تغییر گروههای سنی مسابقات لیگ های کاراته/برگزاری دور برگشت سوپر لیگ در فروردین یا اردیبهشت

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کاراته گفت: قطعاً گروه‌های سنی لیگ‌های کاراته در سال آینده تغییر خواهند کرد.

به گزارش کاراته نیوز  ابوالقاسم پایدار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری رقابت‌های لیگ برتر کاراته با حضور ۲۳ تیم اظهار داشت: برگزاری مسابقات با ۲۳ تیم شاید در نگاه اول باعث ترس شود و دلگرمی ایجاد نکند اما کادر اجرایی سازمان لیگ با توجه به تجربیات اجرایی قبلی، سنجش جوانب،  نظرات کارشناسی و کنترل پتانسیل‌های خود و مشورت با فدراسیون پزشکی ورزشی، این ۲۳ تیم را در ۸ گروه دسته‌بندی کرد.

وی افزود: بر همین اساس برای چهار گروه اول روز ۱۲ اسفند ماه و برای چهار گروه دوم روز ۱۳ اسفند ماه ورود گذاشتیم و هر روز نصف تیم‌ها در سالن مسابقات حضور داشتند. این مسئله دست ما را برای خدمات‌دهی و برگزاری شایسته باز گذاشت. از طرفی یک گروه ۲۵ نفره به عنوان کادراجرایی یک هفته پای کار بودند تا در ابتدا اولویت سلامت و بعد مطالبات جامعه کاراته را احیا کنیم.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کاراته افزود: واقعیت این است وجدان خود ما نیز در بحث سلامت درگیر بود و اگر فردی با مشکلی مواجه می‌شد یا در بحث قرنطینه، تست، ورود به سالن و موارد دیگر دچار مشکل می‌شد، نمی‌توانستیم خودمان را ببخشیم. برای این موضوع تمام جوانب را سنجیدیم و با ضدعفونی سالن، عقد قرارداد با آزمایشگاه مورد تائید فدراسیون پزشکی ورزشی، حضور ناظر فدراسیون پزشکی ورزشی و حضور پزشک در سالن  شرایط را برای برگزاری مسابقات مهیا کردیم.

پایدار در پاسخ به این سوال که آیا تعداد تیم‌های لیگ برتر زیاد نبود، گفت: ما در بحث سوپر لیگ، لیگ برتر و دسته یک در سالیان گذشته دسته‌بندی‌های منظمی داشتیم و برای سال آینده نیز به دنبال این هستیم که مسابقات را  به شکل منظم برگزار کنیم اما قطعاً در گروه‌های سنی مسابقات تغییراتی خواهیم داشت. لیگ آینده‌سازان رده سنی نوجوانان و جوانان، لیگ برتر رده سنی امید و سوپر لیگ رده سنی بزرگسال را در برخواهد گرفت. امسال سال خاصی بود و ما نمی‌توانستیم تغییرات قانونی چندانی در بخشنامه ایجاد کنیم، چرا که تیم‌ها زمانی برای تمرین، شناسایی بازیکنان و انتخابی‌ها نداشتند و رقابت‌هایی نیز برگزار نشده بود تا ورزشکاران را شناسایی کنند.

وی در خصوص زمان برگزاری دور برگشت سوپر لیگ کاراته  گفت: دو تاریخ را برای دور برگشت سوپر لیگ در دستور کار خود قرار دادیم. تاریخ اول، هفته سوم فروردین ماه و دیگری هفته چهارم اردیبهشت‌ ماه و بعد از ماه مبارک رمضان است. به دنبال اخذ مجوز و مکاتبات هستیم تا بتوانیم مجوز را از ستاد ملی مبارزه با کرونا بگیریم و لازم است تیم‌ها آمادگی خود را حفظ کنند تا رقابت‌های خوبی را به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کاراته در خصوص اینکه قرار بود دور برگشت در مشهد برگزار شود، گفت: در ابتدا اینگونه بود اما بحث مقوله سلامت برای ما خیلی مهم است و متاسفانه شرایط مشهد قرمز بود. به همین جهت صلاح کار را در این دیدیم مسابقات را بعد از تعطیلات ادامه بدهیم. اگر شرایط مشهد و هر استان دیگری مناسب باشد و برای تیم‌ها مشکل ایجاد نشود قطعا برگزاری مسابقات  در خارج از تهران مورد پذیرش فدراسیون است اما اگر محقق نشود تهران با توجه به امکانات سالن، تردد و اسکان سهل‌الوصول مسابقات را در تهران برگزار می‌کنیم.

پایدار در پایان عنوان کرد: باید از عوامل کادر پزشکی، مجموعه داوران، حراست مجموعه شهید شیرودی که برای برگزاری مسابقات لیگ برتر کاراته همکاری کامل داشتند تشکر می‌کنم. همچنین تعدادی از عزیزان مربی و ورزشکار قهرمان را به عنوان همیار به کار گرفتیم و در امورات اجرایی سازمان لیگ با توجه به تخصص به ما کمک کردند که این کمک‌ها برای ما قابل تقدیر بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا