حضور چهار کاراته‌کا در رقابت‌های نهایی انتخابی المپیک

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  خبرنگار مهر، پس از پایان رقابتهای کاراته کسب امتیاز ورودی المپیک از طریق سیستم رنکینگ، آخرین مرحله از رقابتهای گزینشی کاراته در اوزان المپیکی طی روزهای ۲۱ تا ۲۳ خردادماه به میزبانی فرانسه در سالن «پیردوکوبرتن» شهر پاریس برگزار خواهد شد.

این رقابتها در اوزان المپیکی ۶۷-، ۷۵- و ۷۵+ کیلوگرم مردان، ۵۵-، ۶۱- و ۶۱+ کیلوگرم زنان و کاتای انفرادی مردان و زنان برگزار خواهد شد که تاکنون ۲۲۱ کاراته کا از ۵۱ کشور ثبت نام کرده‌اند و طبق پیش بینی سایت فدراسیون جهانی ۸۰۰ کاراته کا برای کسب ۲۴ سهمیه به رقابت خواهند پرداخت. کلیه کشورها می‌توانند در اوزان و بخش‌هایی که از طریق سیستم رنکنیگ موفق به کسب سهمیه نشده‌اند کاراته کاهای خود را به این مسابقات اعزام کنند.

از ایران نیز نام چهار کاراته کا در دو بخش کاتا و کومیته برای حضور در این دوره از رقابتها روی سایت رسمی مسابقات ثبت شده است. فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی، امیر مهدیزاده در کومیته وزن ۶۷- کیلوگرم و رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک راهی پاریس خواهند شد.

کلیه کاراته کاهایی که موفق به کسب یکی از مدال‌های طلا، نقره و برنز شوند به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک را دریافت خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا