نکوفر:کمیته فنی فدراسیون کاراته محفلی برای دورهمی نخواهد بود/ به دنبال نشان دادن راه هستیم

عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته گفت: کمیته فنی فدراسیون کاراته قرار نیست تبدیل به محفلی برای دور همی باشد و وظایف این کمیته از سوی هیئت رئیسه اجرا خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز جمال‌الدین نکوفر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تشکیل کمیته فنی از سوی فدراسیون کاراته گفت: به نظر من این کمیته یک کمیسیون مشاوره فنی است که در تمام فدراسیون‌های ملی و بین‌المللی مشاهده می‌شود و اتفاقی مرسوم است. حضور در کمیته فنی اولین تجربه من نیست و پیش از این به عنوان رئیس کمیته فنی در فدراسیون کاراته ایتالیا حضور داشتم و حتی در سال۷۰ و در زمان ریاست استاد ناظریان نیز با فدراسیون کاراته همکاری داشتم.

وی تصریح کرد: مدیران ورزشی برای ماندگاری و عملکرد بهتر باید ایده‌های نوین داشته باشند و مدیران بزرگ ورزشی همواره با تواضع و فروتنی اعتقاد به مشورت دارند. طباطبایی نگاه نوینی به مدیریت ورزشی دارد و  از معدود مدیرانی است که به مشورت و مشاوره اعتقاد دارد و به همین دلیل درصد تشکیل شورا و کمیته‌های مختلف در فدراسیون کاراته بوده است. انتخاب کمیته فنی از سوی طباطبایی تصمیم شجاعانه بوده است.

مربی سابق تیم کاتا ایتالیا خاطر نشان کرد: کمیته فنی فعلی فدراسیون کاراته مانند کمیته‌های فنی دوره‌های گذشته محفلی برای دورهمی نخواهد بود و وظایف این کمیته از سوی هیئت رئیسه فدراسیون کاراته باید تایید و اجرا شود. وظیفه اولیه این کمیته فنی نظارت بر حسن انجام کار مربیان تیم‌های ملی و حتی مربیان باشگاهی خواهد بود. این کمیته به دنبال این است تا فرایندی را تهیه کند تا تمامی مربیان کشور الگوی یکسان و استاندارد داشته باشند.

نکوفر  با اشاره به برخی وظایف کمیته فنی خاطر نشان کرد: اعضای منتخب کمیته فنی موظف به بررسی و تایید آیین‌نامه مسابقات لیگ‌های کاراته کشور، مسابقات کشوری و مسابقات برون مرزی است. باید برگزاری مسابقات ما با قوانین یکسان باشد و وظیفه کمیته فنی این است که راه را نشان بدهد. یکی دیگر از وظایف کمیته فنی ارائه راهکارهای فنی مدرن به افرادی است که در گرداب سنت مانده و پس از سال‌ها قصد بیرون آمدن ندارند و کمیته فنی باید این سنت‌گراها را به سمنت مدرنتیه بکشاند.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین کمیته فنی باید افرادی را به عنوان مدرس، ناظر، ممتهن طبق تقویم ورزشی فدراسیون انتخاب کند تا در رویدادهای داخلی حضور داشته باشند تا نیازی به استفاده از ناظران و مدرسین خارجی نباشد. فدراسیون همچنین باید با نظر کمیته فنی یک بار در سال امتحان و آزمون دان‌های بالا را برگزار کند و با این روش به پیشکسوتان خود ارزش بدهد. بررسی و تایید صلاحیت مدیران فنی، سرمربیان و مربیان تمامی رده‌های سنی کومیته و کاتا نیز از دیگر وظایف حساس کمیته فنی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا