شهرجردی: برگزاری انتخابی کاتا تمام هزینه‌های فدراسیون را بی‌ثمر می‌کند/ لیگ میدان خوبی برای محک‌زدن ملی‌پوشان بود

کاتاروی تیم دانشگاه آزاد گفت: اگر قرار به برگزاری انتخابی در کاتای مردان باشد، تمام هزینه‌های فدراسیون برای اعزام‌ها و تجربیات کسب شده‌ام نقش بر آب خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز ابوالفضل شهرجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری هفته اول سوپر لیگ کاراته اظهار داشت: خیلی خوشحالم بعد از یک سال دوری از مسابقات، سازمان لیگ و فدراسیون کاراته تلاش کردند تا مسابقات دوباره برگزار شود. برگزاری مسابقات باعث شد ما که تشنه مسابقه بودیم خود را محک بزنیم. لیگ  میدان خوبی برای محک زدن ملی‌پوشانی که قصد حضور در مسابقات انتخابی المپیک را دارند، بود.

وی تصریح کرد: با توجه به تمرینات و برنامه‌ریزی منظمی که برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک انجام دادم، با ۷۰ درصد آمادگی در مسابقات لیگ شرکت کردم. نتایج خوبی نیز  کسب کردم و از عملکرد خود با توجه به برطرف کردن نقاط ضعف خود در دوران قرنطینه راضی بودم و به عنوان برترین کاتاروی هفته نیز انتخاب شدم.

کاتاروی تیم دانشگاه آزاد در خصوص وضعیت نماینده کاتای مردان در مسابقات کسب سهمیه المپیک  گفت: طبق هماهنگی با فدراسیون در دوران کرونا تمرینات خود را تحت نظر پدرم و  یوسفی مربی بدنسازی‌ام در اراک انجام دادم. البته اردو می‌تواند کارساز باشد، اما یک صحبت‌هایی در خصوص برگزاری انتخابی مطرح شده است که جالب نیست.  ۱۶، ۱۷ مرحله در مسابقات کاراته وان شرکت کردم و به شخصه تجربیات زیادی کسب و نقاط ضعف خود را برطرف و  با حریفان خود آشنایی کامل دارم.

شهرجردی خاطرنشان کرد: فدراسیون کاراته نفرات اعزامی به مسابقات کسب سهمیه پاریس را در بخش کومیته و کاتا مشخص کرده است و اگر در کنار بچه‌های کومیته که به پاریس اعزام خواهند شد در اردو حضور داشته باشم از لحاظ انگیزشی و بهتر شدن تمرینات موثر خواهد بود. در کاتا یک نفر در بخش آقایان که من هستم و یک نفر در بخش بانوان می‌تواند در مسابقات حضور داشته باشند و باید به صورت ویژه‌تر به ما نگاه شود.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت انتخاب از سوی فدراسیون، بحث  برگزاری انتخابی از سوی چه کسانی مطرح شده است، خاطرنشان کرد: این داستان جدیدی است که شورای فنی قصد دارد در نظر بگیرد. نمی‌خواهم به انتخابی فکر کنم و تمام تمرکزم حضور در مسابقات انتخابی پاریس است.  اگر قرار به برگزاری انتخابی باشد،  تمام هزینه‌های فدراسیون برای اعزام‌ها و تجربیات کسب شده‌ام نقش بر آب خواهد شد. نمی‌دانم چه تصمیمی قرار است گرفته شود، اما امیدوارم زحماتم هدر نرود.

ملی‌پوش تیم ملی کاتا با تاکید بر شانس بالای کاتا برای کسب سهمیه المپیک گفت: نه تنها من بلکه نماینده کاتا شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارد. در پاریس نمایندگان ژاپن و کاتاروهایی که سهمیه کسب کردند، حضور ندارند و این موضوع شانس ما را برای حضور در میان سه نفر برتر و کسب سهمیه بالا خواهد برد. کسب سهمیه نشدنی نیست و این موضوع در حد توان  ما است.

شهرجردی در پاسخ به این سوال که لغو مسابقات کسب سهمیه المپیک بوکس در خردادماه سال آینده در پاریس که همزمان با مسابقات کاراته در این کشور است، باعث نگرانی نخواهد شد، افزود: در جریان این خبر نبودم، اما احساس می‌کنم بوکس تصمیم عجولانه‌ای گرفته است، اما امیدوارم این اتفاق ناخوشایند در کاراته نیفتاد که تمامی ملاک‌ها و معیارها برهم خواهد ریخت. ما در یکسری مسابقات کاراته وان به دلیل اینکه در پاریس برای سهمیه تلاش خواهیم کرد، حاضر نشدیم و لغو مسابقات و انتخاب از طریق رنکینگ از عدالت به دور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا