کاراته بانوان با “خوش قدم” به جایی نرسید/ عملکرد درخشان شهرام هروی در توکیو

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و صرف انرژی و هزینه های زیاد، تیم دو نفره کاراته بانوان ایران با هدایت سمانه خوش قدم با نمایشی ضعیف به کار خود در المپیک توکیو پایان داد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  ایسنا، سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی دو نماینده کاراته بانوان ایران پس از حضور در رقابت های متعدد بین المللی و صرف هزینه های هنگفت از سوی فدراسیون کاراته، سرانجام موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

در شرایطی که بسیاری از مردم، مسئولان و اهالی کاراته انتظار آن را داشتند، دو کاراته کای تیم بانوان ایران با نمایشی نه چندان خوب و بدون مدال به کار خود در المپیک توکیو پایان دادند.

بدون شک ناکامی دو کاراته کای بانوی ایران در المپیک توکیو نتیجه عملکرد و توانایی فنی سمانه خوش قدم سرمربی تیم ملی در این رقابت ها بود. عملکرد بهمنیار و عباسعلی در المپیک توکیو نشان داد طی یکی دو سال اخیر علی رغم بارها حضور در رویدادهای بین المللی، تکنیک و روش جدیدی به مبارزه دو کاراته کای بانوی ایران اضافه نشده و بهمنیار و عباسعلی بر خلاف سجاد گنج زاده از جسارت، جنگندگی و قابلیت های فنی بالا برای کسب مدال در مهمترین رویداد تاریخ کاراته برخوردار نیستند.

بهمنیار که حتی در واپسین روزهای مانده به المپیک نیز حضور فعالی در فضای مجازی داشت، در المپیک توکیو نیز با ظاهری کاملا متفاوت از دیگر رقبا پا به میدان گذاشت و در نهایت قدر این فرصت بزرگ را ندانست و در حالی که می توانست حداقل مدال برنز بگیرد، از دور رقابت ها کنار رفت.

عباسعلی نیز که با صرف هزینه های زیاد از جمله اقامت طولانی مدت در آلمان به همراه خوش قدم برای انجام عمل جراحی، عازم توکیو شده بود در نهایت بر خلاف انتظارات جامعه کاراته بدون کسب مدال به کار خود پایان داد.

در مقابل، سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته مردان که با اقبال بد و از دست دادن بهمن عسگری یکی از شانس های مسلم کسب مدال طلای المپیک، فقط با سجاد گنج زاده عازم توکیو شده بود با تمرکز و توانایی های فنی خود عامل مهم کسب مدال طلای المپیک توسط گنج زاده بود.

آرامش در زمان مبارزه، کارت کشیدن های به موقع، طرح ریزی بهترین استراتژی برای مبارزه مقابل رقبا و تجربه بالای هروی به همراه شایستگی و فرصت طلبی سجاد گنج زاده، باعث شد کاراته مردان ایران با یک نماینده خود شگفتی ساز شود و یکی از ۳ مدال طلای کاروان ورزشی ایران را به ارمغان بیاورد.

انتظار می رود فدراسیون کاراته با بررسی دقیقه عملکرد کادر فنی بانوان ایران، بهترین تصمیم را برای آینده هر چه بهتر کاراته بانوان ایران اتخاذ و از تمام پتانسیل ممکن برای موفقیت تیم ملی کاراته بانوان استفاده کند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا