بهترین تصمیم لغو رقابت های انتخابی تیم ملی بود/تیم های پایه نباید فراموش شو

دبیر پیشین فدراسیون کاراته با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و همچنین زمان رقابت ها آسیایی در مهرماه، عدم برگزاری رقابت های انتخابی در شرایط فعلی را تصمیم درست فدراسیون برشمارد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  برنا، دکتر «محسن آشوری» گفت: پیش از فرا رسیدن سال نو با توجه به قرمز و نارنجی شدن برخی از استانها بسیاری از کارشناسان این پیش بینی را داشتند که امکان افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا وجود دارد و همین امر در نهایت باعث لغو برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی شد که با توجه به اهمیت سلامت ورزشکاران و همچنین کمک به قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، بهترین تصمیم بود.

دبیر پیشین فدراسیون کاراته در ادامه افزود: رقابت های قهرمانی آسیا در کلیه رده ها در اواخر مهر برگزار می شود. بنابراین در بازه ۷ ماهه باقیمانده تا این رقابت ها، فرصت بسیاری برای تشکیل تیم ملی خصوصا در رده بزرگسالان وجود دارد، اما در رده های پایه خصوصا نوجوانان و جوانان با توجه به عدم اعزام در سالهای اخیر اکثر نفراتی که به عضویت تیم ملی در خواهند آمد، کوچترین تجربه ای در میادین بین المللی ندارند و لذا به نظر می آید پس از کاهش موج چهارم کرونا تشکیل تیم ملی در رده های پایه باید از اولویت بیشتری برخوردار باشد.

دبیر سابق فدراسیون کاراته با تاکید بر اهمیت توجه به رده های پایه عنوان کرد: با توجه به اینکه در طی یک سال گذشته رویدادی برای حضور رده های پایه وجود نداشته و با توجه به اینکه از تجربه بسیار کمتری نسبت به رده بزرگسالان بهره مند هستند، فرصتی به مراتب بیش از رده بزرگسالان برای آمادگی در میادین بین المللی نیاز دارند و برای ایجاد انگیزه در این رده ها که پشتوانه تیم ملی بزرگسالان محسوب می شوند، باید توجه بیشتری به این رده ها داشته باشیم.

پیشکسوت کاراته ایران در ادامه افزود: در حال حاضر در عین حال که مهمترین رویداد پیش رو المپیک‌ است و باید با همدلی و حمایت از تیم ملی تلاش کرد بهترین نتیجه برای کاراته کشور رقم خورد، باید به رده های پایه نیز توجه کرد و با برنامه ریزی مدون شرایط آمادگی رده های نوجوان، جوان و امید در رقابت های آسیایی را نیز مد نظر داشت.

آشوری در پایان با آرزوی موفقیت برای قهرمانان و کادر فنی تیم ملی کاراته کشورمان در رویدادهای پیش رو اذعان داشت: کاراته ایران بارها پتانسیل خود را در جهان و آسیا به اثبات رسانده است و انشالله با همدلی جامعه کاراته در المپیک نیز بار دیگر قدرت کاراته ایران را به نمایش خواهد گذاشت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا