خوش‌قدم: بهمنیار شانس بالایی دارد/کسب سهمیه علیپور نشدنی نیست

سرمربی تیم ملی کاراته زنان ایران، گفت: «سارا بهمنیار» شانس بالایی برای رسیدن به المپیک دارد. کار «رزیتا علیپور» سخت‌تر است اما نشدنی نیست.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تهران_ایرنا،«سمانه خوش‌قدم» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص اردوی آماده‌سازی تیم زنان کاراته ایران در جزیره کیش، اظهار داشت: دومین مرحله اردو را در کیش برگزار کردیم. این اردو از لحاظ فنی دارای اهمیت بود و همچنین به‌ دلیل تفاوت آب‌وهوای تهران با کیش، زمان اردو مقداری طولانی شد.

خدا را شکر توانستیم به اهدافی که در نظر داشتیم دست یابیم.  وی ادامه داد: ابتدای اسفندماه در مسابقات لیسبون شرکت خواهیم کرد که برای ما جنبه تدارکاتی دارد تا کاراته‌کاها پس از یک‌سال در رویدادی بین‌المللی شرکت کنند.«سارا بهمنیار» و «رزیتا علیپور» نفرات ما در این مسابقات هستند.

خوش‌قدم با بیان اینکه در اردوی کیش بیشتر تمرینات بدنسازی، میدانی و استقامتی هدف‌گذاری شده بود، گفت: مهارت‌های نفرات را هم در نظر داشتیم و اکثرا هر کاراته‌کا به صورت اختصاصی با من تمریناتش را دنبال می‌کرد.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: هدف ما رساندن نفرات به بهترین شرایط است تا در لیگ جهانی مراکش که آخرین رویداد گزینشی المپیک از طریق رنکینگ است، عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که علاوه بر بهمنیار و علیپور کدام کاراته‌کاها به مراکش اعزام می‌شوند، گفت: باید در این خصوص با مسوولان فدراسیون صحبت کنم. البته در نظر دارم «حمیده عباسعلی» را هم به این رویداد ببریم.چراکه او تا فروردین‌ماه به طور کامل آماده حضور در تاتامی می‌شود.

سرمربی تیم ملی کاراته زنان ایران با تمجید از تلاش عباسعلی در اردوها برای بازگشت به میادین، عنوان کرد: او تقریبا ۱۰ ماه فیزیوتراپی داشت و باتوجه به اینکه عجله‌ای برای بازگشت نداشتیم، به خوبی تمرینات بدنسازی را انجام داد.

اکنون نیز همچون سایر نفرات در تمرینات فنی حضور یافت و میزان آمادگی بالایی دارد.

وی با بیان اینکه در اردوی فوق یک تیم کامل حضور داشت، گفت: روانشانس، پزشک، ماساژور، سرپرست و نایب رئیس زنان فدراسیون همراه ما بودند تا کمبودی احساس نکنیم. معتقدم اردوی بسیار با کیفیتی برگزار کردیم. همچنین سه کاراته‌کا جوان و عنوان‌دار هم حریف تمرینی بودند.  وی همچنین اعلام کرد که اردوی بعدی تیم ملی از روز ۲۸ دی‌ماه در تهران و به میزبانی مجموعه انقلاب برگزار می‌شود.  خوش‌قدم در مورد شرایط بهمنیار و علیپور برای حضور در لیگ جهانی مراکش و شانس کسب سهمیه المپیک، عنوان کرد: سارا بهمنیار شرایط خوبی دارد و خیلی باانگیزه است. او پیش از این المپیکی شده بود اما فدراسیون جهانی اعلام کرد که مسابقات مراکش برگزار خواهد شد و با این وجود اصلا روحیه و انگیزه‌اش را از دست نداده و مصمم است تا از طریق رنکینگ به المپیک توکیو برسد.  سرمربی تیم ملی کاراته زنان ایران، افزود: شرایط رزیتا علیپور سخت‌تر است اما نشدنی نیست. رسیدن او به المپیک بستگی به کسب نتایج خوب در مراکش و شکست حریفان مستقیمش دارد.  این مربی افزود: همیشه‌ اعلام کرده‌ام که کسب سهمیه بسیار دشوارتر از موفقیت در المپیک است. با این حال تمام تلاش ما این است تا علاوه بر عباسعلی که پیش از این المپیکی شده، دو سهمیه دیگر را هم کسب کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا