روحانی:برای انتخاب نماینده سنگین وزن تا قهرمانی اروپا صبر می‌کنیم

مربی تیم ملی کاراته گفت: برای کسب سهمیه سوم المپیک باید در رقابت‌های پاریس به عنوان آخرین مرحله از مسابقات گزینشی به میدان برویم.

 

به گزارش کاراته نیوز حسن روحانی بعد از پایان رقابتهای لیگ جهانی پرتغال ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: دومین مرحله از رقابتهای «کاراته وان» در سال ۲۰۲۰ آخرین تورنمنتی بود که امتیاز آن در رنکینگ المپیکی کاراته کاها محاسبه می‌شد. همین مسئله باعث شده بود تا کاراته کاهای مدعی حضور در المپیک در بهترین شرایط فنی خود به لیسبون سفر کنند. از قبل پیش بینی کرده بودیم که اینجا مسابقات دشوار و سطح بالایی را شاهد باشیم.

وی افزود: واقعاً مبارزات با کیفیتی انجام شد، خیلی از قهرمانان پر مدال کاراته دنیا روی تاتامی لیسبون باخته و برخی از آنها حتی به مدال هم نرسیدند. جای تماشاگران در سالن برگزاری مسابقات خالی بود تا مبارزات جذاب و دیدنی که با اجرای تکنیک‌های زیبا همراه بود را تماشا کنند.

 

مربی تیم ملی ادامه داد: تیم ملی کاراته ایران عملکرد فوق العاده ای در این رقابتها داشت و در میان همه تیم‌های شرکت کننده دو نماینده ما به دیدار فینال رسیدند. سجاد گنج زاده هم باید به فینال می‌رسید که در چند ثانیه و روی اشتباه تاکتیکی نتیجه را واگذار کرد. با این وجود در بخش کومیته مردان عنوان قهرمانی را با سه مدال طلا، نقره و برنز کسب کردیم و اگر مدال‌های کاتای تیمی که در المپیک هم محاسبه نمی‌شود، نبود در مجموع نایب قهرمان شده بودیم.

روحانی در مورد شکست عسگری در مبارزه نهایی گفت: بهمن عملکرد بسیار خوبی در این رقابتها داشت. این رقابتها تجربه خوبی برای بهمن بود که می‌تواند از آن در المپیک بهترین استفاده را ببرد. وی در همه مبارزات خود از رقیب برتر بود. در دیدار پایانی هم توانست برنده باشد، ولی «بوسا» رقیب باهوشی بود که روی کوچک‌ترین اشتباه موفق به کسب سه امتیاز شد. البته این مدال نقره برای بهمن خیلی ارزشمند بود تا در مدت زمان باقی مانده تا المپیک روی نقاط ضعف و قوت خود کار کند.

وی در خصوص شرایط سهمیه دوم ایران برای حضور در المپیک گفت: برای تعیین نماینده وزن ۷۵+ کیلوگرم باید تا بازی‌های قهرمانی اروپا صبر کنیم. هم پورشیب و هم گنج زاده عملکرد بسیار خوبی در این رقابتها داشتند. ولی این رقابتها هم مشخص نکرد که کدام راهی توکیو می‌شود. عملکرد و نتایج «آکتاش» ترکیه‌ای در آن مسابقات در این موضوع خیلی تأثیر گذار است و تکلیف را مشخص خواهد کرد.

روحانی در پایان گفت: نماینده ما در پاریس برای کسب سهمیه خیلی کار سخت و دشواری پیش رو خواهد داشت. در وزن ۶۷- کیلوگرم چند کاراته کا خوب دنیا از جمله نماینده برزیل و ترکیه که آمده بودند در لیسبون سهمیه خود را قطعی کنند، به این مهم دست نیافتند تا به فکر پاریس باشند. با توجه به اینکه مسابقات بعد از مرحله مقدماتی به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد، واقعاً کار بسیار سختی پیش رو داریم. در مدت زمان باقی مانده باید بیشتر روی این وزن تمرکز کنیم تا با بهترین شرایط نماینده خود را روانه تاتامی پاریس کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا