پر شتاب در سراشیبی مرگ

 

به گزارش اختصاصی کاراته نیوز،  فدراسیون کاراته در خبری از برگزاری پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته در تمامی رده های سنی در هفته دوم اسفند ماه خبر داد و این خبر در حالی اعلام شد که این پیکارها  با چالش‌های بسیار بزرگی روبرو می‌باشد که ما در ادامه و به صورت نکته ای به برخی از این مشکلات  اشاره خواهیم کرد و در صورت لزوم به صورت گسترده به آن خواهیم پرداخت

 

۱.در دهه دوم اسفند ماه مسئول برگزاری مسابقات و سازمان لیگ در کلاس داوری جهانی حضور دارد در نتیجه مسئولیت برگزاری این رقابت ها با توجه به شیوع ویروس کرونا برعهده چه کسی است!؟

 

 

۲.دهه دوم اسفند ماه مسابقات کاراته وان ترکیه برگزار می شود و همانطور که جامعه کاراته اطلاع دارد ۲۰۰ نفر نخست رنکینگ جهانی می توانند در این مسابقات شرکت نمایند در نتیجه این احتمال وجود دارد که به مانند گذشته بسیاری از کاراته کاهای ایرانی در این مسابقات شرکت نمایند. خب چه تصمیمی برای این گروه از ورزشکاران گرفته خواهد شد.

 

 

۳. در قسمتی از بخشنامه مسابقات انتخابی تیم ملی عنوان شد که هر استان می تواند یک نفر در هر وزن پس از برگزاری مسابقات انتخابی به رقابت های قهرمانی کشور اعزام نماید. اگر از انتخابی های فاقد از هرگونه باند بازی و حق خوری استانی چشم پوشی کنیم آیا مسئول برگزاری مسابقات به این نکته توجه کرد که کاراته جز ورزشهای پربرخورد می باشد و با توجه به شیوع ویروس کرونا همچنان باشگاه‌های کاراته مجوز فعالیت در بخش کومیته این رشته ورزشی را ندارند. ایشان به عنوان کسی که در گذشته خود در بخش مربیگری فعالیت می کرده و به همین واسطه در تیم ملی نوجوانان مربی بوده است به این موضوع واقف است که  حداقل زمان آماده سازی بازیکنان بعد از یکسال وقفه ۴ ماه می باشد. پس با توجه به اینکه هنوز موفق به اخذ مجوز فعالیت این رشته نشده اند چگونه ممکن است مسابقات استانی را برگزار کرد تا نفرات برتر را به پیکارهای قهرمانی کشور فرستاد؟

 

 

 

۴. بگذارید کمی وارد اعداد و ارقام شویم:

ما ۳۱ استان داریم که اگر بتوانند با شرایط موجود مجوز برگزاری مسابقات استانی را دریافت نمایند و هر استان ۲۰۰ شرکت کننده در بخش آقایان و ۲۰۰ شرکت کننده در بخش بانوان داشته باشند یعنی در ماه بهمن شاهد حضور بیش از  ۱۲۰۰۰ هزار کاراته کا در سراسر کشور بر روی تاتامی بی رقابت می پردازند، در نتیجه چه کسی ضامن سلامتی جان این تعداد ورزشکار درسالن‌های مسابقات خواهد بود؟

 

۵. اگر نیم نگاهی به گذشته ی این رشته ی ورزشی کنیم، می بینیم  تجربه همیشه ثابت کرده که اردوهای بلند مدت ثمره ای برای ورزشکاران نداشته و همواره نتیجه معکوس داشته است. اینکه چرا مسئولین  فدراسیون کاراته به خاطر مسابقات کویت که در مهرماه سال ۱۴۰۰ برگزار می شود، ۸ ماه زودتر اقدام به برگزاری مسابقات انتخابی گرفته اند سوالی است که قطعا جامعه کاراته منتظر پاسخش می باشد.

 

اگر مسئولین برگزاری مسابقات کاراته به دنبال رقابت با فدراسیون تکواندو هستند و نمی خواهند از گردونه رقابت با این فدراسیون عقب بمانند باید به این نکته دقت کنند که فدراسیون تکواندو قرار است برای حضور در مسابقات کسب سهمیه قاره ای که اردیبهشت ماه برگزار می شود، آماده شوند در نتیجه این فدراسیون تصمیم به برگزاری این مسابقات در بهمن ماه یعنی ۴ ماه قبل از فرآیند قهرمانی قاره ای گرفته است نه مانند فدراسیون کاراته ۸ ماه قبل از رقابت های آسیایی کویت!

 

۷. در طول ۱۱ ماه  که از سال جدید گذشت مسئولین برگزاری مسابقات فدراسیون کاراته هیچ برنامه ای برای برگزاری لیگ ها در نظر نگرفتند و تمام مسابقات سوپر لیگ و لیگ برتر در قسمت بانوان و آقایان و انتخابی تیم ملی در تمامی رده های سنی را به یکباره قرار شد از هفته اول اسفند تا دهه دوم اسفند به پایان برسانند، اقدامی عجیب آن هم در روزهای پایانی سال که میزان شیوع بیماری به اوج خودش می رسد.

 

 

۸. مسئولین برگزاری مسابقات در حالی نفرات برتر سوپر لیگ سال گذشته را از حضور در انتخابی‌ها معاف نمودند که هنوز تکلیف ورزشکاران سوپر لیگ امسال مشخص نشده است !؟

 

۹. فدراسیون کاراته با چه تدبیری بار دیگر اقدام به برگزاری انتخابی تیم ملی بزرگسالان می کند در حالی که هنوز تکلیف قهرمانان سال قبل این پیکارها مشخص نشده است و کادر فنی از هیچکدام از مدال آوران مسابقات انتخابی بزرگسالان دوره قبل برای حضور در انتخابی کمیته تیمی جهت حضور  در مسابقات آسیایی استفاده نکرده است. البته موضوعی که در همان زمان هم از سوی ما مطرح شد و پاسخی از سوی  کادر فنی تیم ملی به آن داده نشد.

 

 

۱۰ .با توجه به اینکه فدراسیون کاراته آسیا هنوز هیچ بخشنامه ای از شرایط شرکت کنندگان در مسابقات آسیایی را اعلام ننموده است این شرایط سنی اعلام شده از سوی فدراسیون کاراته ایران بر اساس چه معیار و مبنایی انتخاب شده است

 

با تمام این مواردی که وجود دارد امیدواریم مسئولین تصمیم گیرنده مسابقات در فدراسیون کاراته به کرونا هم توجه داشته باشند و به فکر جان ورزشکاران ،مربیان و خانواده های ورزشکاران باشند و در تصمیم عجولانه در حالیکه  هیچ کشور آسیایی تصمیمی برای انتخابی کشوری جهت حضور در مسابقات آسیایی نگرفته و حتی بخشنامه ای از شرایط سنی ورزشکاران از سوی فدراسیون کاراته آسیا اعلام نشده است اصرار به برگزاری این مسابقات ننماید و این مسابقات را در شرایط و زمان مناسب برگزار نماید.

 

مسئولین فدراسیون کاراته باید به این موضوع واقف باشند حضور در پیکارهای انتخابی تیم ملی حق تک تک کاراته کاهای این مرز و بوم می باشد و می شود در زمان مناسب با تفکیک درست وزن و رده سنی مسابقات را با شرایط عادلانه و یکسان برای جامعه کاراته برگزار نمود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا