در جلسه وبینار شورای داوران فدراسیون کاراته؛طباطبایی: باید شرایط ارتقا داوران جوان فراهم گردد

جلسه وبینار شورای داوران فدراسیون کاراته با حضور سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته برگزار شد.

 به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون کاراته، سومین جلسه شورای داوران فدراسیون کاراته با حضور سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون، وحید مومنی سرپرست دبیری و با حضور کلیه اعضای شورای داوران برگزار گردید.

در ابتدا رئیس فدراسیون ضمن تقدیر و تشکر از شورای داوران، آموزش مهارت های عملی و فنی داوری را عامل اصلی رشد و شکوفایی دانسته و مدیریت در داخل تاتامی و آگاهی داوران به قوانین روز و اجرای عدالت را بخش اصلی در  داوری عنوان کرد و از شورا خواست این موارد همیشه در کلاسهای آموزشی، ارتقای داوری  و مسابقات پیش رو در دستور کار قرار بگیرد.

طباطبایی ادامه داد: داوری کاراته ایران باید به سمتی حرکت کند که در تمامی استان ها شرایط ارتقا داوران جوان فراهم گردد تا بتوانیم با حضور مدرسین جوان شاهد پیشرفت چشمگیر داوران در سطح کشور باشیم.

رئیس فدراسیون کاراته همچنین در خصوص اعزام داوران جهت ارتقا درجات جهانی و آسیایی افزود: با توجه به پتانسیل بالای داوران کشورمان، باید شرایطی فراهم شود که داورانی که پس از موفقیت در آزمونهای داخلی جواز حضور در دوره های آسیایی و جهانی را اخذ می کنند حمایت ببشتری صورت پذیرد تا در نهایت موجب ارتقا بیش از پیش سطح داوری ایران شود.

در این وبینار مقرر گردید با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا، کلاس های داوری تئوری به صورت مجازی و عملی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اخذ مجوز از ستاد کرونای استان های مربوطه برگزار گردد. ضمنا مقرر شد یک دوره کلاس اموزش داوری بصورت وبینار کاتا و کمیته برای کلیه داوران تا قبل از شروع مسابقات لیگ های کاراته در سال جاری برگزار شود.

 وحید مومنی سرپرست دبیری فدراسیون کاراته نیز در وبینار مذکور اظهار داشت، برگزاری منظم لیگ های کاراته میسر نخواهد شد مگر با قضاوت های خوب داوران. امیدواریم امسال هم مثل سنوات قبل با انجام مسابقات با نظم و دقیق لیگ پویایی داشته باشیم.

در خاتمه جواد سلیمی رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته ضمن تشکر از حضور رئیس و دبیر فدراسیون و اعضای شورای داوران در جلسه فوق از اعضا خواست موارد عنوان شده از سوی رئیس فدراسیون کاراته در دستور کار شورا قرار گیرد.

در این وبینار همچنین ضمنا مصوب گردید از سال ۱۴۰۰ کلیه داوران جهانی، آسیایی و داوران ممتاز کومیته و JA کاتا ملی طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی داوران رتبه بندی شوند و بر این اساس داوران با کسب امتیازهای مربوطه برای قضاوت در مسابقات سوپر لیگ وانتخابی تیم ملی انتخاب خواهند شد. همچنین در اعزام داوران برای ارتقا نیز این رتبه بندی ها در نظرگرفته خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا