سطح فنی کاراته بانوان در میدان المپیک ضعیف بود/ باید به من لقب بدشانس‌ترین مربی المپیک را بدهند!

مربی تیم ملی کاراته روسیه گفت: بانوان ما ظرفیت بسیار بالایی دارند اما به لحاظ فنی باید قبول کنیم سطح فنی آن‌ها ضعیف بود و باید یک فکر اساسی برای سطح فنی بخش بانوان کنیم.

به گزارش کاراته نیوز حسین روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره عملکرد کاراته ایران در میدان المپیک گفت: باعث افتخار است که کاراته ایران در اولین حضور در میدان المپیک موفق به کسب مدال طلا شد. ایران سه سهمیه در این مسابقات داشت که در نهایت یک طلای المپیک نصیب کاراته ایران شد. من قبل از حضور در روسیه، هفت سال در کنار تیم ملی بودم و با تک تک بازیکنان زندگی کردم. خیلی خوشحالم که در بخش مردان کاراته ایران صاحب مدال طلا شد. البته در این موفقیت بزرگ نباید سهم کسانی که در تیم حضور داشتند و برای این مدال تلاش کردند، نادیده گرفته شود. شهرام هروی به عنوان سرمربی تیم ملی نقش بسیار تأثیرگذاری داشت. کارت‌های به‌موقعی که او کشید باعث شد و روند خوبی که سجاد در مسابقات مقدماتی، نیمه‌نهایی و فینال داشت باعث شد تا این نتیجه ارزشمند برای کاراته ایران رقم بخورد.

مهم‌ترین موضوع مدال خوش‌رنگ گنج‌زاده است

وی افزود: بازیکن رکن اصلی موفقیت در یک مسابقه است و هر چقدر که کچینگ خوب داشته باشد، تا خودش در آن لحظه تصمیم درستی نگیرد، شرایط خوب پیش نمی‌رود. کاراته مانند سایر رشته‌ها قوانین خاص خودش را دارد و برای همه یکسان است. به هر حال حرکتی که حریف سجاد انجام داد، خطا بود و از نظر داوری باید کاراته‌کا با تشخیص پزشک و تیم داوری باید اخطار می‌گرفت. چون شدت ضربه خارج از کنترل بوده و بیشتر از حد استاندار بود و مستلزم اخراج بازیکن تیم عربستان شد. سجاد هم اگر چنین ضربه‌ای به حریفش وارد می‌کرد، برای او هم قوانین یکسان بود. به هر حال این اتفاقات افتاده و هم‌اکنون مهم‌ترین موضوع مدال خوش‌رنگ گنج‌زاده است.

مهم‌ترین ایراد بانوان کاراته نداشتن برنامه بود

روحانی در مورد عملکرد بانوان کاراته در میدان المپیک اظهار کرد: من به عنوان کارشناس کاراته این صحبت‌ها را انجام می‌دهم و هیچ جانبداری از کسی نمی‌کنم. به نظرم مهم‌ترین ایراد بانوان کاراته در میدان المپیک نداشتن برنامه بود. هر دو دختر کاراته ایران نمی‌توانستند حتی یک امتیاز از حملات دست خود بگیرند. حمیده عباسعلی به خاطر پاهای قدرتمندی که دارد، توانست امتیاز بگیرد اما به صورت کلی نه عباسعلی و نه بهمنیار هیچ‌کدام نتوانستند نه از دستانشان و نه از حمله به حریف امتیاز کسب کنند و این یک نقطه ضعف بزرگ برای آنها محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا