خواجوی: برای موفقیت در المپیک باید جو را به سود خودمان مدیریت کنیم/ توقعات از کاراته به خاطر عملکرد خوب تیم ملی است

مربی بدنساز تیم ملی کاراته گفت: برای موفقیت در المپیک باید جو را به سود خودمان مدیریت کنیم و هر کسی این جو را بهتر مدیریت کند، برنده خواهد بود.

به گزارش کاراته نیوز نعیما خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر کرونا در آمادگی جسمانی بازیکنان حاضر در سوپرلیگ کاراته اظهار داشت: بدون شک بازیکنان نسبت به دوره‌های گذشته از لحاظ آمادگی جسمانی و فنی کیفیت لازم را نداشتند. کرونا باعث شده است بازیکنان در هفته اول سوپرلیگ امسال نسبت به سه چهار سال گذشته که پیگیر مسابقات بودم، از لحاظ آمادگی بدنی و تکنیکی تعریف چندانی نداشته باشند. چهار بازیکنان ملی‌پوش در سوپرلیگ مسابقه دادند و توانستند بخشی از خواسته‌های هروی را پیاده کنند. البته رقبای بازیکنان ملی‌پوشان نیز کاراته‌کاهایی نبودند که بتوانند برای بچه‌ها چالش ایجاد کنند.

وی درباره وضعیت جسمانی ملی‌پوشان پس از پشت سر گذاشتن شش مرحله از تمرینات گفت: بچه‌ها تقریباً از لحاظ بدنی خوب هستند، اما در شرایط عالی قرار ندارند. البته این موضوع به خاطر برنامه‌ریزی انجام شده است و ما نمی‌خواهیم بازیکنان در این مرحله به آمادگی جسمانی عالی برسند. تلاش می‌کنیم بازیکنان را برای حضور در کاراته وان ترکیه به سطح بهینه برسانیم تا بتوانند عملکردی را که مدنظر ماست، پیاده کنند.

مربی بدنسازی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که لغو مسابقات کسب سهمیه المپیک بوکس در پاریس که همزمان با مسابقات کسب سهمیه کاراته است، باعث نگرانی کادر فنی تیم ملی نشده است، گفت: ما نیز پس از اطلاع از تعویق مسابقات کسب سهمیه المپیک بوکس تا حدودی نگران شدیم. البته شرایط بوکس با کاراته فرق می‌کند و حتماً با بررسی شرایط به این نتیجه رسیدند که این مسابقات را  لغو و سهمیه را بین نفرات تقسیم کنند. حتی شنیدیم که یکی از ملی‌پوشان بوکس ایران نیز شانس کسب سهمیه را دارد. این اتفاق در کاراته شدنی نیست و حتماً باید مسابقات کسب سهمیه المپیک برگزار شود تا وضعیت سایر نفرات مشخص شود. در این شرایط به برگزاری مسابقات امیدوارم.

خواجوی  در مورد توقعات بالای کاروان ورزشی ایران از کاراته در المپیک گفت: این توقعات به خاطر عملکرد خوب کاراته حاصل شده است. مطمئنم اگر همین گونه شرایط را پیش ببریم و حمایت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش را در کنار خود داشته باشیم، امکان موفقیت ما در المپیک وجود دارد. میدان المپیک بسیار پرفشار است و اگر نتوانیم بچه‌ها را از لحاظ حواشی جمع کنیم دچار مشکل خواهیم شد.

وی در پایان گفت: تجربه نشان داده است هر تیمی که در المپیک موفق به کنترل ملی‌پوشان خود بوده، در نتیجه‌گیری نیز موفق عمل کرده است. بچه‌های ما از بهترین‌های دنیا هستند و بارها حریفان خود را شکست دادند. در المپیک نیز همین نفرات حضور دارند و ما باید جو را به سود خودمان مدیریت کنیم. هر کسی این جو را به سود خود مدیریت کند در میدان بزرگ المپیک برنده خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا