراته نیوز پس از رقابت های آسیایی قزاقستان که تیم های پایه در آنجا از هفت فرصت تنها یک مدال طلا کسب کرد نیز به متصدیان آن زمان فدراسیون، آقایان فرجی و آشوری هشدار داد، اما آنها بدون توجه به این مسائل کادر فنی ارباب و صمدی را حفظ کردند که نتیجه آن افتضاح جهانی اسپانیا ۲۰۱۷ شد.
این پایگاه خبری این بار نیز به فدراسیون کاراته متشکل از طباطبایی، آشوری، مومنی و امینی بعلاوه اعضای کمیته فنی هشدار می دهد هر نتیجه ای که در رقابت های جهانی امارات رقم بخورد شما باید پاسخگو باشید و نه شخص دیگر!؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا