المپیک توکیو فرصتی طلایی برای کاراته ایران المپیک توکیو فرصتی طلایی برای کاراته ایران

المپیک توکیو برای اولین و آخرین بار فرصتی برای افتخارآفرینی کاراته ایران رقم خواهد خورد تا شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارد.

به گزارش کاراته نیوز  و به نقل از شبکه خبر، در تمامی ادوار المپیک ورزش ایران متکی به رشته‌های مدال‌آور و در رأس آن‌ها کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو بوده، اما کاراته ایران با داشتن کارنامه‌ای درخشان به عنوان یکی از قدرت‌های برتر جهان این بار این فرصت بی‌نظیر را در اختیار دارد تا نام کاراته به عنوان یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی ایران در المپیک توکیو در تاریخ ماندگار شود.
با تصمیم کمیته اجرایی المپیک، کاراته از المپیک ۲۰۲۴ کنار گذاشته شد تا این اتفاق به تلخ‌ترین خبر برای کاراته جهان تبدیل شود.
فارغ از اینکه در آینده، کاراته باز هم فرصت حضور در المپیک را بدست بیاورد یا خیر، توکیو می‌تواند به فرصتی بی‌نظیر برای افتخارآفرینی کاراته برای ورزش ایران تبدیل شود.
کاراته کشورمان که حالا خود را برای مسابقات المپیک توکیو آماده می‌کند بعد از یک سال دوری مسابقات سوپر لیگ آقایان را در ۲ گروه و با حضور ۴ تیم در هر گروه برگزار شد این سومین دوره مسابقات لیگ برتر کاراته بود که طی روز‌های ۱۳ تا ۱۵ اسفند در سالن افراسیابی تهران با حضور ۲۳ تیم و با انجام تست pcr و قرنطینه تیم ها، داوران و عوامل برگزاری مسابقات برگزار شد. حساسیت رقابت‌ها بالا بود و تیم‌ها تلاش می‌کردند در گردونه این رقابت پیروز از میدان خارج بشن
هر چند کمیته داوران تلاش کرده بود با دقت بیشتری بازی‌ها رو زیر نظر داشته باشه، اما بازهم برخی نتایج بازی‌ها و تصمیمات داوران با واکنش روبرو شد.
روز پایانی مسابقات ۸ تیم در قالب دو گروه مسابقه دادند تا ۴ تیم صعود کننده به مرحله پایانی مشخص شود و پس از آن مسابقات نیمه نهایی و فینال برگزار شد.
تیم‌های آکادمی کرمانشاه، جاویدان کن شی کان، پاس مازندران و صنعت مس رفسنجان تیم‌های صعود کننده به مرحله نیمه نهایی بودند.
در فینال این دوره از مسابقات تیم‌های پاس مازندران و مس رفسنجان به مصاف هم رفتند که در پایان تیم مس رفسنجان موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند.
اعضای تیم ملی کاراته نیز در تیم‌های مختلف این دوره از رقابت‌ها حاضر بودند و اعضای کادر فنی تیم ملی هم ترجیح دادند برای رصد بازیکنان از نزدیک به سالن مسابقات بیایند چرا که اعتقاد دارند رقابت‌های سوپر لیگ، یک محک جدی برای ورزشکاران تیم ملی است تا برای مسابقات آینده آماده شوند. کاراته وان ترکیه و مسابقات مراکش از جمله مسابقات پیش روی تیم ملی کاراته کشورمان است
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا