فرید خمامی: منتقدان تیم‌های پایه به فدراسیون راهکار ارائه دهند

دبیر سازمان تیم‌های ملی فدراسیون کاراته درباره نحوه انتخاب مربیان پایه تیم‌های ملی توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش کاراته نیوز مازیار فرید خمامی دبیر سازمان تیم های ملی فدراسیون کاراته در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر کاراته بیان کرد: مسابقات لیگ برتر با حضور بازیکنان جوان برگزار شد و مربیان تیم‌ها را به خوبی می‌شناسیم و عملکرد همه را یک به یک رصد کردیم. قرار است با برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی پس از ماه مبارک رمضان مربیانی که بیشترین بازیکنان را روی سکو داشته باشند به عنوان مربیان تیم‌های پایه انتخاب می‌شوند.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ اگر شرایط کرونایی اجازه دهد اولویت ما برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان است و بعد از ماه مبارک رمضان در بخش پایه هم این مسابقات برگزار می‌شود. البته همچنان تاریخ مشخصی برای برگزاری بازی‌های تیم‌های پایه معلوم نیست. شیوع ویروس کرونا روز‌های سختی را برای ما به وجود آورده و در همه کشور‌ها فعالیت تیم‌های پایه لغو شده است.

 فرید خمامی افزود: شرایط برای برگزاری بازی‌ها در رده پایه سخت است و اگر به صورت گزینشی بازی‌ها را برگزار کنیم در واقع عدالتی را رعایت نکرده ایم. پیشنهاد می‌کنم منتقدان تیم ملی صبر کنند و اگر راهکاری برای برگزاری مسابقات پایه دارند آن را ارائه دهند چرا که نمی‌توان با این شرایط بازی‌ها را برگزار کرد.

 او در پاسخ به این سوال که برنامه تیم ملی در مسابقات پیش رو به چه صورت است بیان کرد: ممکن است مسابقات پیش رو به واسطه شرایط کرونایی با تاخیر برگزار شوند و نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد. ممکن است حتی بازی‌های کاراته وان پاریس هم لغو شود، اما ما با همین برنامه کار خود را پیش می‌بریم.

 دبیر سازمان تیم‌های ملی فدراسیون کاراته درباره شرایط کاراته ایران در المپیک توکیو اظهار کرد: باید توجه کرد که بازیکنان ما حرفه‌ای هستند. سجاد گنج زاده با کسب ۴ طلای جهان و ۲ نقره، ذبیح الله پورشیب با ۳ طلا و ۳ برنز جهان، بهمن عسگری دارنده ۴ طلای جهان هر کدام اسم بزرگی در کاراته برای خود دارند و همگی در سطح جهان می‌درخشند. جامعه کاراته باید حمایت کاملی از بازیکنان المپیک داشته باشد. البته نباید المپیک را تنها هدف اصلی دانست چرا که باز هم مسابقات جهانی و آسیایی دیگری هم پیش رو داریم، اما بدانید کاراته بهترین تیم کاروان ایران در توکیو خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا