کاراته ایران برای حضور در المپیک توکیو برنامه‌ریزی می‌کند

رییس فدراسیون کاراته، گفت: با توجه به اینکه در آستانه بازی‌های المپیک توکیو قرار داریم این فدراسیون برای حضور توانمندتر کاراته ایران در این رویداد مهم ورزشی برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری زنجان – ایرنا، سید حسن طباطبایی، روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات کاراته استان زنجان که در سالن جلسات مجموعه ورزشی انقلاب شهر زنجان برگزار شد افزود: کاراته، ورزشی المپیکی شده است و در واقع فضا برای نشان دادن شایستگی های این رشته ورزشی جهان فراهم است و ایران نیز با تیم مجرب و آماده در این بازی ها شرکت خواهد کرد.

وی به سطح توانمندی های کاراته ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این رشته ورزشی پرطرفدار ایران به لحاظ فنی، یکی از بهترین کشورهای جهان محسوب می شود و بسیاری از کشورها  برای ارتقا سطح ورزش کاراته خود از مربیان مجرب و توانمند ایران ازجمله حسین روحانی و شهاب سلطانی، بهره می گیرند.

طباطبایی افزود: کاراته ایران به لحاظ فنی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که این نشان از تلاش و زحمات بی وقفه مربیان فعال در این رشته ورزشی است که امید است حاصل این فعالیت ها در بازی های المپیک به منصه ظهور و بروز برسد.

رییس فدراسیون کاراته با بیان اینکه کاراته کاران کشورمان انگیزه و اراده محکمی در فخرآفرینی و کسب نشان دارند، گفت: امسال، سال سخت و ویژه ای برای ورزش کاراته بود و به علت شیوع ویروس کرونا، رقابت های مهمی همچون بازی های المپیک و پیکارهای پرتغال، جمهوری آذربایجان، لغو شد که امید می رود مسابقات استانبول برگزار شود و کاراته ایران بتواند توانمندی خود را به رخ حریفان بکشد.

طباطبایی با بیان اینکه در ششمین سالگرد مرحوم فرهاد وارسته بنیانگذار ورزش کاراته ایران قرار داریم یاد و نام این مرحوم را گرامی داشت و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه دشمنان ایران، شرایط سختی حاکم شده است و این در انجام امور و کارها، خلل ایجاد کرده است که ورزش کاراته نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی به کاراته زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های هیات، چراغ کاراته زنجان با وجود تحریم های ظالمانه و این بیماری منحوس و مهلک، روشن نگه داشته شده است که این روند رو به رشد و توسعه، باید همچنان ادامه یابد.

طباطبایی با تاکید براینکه کاراته زنجان دارای ظرفیت بیشتری است و فدراسیون کاراته همواره از وجود ورزشکاران و مربیان زنجان در تیم های ملی استفاده می کند، افزود: مربیان سازنده ای نیز که ورزشکارانشان جزو ۲۰ نفر اول این رشته ورزشی قرار بگیرند از حمایت های فدراسیون بهره مند خواهند شد.

در این مجمع انتخاباتی هیات کاراته زنجان، محسن سهندی که تنها کاندید این سمت بود توانست با کسب ۱۹ رای بار دیگر سکان هدایت این رشته ورزشی زنجان را برای مدت چهار سال آتی بر عهده بگیرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا